3 Reacties

één maand geleden

Mijn peuter wilde bij het naar bed brengen ook alleen maar papa. We hebben toen een kalender gemaakt waarop staat wie hem welke dag naar bed brengt. Natuurlijk vraagt ie nog weleens naar papa dan, maar hij heeft er wel meer vrede mee als ik het doe :) het is niet meer zo’n drama

één maand geleden

Hier dochter van ruim 3, doen de avonden om de beurt, ook bij haar broer. Ze vraagt het wel regelmatig en heeft soms ook wel voorkeur als in dat ze er zelf van maakt dat de ander aan de beurt is. Soms is ze het daar niet mee eens, maar ze word niet boos of iets, wel wat sip. Is gauw over als we benoemen morgen weer andersom en een boekje uitzoeken om te lezen voor het slapen. Ochtenden of overdag geen probleem, ik werk onregelmatig dus ze gaat hier prima in mee. Soms vraagt ze wel eens 's morgens, ben jij met mij thuis? Papa is 2 dagen thuis, gaat ook net zo prima. Niet echt tips helaas...

één maand geleden

Dit is heel herkenbaar bij ons, alleen dat precies andersom. Onze dochter wil alleen mij als ik thuis ben en mijn man is nooit goed genoeg. Wordt soms ook volledig hysterisch als het haar niet zint. Maar het om en om naar bed brengen schept hier ook duidelijkheid en enigzins rust de meeste avonden. En als ik er niet ben is er inderdaad niets aan de hand. Weet dus in ieder geval dat het niet aan jou ligt, maar dat dit bij andere mensen ook zo voor komt.