38 Reacties
4 jaar geleden
Hier al een tijdje op 3 flessen per dag. Als je bij de boterham water of thee geeft dan is dat helemaal goed. Ons zoontje eet wel 200 gram fruit smorgens en 200 gram groenten als avondeten. Verder nog 3 flessen van 180, maar waarschijnlijk binnenkort naar 2 flessen van 180, omdat hij er eentje vaak niet wil. Ieder kindje is anders. Als je kleintje tevreden is en goed groeit, dan lijkt het mij dat je je geen zorgen hoeft te maken. Doe je dat wel, dan kun je altijd overleggen met het consultatiebureau.
Succes 🍀😘
4 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Hier al een tijdje op 3 flessen per dag. Als je bij de boterham water of th ...
Ze groeit verder prima, alleen maakte me zorgen om de hoeveelheid vocht. Toen overlegd met CB die zeide dat t te vroeg was omdat ze pas met 8 maanden overgaan naar 3 flessen (ze was toen 6 maanden, inmiddels 7 maanden). Ben dus al een maand aan t sukkelen met die flessen. Heeft me ook nog onzekerder gemaakt omdat ik dus bang ben dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Hoeveel drinkt je kindje verder ongeveer aan water ofz?
4 jaar geleden
Wij geven ook 3 flessen rond de 7 maanden. 2×210+7 met pap en 1×90+3 en dan 200 gram fruit 2 boterhammen en 250 gram groente en tussendoortje. En dan thee over de hele dag.
4 jaar geleden
Reactie op Babynr2boy
Wij geven ook 3 flessen rond de 7 maanden. 2×210+7 met pap en 1×90+3 en dan ...
Denk dat m'n kindje miss ook wel wat meer eet dan 100gr. Zal t eens wegen vanavond. 2 boterhammen gaat ze niet opkrijgen. Drinkt je kindje de thee echt goed of nog maar klein beetje?
4 jaar geleden
Hey, wij zitten sinds 6.5 maand op 3 flessen ongeveer;
Ochtend 210x7
Fruit
Brood met lauwe thee en een fles van 180x6
Gepofte maiswafel of soepstengel met thee of water
Avond eten met thee of water
210x7 die gaat niet vaak helemaal op.
Buiten de flessen om ongeveer 300 a 400 ml aan vocht zoals water en thee. Als hij maar minimaal 500 ml aan kunstvoeding binnen krijgt. Dit was iom CB.
4 jaar geleden
Ongeveer ons schema
07.00-08.00u fles 100cc & 110cc voor pap
10.00-10.30u 200gr fruit & water
12.00u fles van 150-180cc
13.00u Liga koekje en/of broodje & water
15.00u fles 150-180cc
17.00 - 18.00u 200gr groente hapje en 100gr kwark & water
18.00-18.30u slapen
Met het slapen bieden we nog een fles aan maar die wil hij niet.
4 jaar geleden
Reactie op Adff
Duurde hier wel even voordat hij aan de smaak van water was gewend. Duurde ...
Hier dus nog langer 🥴 heb al vanalles geprobeerd, 3 verschillende bekers, thee water roosvice ben al vanaf dat ze 5.5 maand is proberen te laten drinken omdat ze harde ontlasting had ben ik daar eerder mee begonnen. Maar t lukt nog steeds niet heel goed.
4 jaar geleden
Wij zitten ook op 3 flessen, sinds 1,5 week zoiets denk ik? Hadden ook het probleem met 4 flessen dat ze alle 4 niet opgingen..
7u 180+6
12u 180+6
18u 210+7 met rijstebloem
Als hij ‘s nachts komt krijgt hij nog een flesje 90+3
En dan 200g fruit en 200g maaltijdhap
Krijgt een slokje water of diksap maar gok dat dat maar zo’n 40cc per dag is.
Hij groeit goed en is vrolijk, dus denk dat het wel goed is zo!
4 jaar geleden
Wij zitten ook op 3 flessen, sinds 1,5 week zoiets denk ik? Hadden ook het ...
M'n dochter zal denk ik ook niet meer dan 40 cc drinken aan water etc. Eigenlijk was t de afgelopen maand alleen maar weggegooid geld, hoeveel flesjes voeding hier door de gootsteen zijn gegaan. Ik wil natuurlijk wel dat ze genoeg binnen krijgt. Maar als ik dit nog een maand moet doen als ze toch niet drinkt, of voor die enkele keren dat ze toevallig wel eens 60 cc drinkt. Vindt t erg lastig
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Ohw echt waar! Ja wat gek inderdaad.. en hoe oud was je kindje toen ze dit ...
Volgende week zaterdag is hij pas 7 maanden. Ik ben er helemaal onzeker door geworden toen ze dat hadden gezegd.
Ik probeer nu ongeveer dit aan te houden maar alle flessen gaan ook niet leeg 😞
7:00 180+6
10:00 100 gram fruit
12:00 180+6
15:00 100 gram fruit
17:00 100/200 gram groente
18:30 180+6
Nacht 150+5
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
M'n dochter zal denk ik ook niet meer dan 40 cc drinken aan water etc. Eige ...
Ik zou gewoon eens een dag proberen op 3 flessen. Desnoods de 2 flessen 210+7. Als ze zich meldt tussendoor kun je altijd een klein flesje bijmaken toch? Hier ook zo gedaan en nu gaan alle flessen leeg en heb ‘t idee dat hij ook vol zit!
4 jaar geleden
Reactie op Gjvk
Volgende week zaterdag is hij pas 7 maanden. Ik ben er helemaal onzeker doo ...
Ja dat heb ik dus ook. Ben daar ook heel onzeker door geworden. Had eerst eigenlijk de stap gezet om af te bouwen en toen zei die dat van CB en nu durf ik niet meer ookal drinkt ze de flessen niet leeg. Bang dat t dan toch niet goed zou zijn ofz.
4 jaar geleden
Reactie op Lilo89
Wij zitten op 3 flessen 210+7. Gaat prima. Doet tijdens fruit, broodje, sna ...
Dit bekertje heb ik ook, heb nu van MAM eentje besteld kijke of dat beter gaat daar heeft ze ook de drinkfles van. Tuitje van de avent is best smal (als we t over dezelfde hebben) denk dat dat misschien toch niet heel makkelijk is.
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Denk dat m'n kindje miss ook wel wat meer eet dan 100gr. Zal t eens wegen v ...
Mijn zoontje drinkt nog niet veel thee rond de 100cc op de hele dag.