Hallo meiden,
Met 6 maanden ben ik gestopt met fulltime kolven en is de bv opgedroogd.
Altijd al als ik in mijn borsten kneep (ook voor de zwangerschap) kwam er melk achtig vocht uit mijn borsten.
Nu is er 2x spontaan een druppel uit mijn linker borst gekomen. Als ik rechts indruk, komt er ook een druppel uit, maar niet spontaan. Het is niet veel ofzo en ook geen gekke kleur.
Kent iemand dit verschijnsel na al even gestopt te zijn met bv?
De HA geeft aan geen gekke dingen in mijn borst te voelen, daar ben ik dus al geweest 😄
Een vriendin van mij bleef altijd lekken na gestopt te zijn met bv. Niet extreem veel, maar ze kon altijd melk uit haar borst drukken. Zelf geen ervaring mee 😊
Ik had dat ook, en had maar 2 weken borstvoeding gegeven toen gestopt door omstandigheden. Maar dat heeft misschien wel langer dan een half jaar geduurd dat als ik kneep er altijd nog vocht uit kwam. Ik ben ook in het ziekenhuis geweest onderzoeken voor de borst omdat ik harde plekken had, echo's gehad en op de mamma polie geweest er was niks geks. Gewoon opgezette klieren. Maar dat vocht was normaal zei de arts tegen mij.het is nu meer dan een jaar na de geboorte weg. Zo goed als.
Ik heb zelf maar 2 maanden borstvoeding gegeven. Sinds ik gestopt ben ook dat er ‘spontaan’ vocht uit komt. Nu zijn we een jaar verder en heb het nog steeds. Volgens huisarts niet iets ergs.
Heeft je huisarts bloed laten prikken naar je prolactine gehalte? Dat zou wel logisch zijn in ieder geval. Soms maakt je hypofyse te veel prolactine aan en dan kan je hier ook last van krijgen. Maar is gelukkig meestal nogal onschuldig.