18 Reacties

4 jaar geleden

Uhm.. ja ik geef van ovarit de plantaardige toetjes na het warm eten. En als tussen doortje. Een lange vinger, maisstengel, pindachips, biscuit, rozijntjes zou straks kunnen

4 jaar geleden

mijn zoontje heeft ook kma en krijgt die van de lidl amandel ik zal zo even een foto uploaden

4 jaar geleden

Reactie op Manu26

Uhm.. ja ik geef van ovarit de plantaardige toetjes na het warm eten. En a ...
Die plantaardige toetjes krijgt hij ook, maar dat is op basis van kokos. Ik blijf het geven, want hij vind het lekker, maar vraag me af of er ook nog iets is op basis van iets anders plantaardigs wat ze mogen. Lange vinger kan ik eens naar kijken, zit wel bomvol suiker, maar heel af en toe moet dat kunnen ☺

4 jaar geleden

https://www.lidl.nl/p/amandelyoghurt/p6608720 ik kan geen foto uploaden dus dan maar even zo maar van die lijn heb je nog meer smaken

4 jaar geleden

Reactie op Appeltje95

https://www.lidl.nl/p/amandelyoghurt/p6608720 ik kan geen foto uploaden dus ...
Dankje! Ga ik eens kopen.

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Die plantaardige toetjes krijgt hij ook, maar dat is op basis van kokos. Ik ...
Ja af en toe moet eens kunnen.. en anders weet niet waar je woond, maar in Duitsland hebben ze ook veel alternatieven. Kwa tussendoortjes / Yogurtjes Oh ik geef ook wel eens een waterijsje als tussendoortje

4 jaar geleden

Ik snap t probleem niet zo goed, of je nou kokosyoghurt geeft of een maisstengel daar zitten toch ook geen voedingsstoffen in. Als jij dat wel wilt geven kun je dat toch af en toe geven of kan dat niet? Ik weet verder niet iets anders als alternatief. Misschien een plantaardige melk soort, misschien lust je kindje dat wel amandelmelk bijvoorbeeld

4 jaar geleden

Wij geven ook kokos yoghurt met perzik en abrikoos er door van de jumbo

4 jaar geleden

Herkenbaar hier ook kma. Wat ik wel eens doe als toetje appelmoes kuipje. Wist niet dat kokos yoghurt melkvrij was

4 jaar geleden

Reactie op paardenmeisje-24

Wij geven ook kokos yoghurt met perzik en abrikoos er door van de jumbo
Is die ook soja vrij??

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik snap t probleem niet zo goed, of je nou kokosyoghurt geeft of een maisst ...
Was ook mijn idee.. ik blijf het dan maar gewoon geven. Hij groeit goed.

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Was ook mijn idee.. ik blijf het dan maar gewoon geven. Hij groeit goed.
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Cb kan veel nuttige adviezen geven maar soms kun je dingen ook gewoon laten gaan wat ze zeggen. Tenslotte t is jou kindje als jij je kind dat wilt geven dan moet je dat gewoon doen.

4 jaar geleden

Geitenyoghurt?

4 jaar geleden

Reactie op Famke123

Geitenyoghurt?
Als je kma hebt, kan je zeer waarschijnlijk ook niet tegen geiten producten want dat eiwit lijkt sterk op elkaar.

4 jaar geleden

Ik heb een andere dietiste gesproken die mij wel het alternatief wilde geven en dat is soja. Maar aangezien het een allergeen is moet je het net als ei en pinda langzaam introduceren.

4 jaar geleden

Deze hebben wij ook voor de extra voedingsstoffen

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ik heb een andere dietiste gesproken die mij wel het alternatief wilde geve ...
Mijn dochter heeft KMA en wij zijn in overleg met diëtiste de Alpro soja kwark gaan toevoegen als tussendoortje. Eerst een keer een theelepel, dan een keer een eetlepel, en toen ze op beide niet reageerde gewoon af en toe een beetje als tussendoortje. Werkt prima hier!

4 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Mijn dochter heeft KMA en wij zijn in overleg met diëtiste de Alpro soja kw ...
Deze. Ook in de bonus deze week trouwens 😅