7 Reacties
2 jaar geleden
Hi mama, we zitten ook in die fase. Op creche geen powernap en gaat ze om 18.15 slapen savonds. Thuis nog powernap en dan lange middagdut. Dan slaapt ze idd iets langer sochtends. Is dus vooral in de week. Onze dochter is ook al lang een vroege vogel en ook al paar keer slaapcoach. Vaak ging het wel over door wat aan haar dutjesschema te sleutelen. Ik vermoed/hoop dat we dus nu even in een fase zitten en ze dat 1 dutje moet gewooon worden. Wel lastig he!
wat we nu wel doen is dat we als ze zo vroeg wakker is al haar fles geven en dan terugleggen. Ze slaapt dan vaak wel nog 1u-2u. Hierdoor heeft ze die powernap minder nodig en haalt ze vlot de middag. Ik heb alleen ‘schrik’ dat we haar een nieuwe gewoonte aanleren (fles in donker) dus ben ook wat ln de twijfel. Lastig 😂
2 jaar geleden
Hier hingen we sinds de zomervakantie tussen 1-2 slaapjes in.
Nou is dochter niet rond 5/6 wakker, maar standaard 7/7.15 maken we haar wakker. Maar ze slaapt 's avonds pas tegen 21u, dus met 1 slaapje is het vaak een lange middag... Niet helemaal vergelijkbaar met jouw verhaal, maar beetje omgekeerd.
Nu slaapt ze op dagen dat de oudste naar school moet en dus gehaald moet worden 's middags, van 11 tot 13.30u. Op vrije dagen/weekend gaat ze iets later en slaapt ze max tot 15u. Dat gaat eigenlijk best prima.
Op de opvang gaat ze sinds vorige week ook maar 1 slaapje, vaak van 12/12.30 tot 14/14.30
Dat slaap inhalen na de opvangdag was hier ook alleen in het begin, inmiddels ook niet meer en schakelt ze prima over.
2 jaar geleden
Wij hadden dit in de zomer. Werd wakker ergens tussen 04:30 en 06:00. Wou soms wel en soms geen ochtendslaapje meer doen. De dagen nadat hij maar 1 dut deed, sliep hij langer. Dus dan maar overgeschakeld naar 1 dut. Helaas heeft hij hierdoor maar een week langer geslapen en dan werd het opnieuw vroeg 's ochtends 🙈 hier was het dus niet de wonderoplossing.
Dan hebben we nog enkele maanden geschipperd tussen 1/2 dutjes. Als hij echt moe was voor 10u, nog even 30min dutten. En toen was het ook echt klaar. Ochtenden zijn nu wisselend. Meestal 6u/06u30. Wel al beter dan toen dus. Alles is een fase zeker 🤷
2 jaar geleden
Wij hadden het hier ook. De eerste 13 maanden echt altijd vroeg, weinig slapen overdag. Sinds 3 weken slaapt onze zoon ineens tot half 7/7 uur (meestal dan).
Soms 1 of 2 korte dutjes of 1 iets langere na lunchtijd. Max 1,5 uur slaap overdag.
We hebben veel gestoeid met wat goed werkte. En de conclusie is dat het allemaal niet uitmaakte hier. Ik probeer wel iets eerder te eten 's avonds zodat hij way eerder op bed kan. Als afleiding vooral samen spelen en bewegen. Voetballen, achter hem aan zitten, naar buiten gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Famke123
Wij hadden het hier ook. De eerste 13 maanden echt altijd vroeg, weinig sla ...
Rond hoe laat gaat hij dan bed in nu als ik mag vragen? Gewoon om een beetje een idee te hebben ☺️