74 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou wachten tot na de bevalling. Bij onze eerste hadden we een tommie tippee gekocht in de zwangerschap. Uiteindelijk werd zij prematuur geboren. Toen heb ik dus heel veel gekolfd en kwam ik met deze kolf niet weg en werd het een medela waarmee je 2 borsten tegelijk kunt kolven. Een dure aanschaf maar wel een van mijn beste keuzes. Je kunt in het begin ook een kolf huren bij het groene kruis en dan kijken of de voeding uberhaupt op gang komt.

3 jaar geleden

Reactie op IlseRdM

Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat je ook een kolf BH had. Je kan zien d ...
Wat leuk mijn kids zijn ook 11 en 14 en nu 31 weken zwanger ☺️

3 jaar geleden

Ik ga er een huren bij mijn kraamzorg. Mocht borstvoeding niet lukken dan heb ik het voor niks aangeschaft.

3 jaar geleden

Reactie op Joenus

Ik zou wachten tot na de bevalling. Bij onze eerste hadden we een tommie ti ...
Ok bedankt voor de tip. Ik heb t nog niet aangeschaft. Ik twijfel of ik ben in dubio wel doen, niet doen. Ik heb wel al een gezien bij bol.com.

3 jaar geleden

Reactie op IlseRdM

Ok bedankt voor de tip. Ik heb t nog niet aangeschaft. Ik twijfel of ik ben ...
Dan zou ik het als ik jou was niet doen bij bol.com heb je het toch binnen 1 dag binnen. De meeste kraamhulpen hebben ook een kolf te leen waarvan je dan eventueel het stuk dat op de borst moet los moet kopen bij hun. En goed in de gaten houden wat je wilt. Wil je lang zelf gaan voeden en daarbij regelmatig een flesje kunnen (laten) geven dan zou ik niet bezuinigen op de kolf. Maar is het meer voor de eerste 3 maanden of om eventueel het te stimuleren in het begin en verder puur de borst dan zou ik een andere keuze maken. In het begin is de borstvoeding/kolven best hard werken. Succes met je keuze.

3 jaar geleden

Via marktplaats kun je er ook genoeg vinden! Medela is een fijn merk, nieuwprijs ligt rond de 300 euro maar via mp kom je vaak uit op 50 tot 100 euro. Het is een gesloten systeem dus wel gewoon hygiënisch, en je kunt bepaalde onderdelen los nieuw kopen(bijv de schelpen / flesjes)

3 jaar geleden

Bij Bol.com

3 jaar geleden

Ik heb al wel een beetje rondgekeken en ervaringen gevraagd aan vriendinnen en collega's, maar wacht nog even met aanschaffen van een eigen kolf tot na de bevalling. Eerst maar eens kijken of de borstvoeding uberhaupt lukt. Bij de eerste lukte borstvoeding niet en heb ik 6 weken gekolfd met een huurkolf van de apotheek. Daarna mee gestopt en over op flesvoeding omdat ik er zelf bijna aan onderdoor ging... Zo blij dat ik toen niet al een kolf gekocht heb.

3 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Ik zit te twijfelen of ik moet wachten met aanschaffen. Ik lees best wat te ...
Daar moet je juist mee oppassen, want je kunt dan ook overproductie veroorzaken met bijvoorbeeld borstontstekingen als gevolg (en dat is echt geen pretje). De beste kolf die je kan hebben om de productie goed te krijgen is gewoon je baby zelf 😉 de natuur heeft het zo geregeld dat je voeding perfect afgestemd wordt op de behoefte van je kindje en het is geen goed idee om dat systeem te 'verstoren'. Als alles gewoon goed gaat, heb je een kolf pas veel later nodig als je weer eens zonder je baby de deur uit gaat en dan kun je deze altijd nog kopen. Als het niet goed gaat is kolven inderdaad een mogelijk alternatief (wel pittig hoor) en ook dan is een kolf zo besteld of gehuurd. De kraamhulp helpt je hierbij. Ik heb bij mijn eerste een kolf gehuurd in het ziekenhuis, die stond volgens mij binnen een kwartier op de kamer. Pas later heb ik er zelf nog een gekocht. Ik zou zeker niet aanraden om dit al aan te schaffen, erg veel geld voor iets waarvan je niet kunt weten of je het wel nodig zal hebben.

3 jaar geleden

Heeft er iemand ook al ervaring met de Elvie borst kolf? Of overweegt iemand deze aan te schaffen?

3 jaar geleden

Reactie op Joenus

Dan zou ik het als ik jou was niet doen bij bol.com heb je het toch binnen ...
Ja ik wacht bewust ff met het aanschaffen vd kolf. Ik lees ook veel over in deze laatste fase vj zwangerschap je lekkende borsten kan krijgen. Dat zou de procedure voor borstmelk op gang moeten brengen. Ik heb dat totaal (nog) niet. Daarom twijfel ik ook enorm of ik wel überhaupt borstvoeding zijn l kunnen geven en met de aanschaf v/e kolf. Ik moet toch deze week naar de vk, zal daar flink over doorvragen. Ik heb evt ook wel een kolf van me nicht om over te nemen en net als wat je aangaf kan ik bijv dat borststuk onderdeel nieuw aanschaffen. Thx iig.

3 jaar geleden

Mijn toetsenbord doet wat ie wilt. Correctie ik twijfel of ik überhaupt borstvoeding ga kunnen geven en of de aanschaf van een kolf wel zinvol is. Mijn vorige zwangerschappen kwam de borstmelk meer dan prima op gang. Mijn gevoel zegt de laatste tijden dat t dit keer niet t geval zal zijn. Maar tis maar een gevoel.

3 jaar geleden

Reactie op DDDR

Heeft er iemand ook al ervaring met de Elvie borst kolf? Of overweegt ieman ...
Hier persoonlijk geen ervaring met de Elvie maar ga deze ook aanschaffen als de borstvoeding goed gaat. Vroedvrouw raadde het mij ook aan. Had hier ook persoonlijk ervaring mee. Ik ga voor deze kiezen omdat ik al een 4jarige rond heb lopen en ik zo niet vast hang aan men kolf.

3 jaar geleden

Reactie op IlseRdM

Mijn toetsenbord doet wat ie wilt. Correctie ik twijfel of ik überhaupt bor ...
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen nooit 1 druppel melk gehad en toch al 2x lang borstvoeding kunnen geven, dus dat zegt niks hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Viva29

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen nooit 1 druppel melk gehad en toch al 2 ...
Ja dat is waar. Ik laat t op me afkomen en zal de vk ook deze week hier meer vragen over stellen.

3 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/baby/kolf-tip-youha-the-ins-soort-elvie-zBA2kM?utm_source=24Baby&utm_medium=app Mochten vrouwen na de bevalling gaan kolven en dit handsfree willen doen 😊 Zelf zou ik persoonlijk pas na de geboorte kijken of een kolf nodig is, want stel de bv lukt niet, zonde geld dan 🙈 Ik heb de medela freestyle tweedehands op de kop getikt en moest alleen de lijntjes en iets wat in het borstschild zit nieuw kopen. Scheelde toch weer flink in prijs daardoor. De kolf deed het op zich prima, maar ik twijfel wel of ik die kolf, die in de link hierboven wordt besproken, niet ga kopen.

3 jaar geleden

Gisteren bij de intake raadden ze mij aan om pas na de geboorte een borstkolf te kopen. De kraamverzorgster kan dan ook meekijken welke het meest passend is bij jouw melkproductie. Ik wacht zelf nu even met de aanschaf van een kolf.

3 jaar geleden

Poespas.nl heeft de Elvie kolf!❤

3 jaar geleden

Reactie op Anoukspinl

Poespas.nl heeft de Elvie kolf!❤
Zo die is wel erg duur!

3 jaar geleden

Ik heb em vorige week gekocht via zilveren kruis heb de elektrische van phillips avent. Via zilverenkruis kreeg ik 40% korting en omdat ik 2 * aanvullend verzekerd ben krijg ik ook nog eens €75 terug als ik het bonnetje declareer. Dus dan valt de aankoop wel Mee;)