14 Reacties
2 jaar geleden
Ik doe het niet
Mijn dochter gaat 2 dagen naar de opvang. Daar leren ze ook heel veel.
voorschool gaan volgens mij ook veel kinderen heen die bij gastouder zitten of helemaal niet naar de kinderopvang gaan
En als het goed gaat op de opvang is dat voor een kind ook goed.
Teveel opvang lijk me ook veel voor de kinderen
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten
2 jaar geleden
Mijn zoontje net ingeschreven voor 1 ochtend peuteropvang waar ik zelf stage heb gelopen voor 1 jaar. Ik weet dat ze daar veel doen met VVE en zie dat meer terug komen dan op de reguliere opvang. Lijkt me leuk als hij wat meer leert voordat hij naar de ‘grote’ school gaat. Hij gaat ook twee dagen naar de kinderopvang.
2 jaar geleden
Zou voor mij een beetje te vroeg zijn om hier met twee jaar al aan te beginnen. Dan moet je kindje dit twee jaar volhouden voordat school begint terwijl ze in die leeftijd ook nog zoveel andere dingen moeten leren en vaak meer slapen.
Op KDV hier zie ik veel moeders de kindjes vanaf drie jaar of drie en half (hangt een beetje af wanneer ze naar de kleuterschool mogen) de kindjes wat meer brengen om te wennen aan school.
Misschien dat de pedagogisch medewerkers van je KDV je een goed inzicht kunnen geven wat “een goede leeftijd” zou kunnen zijn?
Volg vooral je hart als je ziet dat het wel of niet voor je kindje werkt. Dat is wat telt, niets anders
2 jaar geleden
Grappig ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik kom er dus ook net achter dat dit onder 1 dak zit (de peuteropvang) met het kinderdagverblijf waar mn dochter heen gaat.
Hier gaat ze naar het KDV t/m 4 jaar.
Ze zit in een groep met kinderen van 0-4 jaar. Ik heb het idee dat ze daar genoeg leert en het voor haar rustiger is tot 4 jaar daar te blijven. Tenzij ze te weinig uitdaging zou hebben tegen die tijd valt het altijd nog te overwegen, maar voor nu vind ik het leuk dat ze net een beetje vriendinnetjes en vriendjes krijgt in haar groep. Dat gaat nu groeien en om ze daar dan weer uit te halen straks. Kind moet ook een beetje kind kunnen blijven/zijn ☺️