12 Reacties

5 jaar geleden

Als ze veel vocht vast houdt ja dan wordt het lastig een ring uitzoeken dan zal ik der vragen zonder ring of echt pas doen na dat ze bevallen is Maar is voor elke vrouw anders Succes

5 jaar geleden

Hay nutrix. Gefeliciteerd wat leuk. Ik ben goudsmid ( verkoop en maak trouwringen) ik weet dat dat zeker kan. Maar hoeft niet. Dus het blijft een gok. Ik ben zelf getrouwd toen ik zwanger was en heb mijn ring op de zelfde maat gehouden als mijn andere ringen. En past nog. Als mijn klanten komen voor een verlovingsring gaat het meestal zo dat ze een standaard maat meenemen en later met verloofde de ring op maat laten maken. Dan hoef je deze maar een keer op maat temaken. Veel plezier en geniet van deze mooie tijd. Groetjes

5 jaar geleden

Reactie op Anne99

Hay nutrix. Gefeliciteerd wat leuk. Ik ben goudsmid ( verkoop en maak trou ...
Dankjewel! Hierdoor weet ik wat meer!

5 jaar geleden

Reactie op Kaatje39

Als ze veel vocht vast houdt ja dan wordt het lastig een ring uitzoeken dan ...
Dankjewel! Mijn vriendin houdt geen vocht vast.

5 jaar geleden

Wij zijn afgelopen juli getrouwd toen ik 38 weken zwanger was. Ik had toen zeker niet mijn normale maat ring, dus wij wilden ruim na de bevalling ringen kopen op advies van de juwelier. Helaas is er nu nog geen ring want ik ben weer zwanger 鈽猴笍 Dus het hoeft niet te verschillen maar het kan dus wel!!

5 jaar geleden

Wat spannend! Ik ben nu ruim 30 weken en sinds een week begint mijn trouwring strakker te zitten, maar nog lang niet dat ik hem niet meer om of af kan doen. Hoe verder in de zwangerschap, hoe groter de kans dat je vocht vasthoudt. Dit verschilt per persoon. Ik vind de oplossing van Anne heel mooi: misschien een tijdelijke, goedkopere of proefring en later (of na de bevalling) samen terug voor de real deal? :) Heel veel succes met vragen! Laat je weten hoe het is gegaan?

5 jaar geleden

Wat romantisch! Zal ze vast enorm blij mee zijn!! Je kunt daar niet veel van zeggen, je kunt haar ook vragen met een "simpele" ring zonder steentjes bijv, die kan een goede juwelier oprekken of smaller duwen als het na de bevalling erg wisselt. Dan heeft ze nog steeds de echte ring van het aanzoek, en kun je evt de trouwring met een steentje uitrusten. Die kun je minder makkelijk laten rekken. Versmallen lukt iets beter.

5 jaar geleden

Mijn vader is goudsmith, dus ik weet een best veel over sieraden. Ik zou een ring kopen met maar 1 steen of geen. Want die kan je makkelijk kleiner of groter maken. Een ring met veel kleine stenen aan de zijkant, is niet makkelijk te verkleinen of te vergroten. Ook zou ik de ring niet groter laten maken, tijdens de zwangerschap om het vervolgens weer kleiner te laten maken, want dan wordt de ring zwak na een tijdje en kan zelfs breken gaan. Wij hebben wel eens gehad dat een zwangere vrouw naar de juwelierswinkel kwam en de ring moest worden doorgeknipt, omdat de ring niet meer afging. Wat veel klanten doen, is de normale ringmaat (ringmaat voor de zwangerschap) kopen en na de zwangerschap pas aanpassen.

5 jaar geleden

Ik kon mijn trouwring tijdens en na mijn vorige zwangerschap alles bij elkaar zo'n anderhalf jaar niet aan geloof ik. Maar ik was en veel aangekomen en hoogzwanger tijdens een hele hete zomer, dus hield veel vocht vast in m'n handen.

5 jaar geleden

Gefeliciteerd! Wat leuk! Je kan em ook wat te groot kopen en van die plastic dingen kopen. Mijn vingers verschillen best wel in dikte in de zomer en de winter. Hoop dat het helpt!

5 jaar geleden

Ik ben ten huwelijk gevraagd voor m'n zwangerschap en ga trouwen tijdens m'n zwangerschap. Ik wou gewoon dezelfde maat als m'n verlovingsring nemen, die perfect zit. Sowieso wisselt die van strak naar los afhankelijk van het weer ea. Ik hoop dat ik ze allebei ga kunnen blijven dragen. 馃槄

5 jaar geleden

Het maakt ook nog enorm verschil of je een smalle of brede ring zou kiezen. Mijn verlovingsring is heel smal en heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap door kunnen dragen. Maar mijn trouwring is een stuk breder en die paste halverwege echt niet meer. Heb toen tijdelijk een oude ring gedragen en mn trouwring aan een koordje gedaan. Maar de suggestie dat je bij de juwelier zo lang een proefmodel/standaard maat in bruikleen neemt en dan later er een goed op maat laat maken is denk ik echt de beste optie. Je weet namelijk ook niet of haar vingers bijv in de laatste weken nog dikker worden, en ook niet helemaal zeker of ze na de bevalling uiteindelijk weer dezelfde maat terug krijgt of dat deze evt wat groter blijft. Het kan allemaal.