15 Reacties

4 jaar geleden

Vooral overdrijven. Erger maken dan dat het is. Begrijp me niet verkeerd, dat ik je niet geloof. Maar het UWV is net als de doktersassistente. Je moet eerst half dood zijn voordat ze je kunnen/willen helpen. Heb 2 jaar in de ziektewet gezeten en aan de morfine gezeten, maar volgens zo n UWV trut was er helemaal niets aan de hand.

4 jaar geleden

Reactie op Koru1980

Vooral overdrijven. Erger maken dan dat het is. Begrijp me niet verkeerd, d ...
Dit dus. Ik moet half stervende zijn voordat ze mij gaan geloven. Mooi niet dus, doe net alsof je al bijna dood bent en dan geloven ze je. Afschuwelijk 🤢🤮

4 jaar geleden

Ik heb wel ervaring met invullen maar bij mij was het ivm HG en herstel daarvan.. dus weet niet hoe ze reageren op het vlak.. maar weet wel dat je het idd ff wat erger moet maken dan het is.. dus benoem ook dat je door het mentale stuk er lichamelijk klachten door krijgt!

4 jaar geleden

Tegenwoordig door mensen die dus het erger maken geloven ze niet meer in mensen die echt ziek zijn. Vind het erg jammer. Want ik heb ook jaren terug bij uwv gezeten omdat ik eerlijk was, ben ik er uit ze vonden dat ik kon werken. Ik had zware klachten ben vaak geopereerd enz. Ik had pmss maar, erge geval. Waarvan ik 2weken geen leven had niet eens kon lopen en 2weken goed voelde. Bij het afspraak, toeval in de week wnr k me goed voelde moest ik doen wat ze zei en dat kon ik wel ik ga niet nep doen. Toen besloot ze dat ik wel kon werken. Ze hebben mij ook in die ander 2week gezien. Maarja je krijgt niet altijd de zelfde persoon.Maarja zeg gewoon eerlijk wat je hebt. Je bent zwanger ze gaan niet moeilijk doen. Jou en baby gezondheid komt voor.

4 jaar geleden

Reactie op Koru1980

Vooral overdrijven. Erger maken dan dat het is. Begrijp me niet verkeerd, d ...
Hoezo. Je bent zwanger? Ik loop ook gedeeltelijk bij het uwv. Eerlijk de vragenlijst ingevuld en verteld wat er aan de hand is. Daarna gesprek gehad met een bedrijfsarts. Helemaal prima.

4 jaar geleden

Ik heb hem vorig jaar naar waarheid ingevuld(bekkeninstabiliteit waardoor ik minder ging werken) en dit was prima. Daarna uitgevallen door overlijden van m'n dochter en de belletjes die ze elke 6 weken deden was met de vraag hoe het met m'n bekken ging(waarop ik best boos werd omdat ik daardoor niet volledig werd uitgevallen). Zolang je goede afspraken hebt met de arbo laat het uwv je verder met rust(iig in mijn geval). Wat anderen inderdaad zeggen je bent zwangerschapsgerelateerd uitgevallen dus doen ze daar minder moeilijk over geloof ik.

4 jaar geleden

UWV mag geen oordeel hebben. Als je werk akkoord gaat en evt bij bedrijfsarts bent geweest kunnen ze je niets maken. Daarnaast bij zwangerschap nemen ze geen risico's. Zoals je beschrijft dat je door de paniek en stress harde buiken krijgt is je werk nu niet geschikt voor je. Maak je niet te druk.

4 jaar geleden

Gewoon naar eerlijkheid invullen. Eerlijkheid duurt het langste. Ik wil niemand beledigen, maar al dat doen alsof je half sterft is en ze daarom de mensen die echt ziek zijn niet meer geloven, is het hele probleem in deze maatschappij. En daarbij als hier al iemand zegt 'uwv trut'... wat wil je dan bereiken? Behandel mensen zoals je zelf ook behandeld willen worden. Zij doen ook gewoon hun werk.

4 jaar geleden

Ik zit ook deels bij het uwv en bij mij kwam het alleen door energie gebrek/zwakte door dat ik veel ben afgevallen. Dit is dan ook het enige wat ik heb ingevuld. Je hoeft het niet te overdrijven.

4 jaar geleden

UWV is alleen handig voor je werk. Jij bent ziek -》 je krijgt dan begin je salaris. Als het uwv dit vergoed scheelt het je bedrijf salaris. Voor jou ziekmelding maakt het verder niks uit. Ziek = ziek. Dacht ik hoor! Zit niet in die wereld. Maar dit werd mij verteld, ik zit al weken ziek thuis na covid klachten.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

De vragenlijst is er alleen om een beeld te krijgen van wat er speelt en of dit iets is waar ze bij moeten/kunnen ondersteunen. Mentale problemen worden ook zeker herkend. Maar dan hebben ze in ieder geval een beeld. Bijvoorbeeld griep zal wel met een week over zijn, een gebroken been is ook meestal met een paar welen hersteld en mentaal duurt het vaak wat langer. Gewoon eerlijk invullen daar heb je zelf het meest aan!

4 jaar geleden

Bij mij heeft de vragenlijst inderdaad geholpen voor een compleet beeld van de klachten op dat moment. En of de uitkering goedgekeurd werd of niet. De bedrijfsarts en werkgever gaven een verwachting aan en daar speelt het UWV op in. Ik heb zelf heel goed contact gehad met UWV. Bij mij ging het om een beenbreuk; maar het UWV heeft ook veel vragen gesteld over het mentale stuk in telefonisch contact, wat ze na een hele tijd doen om te kijken hoe het gaat:) ik was echt positief verrast!

4 jaar geleden

Ik ben minder gaan werken vanwege harde buiken. Kan er wel een heel drama bij het uwv van maken maar dit is het probleem en klaar. Het uwv belde mij meteen op na de vragenlijst en de meneer aan de telefoon zei; helemaal duidelijk, het is natuurlijk goedgekeurd. Overdrijven is echt onnodig. Zeker rondom zwangerschap is het uwv echt heel fijn. (Gelukkig op een andere manier nog geen ervaring met het uwv hoor, ik ben doktersassistente en met al die extreem overdrijvende mensen is er altijd genoeg werk😜(grapje))

4 jaar geleden

Hoi dames, bedankt voor alle reacties. Ik heb het naar waarheid ingevuld en nu ga ik in spanning afwachten. Ik laat het weten als ik reactie terug heb 🤞🏼. Liefs!

4 jaar geleden

Ik heb m een paar weken ook ingevuld .. ik heb niks overdreven en kreeg alles goedgekeurd.. gaat vooral om een risico analyse van wat voor werk je moet doen in combi met de klachten die je hebt . Succes !