53 Reacties
5 jaar geleden
Goedemorgen! Het is wel een mooi moment om het te vertellen. Wij gaan het ook rond Kerst bekend maken en dan ben ik 9 weken
5 jaar geleden
Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad. 6w 5d gisteren.
Omdat we een fertiliteitstraject zouden starten, was onze directe omgeving goed op de hoogte van bijvoorbeeld mijn cyclus 😂🙈.
Wij hebben het gisteren dus ook al aan onze (schoon)ouders verteld. Op internet een leuk rotan hart besteld, met daarop een geborduurd doekje ‘jullie worden opa en oma’ sokjes ‘i love opa en i love oma’ en een rammelaar.
Voor m’n broertjes een slab met ‘i love oom’.
Bij die paar anderen die we het nog gaan vertellen bak ik cupcakes voor als we op visite gaan. En die versier ik met roze/blauwe sprinkles en een suikerfiguurtje met iets baby-gerelateerds.
Overige vrienden, familie en werk etc vertellen we het na de kerstvakantie, dan ben ik de 12 weken voorbij.
5 jaar geleden
Wij hebben 14 dec een vroege echo met 8 weken en 4 januari pas de termijn echo. Willen het eigenlijk pas met 12 weken aan de grote klok hangen. Bij de 1e hadden we het met 6 weken al verteld, tussendoor een miskraam en dan ben je je toch meer bewust over wat er allemaal mis kan gaan.
5 jaar geleden
Wij hebben straks een Kerst fotoshoot en daar willen we de boodschap in gaan verwerken dat we eind juli 2021 ons tweede kindje verwachten
5 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Toen ik net 4 weken was en net de test gedaan had hebben we het mijn schoonouders, zwagers en schoonoma verteld. Vandaag (6+2) vertellen we het mijn (stief) opa en oma en mijn jongste zusje.
Mijn oma en moeder en mijn andere zusje hebben we het vorige week verteld. Er zijn ook goede vrienden die we veel zien die het weten. (Ze mogen ineens niet meer binnen roken en ik heb wat voorkeur qua eten)
We hebben het verteld om onze blijdschap te delen en een vangnet voor onszelf te creëren voor mocht het mis gaan.
Zelf ben ik ontzettend blij dat mijn moeder het weet. Zo kan ik makkelijk met vragen naar haar. Ook vind ik het leuk om die kleine dingen met haar te delen. En ik moet zeggen ik heb nu al heel veel aan haar gehad.
Wanneer mensen het vertellen is aan hun zelf. Doe waar jij en je partner zich goed bij voelen.
Geniet van je zwangerschap!!
5 jaar geleden
Reactie op Rebecca042022
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Toen ik net 4 weken was en net de test ...
Dankje wel, jullie ook!! Wij zijn ontzettend aan het twijfelen omdat je zoveel verschillende dingen hoort. Het lijkt me super fijn om dit al met je naasten te kunnen delen. Elke keer als we op visite zijn ligt het op het puntje van me tong. 🙈
5 jaar geleden
Wij maken het met kerst bekend, dan ben ik bijna 11 weken. Ik bedruk kleding dus heb een rompertje bedrukt en houden die samen vast bij de kerstboom. 😃 ik ben ook fotograaf dus geef mijn nicht instructies hoe ze de foto moet maken 🤣
5 jaar geleden
Wij maken het met kerst bekend, dan ben ik bijna 11 weken. Ik bedruk kledin ...
Hier maken we overigens een kerstkaart van! En dan erbij volgend jaar met zijn drieën (oid). Onze familie wist het al bij 5 weken.
5 jaar geleden
Ik heb het de familie met 5 weken verteld. Met een leuke doos waar op stond psstt we willen jullie iets vertellen. En binnen stond dan op een slabbertje. Jullie worden opa/oma of oom/tante. Met een doekje en flesje met snoepjes.
Op internet gevonden.
Wilden ook eerst tot de kerst wachten maar dat lukte echt niet haha
5 jaar geleden
Wij gaan het met kerst vertellen, dan ben ik 10 weken. Ik heb zo’n lieve verloskundige dat ze de echo op de 23e heeft gepland. Ik weet dat het dan nog mis kan gaan, maar voelt toch net iets fijner. Wij hebben rompertjes en sokjes gekocht die we onder de kerstboom cadeau geven. Vrienden vertellen we het daarna. Kerst lijkt nu wel eeuwen te duren...
5 jaar geleden
Wij hebben donderdag de eerste echo (eindelijk😁) en willen het dat weekend met Sinterklaas aan onze ouders en zussen vertellen.
Bij mijn ouders doen we aan pakjesavond, dus ik heb een voorleesboek voor opa’s en oma’s gekocht. Daar plak ik de echo in en dit leg ik tussen de cadeaus. Heel benieuwd naar de reacties!
Voor mijn schoonouders hebben we ook een voorleesboekje gekocht. Die gaan we zondag geven onder het mom van “we hebben een klein Sinterklaas cadeautje voor jullie”. Zo veel zin in!❤️
5 jaar geleden
Wij kregen vorige week vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis, de dag ervoor hadden we de eerste echo en was ik 8 weekjes. Ik had van die grote folie ballonnen gekocht met ‘oh baby’ en die in de babykamer opgehangen met de foto van de echo er onder. Beide ouders uitgenodigd voor een rondleiding door het nieuwe huis en die kamer als laatste gedaan. Allemaal in tranen! Zo’n leuk moment! Maar voor de rest vind ik het nog pril en wachten we nog even tot kerst, dan ben ik 13 weken. M’n broer en schoonzus krijgen het vandaag te horen want die wonen ver weg en daar gaan we vandaag op visite 😊
5 jaar geleden
We hebben het de opa’s en oma’s al verteld. Met een echo in een lijstje en een handboek voor opa’s en oma’s (Dille&Kamille) en voorleesboekjes ‘oma, ik vind je lief’, ‘opa, ik vind je lief’.
Inmiddels liggen er 3 doosjes klaar. Vol met confetti en stoffen pomponnetjes met een echo foto erin en, vd flying tiger, (TE LEUKKKK) een augurkenkerstbal 🤣👏🏼
5 jaar geleden
Wij willen het met kerst vertellen aan onze (schoon) ouders. Ik heb dan de eerste echo gehad, we wouden graag een rompertje laten bedrukken en dit samen als cadeau onder de boom. Kerst duurt nu alleen nog wel erg lang voor mijn gevoel maja 😅 de rest vertellen we het pas als we 12 weken zijn.
5 jaar geleden
Ik ben nu 5+5 wij gaan het mijn ouders vertellen op 6 dec als cadeautje voor Sinterklaas, heb een voorleesboekje gekocht. Voor mijn ouders is het hun eerste kleinkind. Op 18 dec hebben we de eerste echo bij 8 weken, dan willen we het de kinderen van mijn vriend vertellen en met de kerst wat vrienden...want tja euhh waarom drink je niet? 🙈 praktisch maar idd ook om de blijdschap te delen en een vangnet te hebben mocht het dan nog mis gaan.
Mijn werk op 12 januari al ik 12 weken ben...lekker tijdens de vergadering zodat iedereen het tegelijk weet.
5 jaar geleden
Wij gaan het met kerst ook aan onze ouders en grootouders bekend maken. Ben dan bijna 10 weken. Nog relatief vroeg dan maar zwijgen is niet onze beste kant.
5 jaar geleden
Ik was een half jaar geleden ook zwanger en toen een boekje van opa en oma Pluis + romper enz gegeven... Helaas is het mis gegaan...
Nu wederom zwanger en we willen gewoonweg de echo foto laten zien (als die deze keer wel goed is)....
Hopelijk zie ik wat vriendinnen nog en kan ik het persoonlijk vertellen...
Bij de rest knallen we t gewoon op de app 😂
5 jaar geleden
Ik heb mijn moeder, zus en broer binnen een week na ontdekking verteld, dit omdat ik net als bij mijn vorige zwangerschap direct complicaties heb. Zo kunnen ze helpen en steunen wanneer het nodig is. En op mijn werk met 6 weken, omdat ik in een afgesloten kliniek week en collega had met corona.
5 jaar geleden
Wij vertellen het ook mer kerst, als alles goed blijft gaan. Ik ben dan 13 weken. We hebben bij action kerstballen gekocht waar je zelf een fotootje in kunt doen. Wil de termijn echo foto (10 dec) erin doen. Bal in een mooi doosje doen en inpakken. En dochtertje van 2,5 jr een T-shirt met big sis aan als we het bij familie langs brengen. Veel plezier allemaal met leuke plannen maken!!