21 Reacties

3 jaar geleden
Mijn oudste heeft haar soothie (wubbanub met blauwe dinosaurus knuffel) gehad tot ze ruim 2 was. Ze pakte niks anders maar dat vond ik ook geen probleem, gewoon elke dag even kijken of hij nog heel is. Toen ze m kapot had gekauwd kon ik ook rustig uitleggen dat de tut dan weg was maar dat ze dino mocht houden. Waren we meteen van de speen af.
Dus mijn ervaring is dat het wel even duurt voordat de soothie echt kapot gaat. Mijn jongste is nu 9,5 mnd en heeft 2 tandjes onder maar ze heeft haar soothie/wubbanub ook nog gewoon

3 jaar geleden
Reactie op DavineH
Waarom moet hij stoppen met de soothie als er tandjes komen? Kan hij hem ni ...
Je merkt aan speen nr.2 van andere merken dat ze sterker zijn dan nr. 1. En mijn zoontje kauwt ook op die dingen. Philips heeft alleen 0-6 maanden.
Er zal ook een tijd aanbreken dat die soothies gewoon te klein worden en dan toch over zal moeten. Zal er dus eens van moeten komen.

3 jaar geleden
Reactie op Elea
Mijn oudste heeft haar soothie (wubbanub met blauwe dinosaurus knuffel) geh ...
Ik zag wubbanub al eerder voorbij komen en zie dat dat idd ook een soothie is. Overal op de website staat niet voor ouder dan 6 maanden of als ze tanden hebben.
Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere, aangezien mn zoontje op alles bijt.
Ik wilde eerst ook gewoon afwachten, maar aangezien er een aantal meer tanden op komst zijn voel ik me er niet meer zo prettig bij.

3 jaar geleden
Wij zijn van de soothie bij beide kinderen overgegaan op de avent ultra air. Bij de oudste was dat nog best een ding, bij de jongste ging het probleemloos

3 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Hoe heb je dat aangepakt bij je oudste?
Na het laatste flesje kreeg ze altijd direct het speentje om dan te gaan slapen. Ik dacht dat als ik hem dan zou vervangen, ze hem het best zou accepteren omdat ze dan echt graag een speentje wilde. Ik gaf haar dus de nieuwe, die wilde ze niet en toen moest ze enorm huilen. Paar keer geprobeerd en ze nam hem wel even maar spuugde hem weer uit. Ergste was dat ze het oude speentje toen ook niet meer vertrouwde. Dus ik heb haar bij me gehouden, en toen ze bijna in slaap viel gaf ik het nieuwe speentje weer. Toen pakte ze hem wel. Heeft me zeker anderhalf uur gekost, en heel veel tranen. Maar daarna ging het goed

3 jaar geleden
Reactie op Blueyfamilyof5
Na het laatste flesje kreeg ze altijd direct het speentje om dan te gaan sl ...
Ik heb vanochtend toen hij om zijn speentje aan het krijsen was geprobeerd om het andere speentje te geven. Na een half uur pakte hij hem met tegenzin en later daarna ook nog een keer, maar toen hij naar bed moest was het gedaan en spuugde hij hem continue uit. Toen heb ik maar weer zn oude speen gegeven 🙈 en die pakte hij meteen en viel meteen in slaap. Gelukkig pakt hij die oude nog wel, maar ik moet gewoon doorzetten.

3 jaar geleden
Reactie op GwendoRic
Ik heb vanochtend toen hij om zijn speentje aan het krijsen was geprobeerd ...
Ja, dikke mazzel dat hij de oude nog wilde!! 🙈
Heel veel succes, het is niet leuk als je kleintje zo moet huilen terwijl je de ‘oplossing’ eigenlijk voorhanden hebt. Maar je kunt het 💪🏻

3 jaar geleden
Reactie op mmrtje
Met een paar maanden zijn we overgestapt van de soothie naar de Philips ave ...
Ah ok. Tot 2 maanden geleden pakte mijn zoontje nog wel de bibs speen, maar omdat de speen 2 wat te groot was ben ik gestopt het aan te bieden en nu wil hij hem niet meer. Heb dus het idee dat het met zijn ontwikkeling te maken heeft dat hij hem weigert. Te groot is de speen 2 van bibs niet meer, want hij neemt hem wel in zn mond, alleen gaat hij kauwen en ontkurkt zichzelf dan of lanceert de speen.

3 jaar geleden
https://www.mamaloesbabysjop.nl/munchkin-blauw-groen-2-stuks-silicone-fopspeen-012528?sqr=speen
Ik kwam deze laatst toevallig tegen in een winkel. Het lijkt een beetje hetzelfde concept als een soothie qua vorm maar ze zijn wel speciaal bedoelt voor doorkomende tandjes dus ik weet niet of kindjes er ook echt mee kunnen "tutten". Maar wellicht nog wat voor je om uit te proberen 🤷♀️

3 jaar geleden
Ik heb de vervolg soothie gevonden van degene die wij hebben in 0+ maanden!
https://www.amazon.com/dp/B08WF33QSN?psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER&ref_=chk_typ_quicklook_titleToDp
Ze verkopen het alleen niet in Nederland, dus moet via Amerika.
Je hebt ook deze op de nederlandse amazon, maar die zijn log en groot en kan geen speendoek/ketting aan:
https://www.amazon.nl/AVENT-Soothie-fopspeen-Amerika-maanden/dp/B005DOK1ZC/ref=pd_aw_fbt_img_sccl_2/257-3460377-3421005?pd_rd_w=oKYdP&pf_rd_p=4420f5dd-e4db-4558-991e-eaf142ac41cb&pf_rd_r=QKF7TQ4E6HHVAHT6GJQ5&pd_rd_r=69135f91-58b0-4420-86b9-1443fca3d2d4&pd_rd_wg=aZwmn&pd_rd_i=B005DOK1ZC&psc=1