15 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben afgelopen weekend terug gekomen van vakantie uit Turkije met mijn zoontje. Bij ons (met turkisch airlines) mocht de kinderwagen m茅t reiswieg mee tot aan de gate en deze werd in een super grote plastic zak gedaan. Hoer zaten geen extra kosten aan verbonden. De luiertas was mijn handbagage en zijn kleine koffer van 10kg was zijn handbagage. Ik gebruikte de reiswieg als zijn bedje in de avond op bed. Dit is een vertrouwde omgeving in de nacht en overdag kon hij heerlijk in de kinderwagen overal mee naartoe. Mocht er iets kapot zijn heb je waarschijnlijk een reisverzekering :)

4 jaar geleden

Hey! Hiergaan we ook op vakantie over 2 weken! Heb gebeld om het na te vragen en de kinderwagen (die inderdaad zoals @marloesminime aangeeft bij de check-in al afgegeven moet worden) telt mee als de ruimbagage. Ze vertelden me dat er naast de kinderwagen met reiswieg dus verder niks ingecheckt mag worden voor de baby. We vliegen ook met Transavia. Ben overigens wel echt benieuwd wat je voor de rest allemaal meeneemt!!?

4 jaar geleden

Wij zijn net terug vanuit Lanzarote. Wij zijn ook met Transavia gevlogen. Wij hadden de prampack om de kinderwagen in te doen. Bij ons controleerde ze niet echt hoe zwaar deze was. Er staat namelijk dat je maar 10kg aan kinderwagen mee mag nemen. Maar die van ons was al 15 kg. Dat was even spannend, maar kijken ze gelukkig niet naar. Deze moet je wel als bagage afgeven. Daarna hebben we haar in de draagzak gedaan. Daarnaast hadden wij 1 koffer handbagage, waar alle baby spullen in zaten. En we hadden dan 1 ruimbagage koffer met onze spullen. Als we nog een koffer als handbagage hadden, konden we die niet mee nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun91

Wij zijn net terug vanuit Lanzarote. Wij zijn ook met Transavia gevlogen. W ...
Je zegt dat als je nog een koffer als handbagage had gehad deze niet mee had gemogen, waarom? Wij vliegen over twee weken met Transavia en wij waren eigenlijk van plan 2 handbagage, 1 ruimbagage en de kinderwagen mee te nemen, maar dat mag dus niet?

4 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Je zegt dat als je nog een koffer als handbagage had gehad deze niet mee ha ...
Dat mag wel, maar dan heb je 4 koffers (1 kinderwagen, 2 handbagage koffers en 1 ruim bagage koffer) en je het nog een kind die je moet tillen. Wij vonden dat een beetje veel om mee te schouwen

4 jaar geleden

Reactie op Pleun91

Dat mag wel, maar dan heb je 4 koffers (1 kinderwagen, 2 handbagage koffers ...
Dus je mag wel twee koffers handbagage en dan nog twee kleine tassen

4 jaar geleden

Ik ben maandag terug gekomen uit Spanje met ons zoontje en met transavia hij is vandaag 12 weekjes. Baby heeft ruimbagage dat was voor ons de buggy. We hebben een buggy gekocht bij prenatal die met de rugleuning plat kon en ging super ! Ik vond het zonde om me kinderwagen mee te nemen. Maxi cosi moet je bij boeken ik had ze gebeld erover want had ook echt geen flauw idee maar ik zou lekker een goedkope buggy halen en die meenemen !

4 jaar geleden

Ik ben maandag terug gekomen uit Spanje met ons zoontje en met transavia hi ...
& buggy hoefde ik pas af te geven heen en terug vlucht voor we het vliegtuig in gingen ! Ik had m鈥檔 zoontje z鈥檔 voeding en kleding in ons handbagage (kleine koffers) voor als er iets gebeurde we wel alles voor hem hadden

4 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Hey! Hiergaan we ook op vakantie over 2 weken! Heb gebeld om het na te vrag ...
Hey! Even een update, wij hadden als ruimbagage voor de kleine het frame van de kinderwagen en maxicosi (beide los van elkaar) en dit was goed. Verder als tip: wij hebben het baby nestje in de koffer gepropt, en dat is echt ideaal want die leggen we overal hier neer! Verder waren ze trouwens echt ONWIJS lief voor ons bij Transavia! ging super goed het vliegen met de kleine

4 jaar geleden

Reactie op babyvreeland

Hey! Even een update, wij hadden als ruimbagage voor de kleine het frame va ...
Moest je de kinderwagen los van elkaar afgeven bij het inchecken of kon je ermee doorlopen tot de gate en dan uit elkaar halen?

4 jaar geleden

Ik ben momenteel in spanje. We zijn gekomen met transavia. Wij hebben kinderwagen meegenomen (onderstel en reiswieg) en een draagdoek. Kinderwagen moest mee als ruimbagage, mocht als een geheel of als twee delen zeiden ze. Wij waren van plan om m als 1 geheel in te klappen en dan op schiphol te sealen om schade te voorkomen. Toen hoorde we op het vliegveld bij seal &go dat ze geen kinderenwagens mogen sealen. Wij eerst balen! Toen zei hij ik verkoop wel een grote tas waar je het in kan vervoeren voor 40 euro. Dit bleek ideaal, je bent voor de basic seal als 15 euro kwijt dus 30 incl terugreis. Wij waren van plan voor de seal van 20 euro te gaan (40 euro incl terugreis). Dan wordt ie dubbel ingetapet. Nu hebben we voor 40 euro een grote reis tas die we ook voor toekomstige reizen kunnen gebruiken. Qua handbagage is de regel dat de baby geen recht heeft op handbagage. Ik heb dus de luiertas als mijn handbagage meegenomen en mijn man had een trolley mee. Daarnaast heb ik 1 koffer ruimbagage bijgekocht voor mijn kleding en die van de baby.

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Ik ben momenteel in spanje. We zijn gekomen met transavia. Wij hebben kinde ...
Wat slim! Bij ons was alles op de heen reis goed gegaan met vervoer van de wagen. Gister geland op Amsterdam en daar is helaas wel een knop afgebroken om het handvat te verstellen.. geen punt verder want de wagen kan gebruikt worden en verzekering lost het vast op, maar wel heel zonde.. als ik van die tas had geweten had ik hem ook zeker gekocht! Fijne vakantie nog!

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Ik ben momenteel in spanje. We zijn gekomen met transavia. Wij hebben kinde ...
Heb je heel toevallig een naam van de reistas? Wil even kijken of ik er van te voren een kan kopen 馃槉 Heb deze gevonden, maar ziet er niet zo groot uit? https://www.babymax.nl/cybex-eezy-s-line-beezy-reistas.html?gclid=Cj0KCQjw_fiLBhDOARIsAF4khR07gQaAPh55a6ZE1ZS5btw17c4oXBcSzfQYXsYQM4RIR0K5PUOffJgaAj1ZEALw_wcB

4 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Heb je heel toevallig een naam van de reistas? Wil even kijken of ik er van ...
Volgens mij heeft het geen naam. Hier zie je de info van de website : https://www.sealandgo.com/nl/kinderwagen-en-backpackhoezen/ en hier een foto van hoe het eruit zit. Onze kinderwagen past er makkelijk in, blijft nog ruimte over zelfs.

4 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Volgens mij heeft het geen naam. Hier zie je de info van de website : https ...
Heel erg bedankt!! Ik ga even op zoek 馃槉