14 Reacties
één jaar geleden
even voor de duidelijkheid: hij gaat suuuper graag en vindt het geweldig! 😄
één jaar geleden
Reactie op Manu26
is het geen mogelijkheid dat hij in de avond later naar bed gaat, zodat hij ...
hebben we ook geprobeerd maar hij wordt telkens om 5u wakker. en dan is hij nog meer moe omdat hij gewoon heel weinig uren slaapt 😞
één jaar geleden
Hier was ze ook altijd vroeg, maar wekte het later gaan slapen wel. Hier gaat ze rond 20:00/20:30 uur slapen en staat dan 8 uur op zonder wekker.
Wat je ook kunt proberen is het opstaan iets minder “leuk” te maken. Ik vloog altijd uit bed. We stonden gelijk aan. Gezelligheid. Je kunt langzaam beginnen/ opbouwen met niet meteen de aandacht geven. Of dat ze even iets voor zichzelf doen. Spelen / boekje lezen. Dus niet meteen uit bed halen. Beginnen met 10 min. En zo steeds iets langer.
één jaar geleden
wat ik ook via Snuggles and dreams heb geleerd, is dat later naar bed meestal geen latere wakker word tijd betekent. Is het binnen jouw gezin niet mogelijk dat hij juist eerder naar bed gaat om oververmoeidheid te voorkomen? dan denk ik aan 18.00 of misschien af en toe nog eerder als hij heel moe is (aan het eind van de schoolweek zijn ze vaak extra moe)
één jaar geleden
Reactie op LisaW24
wat ik ook via Snuggles and dreams heb geleerd, is dat later naar bed meest ...
ja dat doen we idd ook. hij gaat soms al om 18u slapen, maar dan slaapt hij ook gewoon tot 5u. dan is hij natuurlijk iets minder moe, maar de dag duurt nog steeds lang. hij is al 4u wakker als school nog maar start. we gunnen hem ook nog z'n dutjes int weekend en op woensdag maar dan geraakt hij pas veel later in slaap. tis echt een zoektocht momenteel. zo zielig dat hij zo moe is
één jaar geleden
ik weet niet hoe het zit met leerplicht en school in Belgie, maar in Nederland zijn kinderen pas leerplichtig vanaf 5 jaar. ze mogen hier weliswaar vanaf 2,5 naar de voorschool/peuterspeelzaal en vanaf 4 jaar begint de basisschool echt. maar zelfs in het 1e jaar van de basisschool zijn ze nog niet leerplichtig en kan je je kind een keer vaker een dagje thuishouden als het moe is of eerder ophalen. Is het geen mogelijkheid dat je hem wat eerder van school ophaalt of dat hij minder dagen naar school gaat? dan kan je hem thuis wat meer rust en minder prikkels bieden zolang hij zo vroeg wakker wordt?
één jaar geleden
Reactie op LisaW24
ik weet niet hoe het zit met leerplicht en school in Belgie, maar in Nederl ...
nee dat is geen optie, wij zijn zelf werken.
één jaar geleden
Eventueel een optie dat hij nog een dutje doet op school? Ik weet dat ze het niet overal doen, maar op de school waar onze jongen gaat, slapen er heel wat kleutertjes tijdens de middagspeeltijd.
één jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Eventueel een optie dat hij nog een dutje doet op school? Ik weet dat ze he ...
nee helaas
één jaar geleden
Misschien een slaap wekker?
Wij hebben nu een slaap wekker en hij weet dat als de beer de ogen dicht heeft hij moet slapen en als de ogen open zijn hij mag opstaan..
misschien kan je de wekker elke dag 10 minuten erbij zetten dat je het zo oprekt?
bij ons is hij ook vaker eerder wakker maar hij wacht echt tot de ogen open zijn.. en begint ons dan natuur meteen te roepen haha.
Die wekker is via vroege vogels en je krijgt verder ook tips mee.
Ook ga ik nu overdag vaak met hem een stuk wandelen in de buggy dat hij overdag ook een rust moment heeft omdat hij nu ook niet meer wilt slapen overdag.
Succes is echt zoeken soms😘
één jaar geleden
Wij zitten in dezelfde situatie. Nu 5 weken school en eerste 2 weken waren lastig (doodmoe om 18u en wakker om 5u). Ik heb toen gezorgd dat ze minstens 2 dagen per week middagdut thuis kan doen en in weekend ook goed bijslapen. Nu sinds deze week slaapt ze van 18.30 tot 6.30/7.00! Dus eigenlijk niets gedaan maar haar gewoon wat tijd gegeven en vooral dutjes laten doen als ze kon. Hopelijk helpt dit. Het is inderdaad zwaar!
één jaar geleden
Reactie op mummy of M.
Wij zitten in dezelfde situatie. Nu 5 weken school en eerste 2 weken waren ...
wij steken hem nu ook vroeger in bed en gunnen hem de rust, en hij slaapt nu al tot 5u45 😉 daar zijn we al blij mee! hopelijk halen we ook ooit eens 7u! 😄
het is natuurlijk voor zo'n klein ventje ook enorm aanpassen he
één jaar geleden
Reactie op Anoniempje9090
wij steken hem nu ook vroeger in bed en gunnen hem de rust, en hij slaapt n ...
zeker - het is ook veel voor de kleintjes he!