6 Reacties

één jaar geleden

Voor mij klinkt dit in de oren als dat je zoontje lekker aan het zoeken is van de grenzen zijn voor jou en hem samen. Ik zou vooral niet toegeven aan dat hij nog een boterham wil of koekje, want het is inderdaad tijd voor avondeten en als je gaat toegeven dan blijf je dat probleem houden. Dit zijn echt fases bij kinderen. Geen strijd van maken. Laten eten wat hij wil eten en weghalen wanneer het eten klaar is. Wij kiezen er dan zelf wel voor, ook al is alles nog niet op, wel een bakje kwark na te doen. Bij onze oudste van 5 doen we dit bijv niet meer. Die moet gewoon z’n bord leegeten als hij nog een toetje wil 😊 Het kan zijn dat het nog ‘extremer’ wordt en hij helemaal niets wil, maar zou echt de strijd niet aan gaan en rustig eten, kletsen, gezellig maken en hem zelf laten eten van z’n bord. Hier merken we als we het negeren, dat dochterlief vanzelf wat gaat eten 😊 hopelijk heb je hier wat aan ❤️

één jaar geleden

Cb onderandere heeft mij verteld om niks anders aan te bieden dan het avond eten. Je kunt verschillende opties op tafel zetten van bijvoorbeeld, aardappelen met groente, vis of vlees en dan bijvoorbeeld nog wat komkommer ofz. Als je wat anders gaan geven in plaats van, dan denken ze op gegeven moment prima als ik dit niet eet dan krijg ik toch wel wat anders. Dus als die van mij niet eet of zo goed als niks dan krijgt ze haar toetje nog en dat is t. Ze kan later op de avond wel nog een stuk fruit hebben maar dat is het dan. Iniedergeval zoizo geen koek-snoep of brood etc.

één jaar geleden

Hier doet ze het soms ook.. vooral bij brood eten.. maar het niet toe.. ze komt niks te kort dus jammer dan, dan maar 1 boterham ipv 2.. met avond eten doet ze vooral moeilijk als wij nog vlees / vis hebben en die van haar al op is.. dus haar vlees krijgt zij als laatste een eten wij als 1 van de eerste op😆 verder vind ze eten ook weer goed als ze met mijn vork mag eten.. dan gaat gaat bord gewoon alsnog leeg 😆

één jaar geleden

Wij doen het inderdaad exact zoals je zegt. Niks anders geven. Hij komt zeker niks tekort.

één jaar geleden

Volgens mij is dit het begin van iets wat ze vol gaan houden tot ze het huis uit zijn ☺️ inderdaad eten wat de spot schaft. Eventueel yoghurt na en dat is het

één jaar geleden

Hier is de regel: wij kiezen wat en wanneer je eet. Jij kiest hoeveel. Dat kan ook helemaal niets zijn. Dan ga ik geen strijd aan, ze voelen zelf wel wat ze nodig hebben. Wel probeer ik zoveel mogelijk keuze te geven: bij de boterham zet ik 2 soorten beleg op tafel en mag hij kiezen welke, bij het fruitmoment minstens 2 soorten fruit en kiest hij zelf welk, bij het avondeten pasta/groenten/vlees apart en mag hij steeds bij vragen wat hij wil. Doordat hij mag kiezen, vraagt hij niet zo vaak om iets anders en heeft hij toch ook het gevoel wat autonomie te krijgen. Soms vraagt hij nog wel om iets anders. Maar hij krijgt dus niets wat ik niet op tafel heb gezet. Dat werkt hier best goed. Soms is hij gefrustreerd omdat hij bijvoorbeeld een koekje wil. Dan gaat hij even in een driftbui. Daarna eet hij dan toch wel gewoon zijn fruit (dan heeft hij dus nog honger) of vraagt hij om uit de stoel te gaan en is het eetmoment voorbij (dan heeft hij dus geen honger meer).