8 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou inderdaad her ochtend dutje schrappen. Waarschijnlijk heeft je kindje teveel slaap overdag. Het middag dutje neemt af naar ongeveer 1.5 a 2 uur. Nu zal dat lastig zijn als je kindje zo vroeg wakker is. Maar misschien kun je proberen eerst een powernap te doen sochtends voor de ergste moeheid en als je kindje dan weer wat later wakker gaat worden in de ochtend het ochtend dutje eraf halen. Als het niet in een keer lukt dan kun je ook eerst in stapjes het dutje inkorten. En het middag dutje vervroegen.

2 jaar geleden

Mijn ervaring is, met ook een kindje dat graag vroeg wakker word. Goed slapen, doet goed slapen! Dus, hoe minder zij overdag slaapt, hoe slechter de nacht is. Tijdje heeft ze maar 1 dutje gedaan, en dan sliep ze toch slechter van in de nacht maar ook de dutje werd minder. Nu om en om, ene dag 2 dutjes andere dag 1. Stuk beter weer! Uitgerust der bedje weer in, doet bij haar echt beter aan de nachtrust

2 jaar geleden

Ochtend dutje zeker weg doen en dan tijdelijk om 11.30 uur in bed tot 14.00 uur. Totdat hij er helemaal klaar voor is om de middag dutje om 12.30 uur te laten doen. Het zal doodmoe worden omdat hij zo vroeg wakker is..maar probeer vol te houden. Zelfde meegemaakt

2 jaar geleden

Reactie op Leeey

Ochtend dutje zeker weg doen en dan tijdelijk om 11.30 uur in bed tot 14.00 ...
Let op dat je hem dan wel vroeger in bed moet doen uiterlijk half 7 in bed.

2 jaar geleden

Reactie op Leeey

Ochtend dutje zeker weg doen en dan tijdelijk om 11.30 uur in bed tot 14.00 ...
En wat doe je als hij niet slaapt tot 14u? Stel dat hij na een uurtje wakker wordt... dan is dat wel heel erg weinig hé

2 jaar geleden

Wij werken hier met een heel kort ochtenddutje, half uurtje. En dan 1 uur weer naar bed. Werkt voor nu nog goed maar denk wel dat we binnenkort naar 1 gaan. Maar kan me voorstellen dat het wel kan helpen in de overstap

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje9090

En wat doe je als hij niet slaapt tot 14u? Stel dat hij na een uurtje wakke ...
Ik probeer het te verlengen. Lukt het niet dan haal ik hem uit bed en doe ik hem alsnog om 18.30 uur savonds in bed. En heel soms als hij het echt niet red, rond 16:30 uur en dan max 15 slapen. Vervolgens weer 19.00 uur in bed.

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Wij werken hier met een heel kort ochtenddutje, half uurtje. En dan 1 uur w ...
Dit doen wij ook.. hier werd hij ook steeds vroeger wakker. Heeft goed geholpen. Middagdutje rond 1300-1330. Tot max 1530.