16 Reacties

5 jaar geleden

Je moet kijken bij welke maatschappij dat je bent. Het verschilt per maatschappij.

5 jaar geleden

Reactie op Aurelie_

Je moet kijken bij welke maatschappij dat je bent. Het verschilt per maatsc ...
Ik heb contact gehad met de vliegtuig maatschappij bij hun mag je tot 36 weken vliegen

5 jaar geleden

Ik woon in Tanzania en ga in Nederland bevallen mits alles het toelaat mbt corona. Zou ook in mei moeten vliegen. Volgens mij mag je bij KLM tot 32 weken vliegen en anders moet je een medische verklaring van je verloskundige kunnen laten zien

5 jaar geleden

Ik zou persoonlijk zelf niet meer gaan veelste bang dat te vroeg zou komen...🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ik zou het persoonlijk niet doen. Te veel stralingen en je weet niet of er iets in tussen kan gebeuren. Denk hierbij aan zwangerschaps suiker? Blaasontsteking (dit kan vroegtl geboorte veroorzaken). Vocht vast houden? Het is denk ik toch een periode dat je een beetje in de gaten moet houden..ik wil je zeker niet bang maken maar ik persoonlijk zou het dus niet doen succes

5 jaar geleden

Doe waar jij je prettig bij voelt. Als de angst en onzekerheid overheerst, is het de vraag of je dan nog een leuke vakantie hebt. Als je dat los kan laten, waarom niet? Ik heb zelf een keer een vroege miskraam gehad met veel bloedverlies op vakantie in Kroatië en vond het toen heel heftig om niet thuis te zijn. Daardoor zou ik nu zelf zoiets nooit meer doen. Ik vind het gewoon prettiger om altijd mijn eigen vertrouwde ziekenhuis en verloskundige in de buurt te hebben. Maar aan de andere kant, overal ter wereld worden baby's geboren. Succes met je keuze!

5 jaar geleden

Persoonlijke met alle corona gezeik zou ik het zoiezo niet doen.

5 jaar geleden

Als je gaat, controleer dan even of je reisverzekering bevalling en verblijf in het buitenland vergoed. Anders lopen de kosten heel erg snel op, mocht de kleine te vroeg komen en de eerste paar maanden niet mogen vliegen.

5 jaar geleden

Het vliegen op zich zou ik zelf wel aandurven. Echter zou ik me wel afvragen of de reisbestemming een plek is waar ik het risico wil lopen ineens te moeten bevallen met 31 weken. Is de medische zorg daar net zo goed als hier, is er een taalbarrière etc.

5 jaar geleden

Zit je vast aan bepaalde deadlines wat annuleren ofzo betreft? Zo niet, dan zou ik eigenlijk gewoon nog even afwachten en kijken hoe je zwangerschap verder verloopt. Als alles goed verloopt en je voelt je goed, dan wil je misschien toch gaan? De vlucht duurt volgens mij niet zo heel lang. Ik weet niet of er veel mis kan gaan door het vliegen?? Maar als je tegen die tijd nog steeds twijfelt dan zou ik hier blijven. Misschien kan je ook met je verloskundige overleggen voor de zekerheid?

5 jaar geleden

Als jij je tzt goed voelt en de maatregelen e.d. omtrent corona laten het toe, dan kun je prima gaan. Vliegen is niet gevaarlijk en als je de straling bij de controle poortjes eng vind kun je gewoon aangeven dat je zwanger bent en er niet doorheen wilt. Ze fouilleren je dan meestal wel. Dat ze vliegen na zoveel weken afraden is omdat ze niet willen dat je tijdens de vlucht bevalt. Buiten de medische redenen (geen vk of gyn mee in t vliegtuig) is het dan o.a. super ingewikkeld om de geboorte aan te kunnen geven omdat het vaak onduidelijk is in welk land de baby geboren is en er per land ook weer verschillende regels zijn over welke nationaliteit een kindje dan krijgt. Ik hoop voor je dat je een goede annuleringsverzekering hebt, zodat je gewoon nog even kan afwachten hoe het tzt gaat. En je gaat 'maar' 10 dagen hè, daar kun je gewoon je normale controles omheen plannen als er verder geen bijzonderheden zijn.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reactie's 😘

5 jaar geleden

Je moet welen verklaring hebben hoe ver je bent en bij sommige maatschappijen mag je maar tot 28 weken mee

5 jaar geleden

Als je een annuleringsverzekering hebt is je zwangerschap een geldige reden voor annulering van je reis, ongeacht of je nog zou 'mogen' vliegen. Heb me er een beetje in verdiept omdat wij afgelopen jaar naar Amerika zouden gaan voor een rondreis, maar dit hebben moeten omboeken naar 2021, maar we hadden toen al een kinderwens. Dus ik zat er ook erg mee, stel dat ik dan zwanger ben. Maar met een annuleringsverzekering is dat dus geen probleem, als je nog niet zwanger was op het moment van boeken. Dus ik denk dat je vooral moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Je kan natuurlijk ook gewoon nog aankijken hoe je zwangerschap vordert en hoe je je voelt. Wij hebben dus geannuleerd want we zouden van 12 juni tot 10 juli gaan, en 2 juli uitgerekend 😅 we gaan wel over een jaar of 2/3 met die kleine koter 🥰

5 jaar geleden

Reactie op linnieuws

Je moet welen verklaring hebben hoe ver je bent en bij sommige maatschappij ...
En let er ook op wat de overheidsregels zijn om je het land weer uit te laten op week 37... Turkije en vliegmaatschappijen staan erom bekend moeilijk te doen als je zo ver bent. Misschien wijzer om te annuleren of om te boeken naar later. Maar dat is natuurlijk aan jou zelf

5 jaar geleden

Reactie op Paradise

Ik woon in Tanzania en ga in Nederland bevallen mits alles het toelaat mbt ...
Hier een vergelijkbare situatie, ik zou ook graag in Nederland bevallen als het kan. KLM heeft op de website staan dat ze het afraden om vanaf 36 weken te vliegen. Dus ik mik op verlof periode, bijv week 34 naar Nederland te gaan. Succes!