23 Reacties
4 jaar geleden
Ik wil ook graag oorbelletjes bij mijn dochter maar ik wacht er voorlopig nog eventjes mee. Ze ligt nu zoveel nog op haar oortjes en kan me niet voorstellen dat dat lekker is voor haar met oorbellen die mogelijk dan prikken in dr hoofdje. Dus ik ga het denk ik pas doen als ze zelf ook kan zitten dat ze niet altijd hoeft te liggen! 😄
4 jaar geleden
Ik laat dit een eigen keuze aan mijn kindje. Het is toch redelijk permanent om dit te doen en zeker bij een jongetje misschien iets wat hij later niet wil.
Dat was natuurlijk niet je vraag! Maar ben zelf eigenlijk wel benieuwd waarom jullie deze keuze maken? Hebben jullie dit vroeger zelf ook gehad?
4 jaar geleden
Reactie op happy24
Ik laat dit een eigen keuze aan mijn kindje. Het is toch redelijk permanent ...
Ik wou het zelfde zeggen inderdaad, zou het pas doen als mijn kindje het zelf aangeeft leuk te vinden. Ook met liggen lijkt het me niet fijn. Vind het zelf ook niet fijn als ik slaap op 1 oor en hij prikt 🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Mij dochter heeft ze gekregen net voor haar 2e. Toen had ze al een paar gekeken naar die van mama en wou ze telkens aan haar eigen oortjes prutsen 🤭
Dat was voor mij teken genoeg.
Nu word ze 3j in september en ze is er na een jaar nog steeds heeeeel blij mee.
4 jaar geleden
Ik deed bij me 1e dochter bij der 1e verjaardag en bij me 2e precies t zelfde, persoonlijk ben ik van mening iedereen zegt eigen keus, maar zoveel keus hebben ze niet als ze jong zijn ( 1 2 jaar) want ik beslis alles nu ook al wat ze draagt en alles, en als ze het als ze 3 4 toch niet wilt/ leuk vind haal je t er toch uit gaan ze vanzelf dicht.
4 jaar geleden
Reactie op happy24
Ik laat dit een eigen keuze aan mijn kindje. Het is toch redelijk permanent ...
Dit dus ik vind het eigenlijk niet kunnen bij een baby maar ieder zijn/haar keuze.
Maar al zou je het zo vroeg wel doen zou ik zeker wachten tot een jaar en niet al met een paar weken. In verband met de kleine oortjes. En anders wachten tot hij het zelf aangeeft dat hij het wil.
4 jaar geleden
Laat je kind dat toch zelf kiezen. Wat moet een baby met oorbellen? Dat vind ik echt zielig.
4 jaar geleden
Waarom wil je een baby van 7 weken voorzien van een oorbel? Ik kan dit echt niet begrijpen. Misschien is het normaal in jullie omgeving maar een kindje van 7 weken ga je toch niet moedwillig een juweel in de oren laten schieten? Trek je kindje gewoon leuke kleertjes aan en laat hem zelf beslissen of het een oorbel wil. Het is niet voor niets dat juweliers een vanaf leeftijd hebben.
4 jaar geleden
De één vindt het pure verminking van een baby. Bij de ander is het een eeuwenoude traditie binnen de familie of een cultuur gebonden dingetje. Iedereen lekker in zn waarde houden.
Om even terug te komen op de vraag; De ene juwelier prikt dus al vanaf 3 maanden, de ander pas vanaf 6 jaar. Dus ik zou bij een juwelier in jouw buurt even informeren wat de minimumleeftijd is.
4 jaar geleden
Ik vraag mij vooral af waarom? Zeker omdat het ook een jongetje is? Zit er nog een reden achter? En idd.. ik zou gewoon wachten.. mijn nichtje was 3 en dat was een mooie leeftijd voor haar.. ieder kind is ook anders maar een baby vind ik persoonlijk nog erg jong
4 jaar geleden
De meeste piercen vanaf 3 maanden! Is ook aan te raden want daar merken ze dan ook het minste van 😌😉 oh en niets aantrekken van de ‘zeikerds’ lekker doen als jij dat wilt 👏🏼
4 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
De meeste piercen vanaf 3 maanden! Is ook aan te raden want daar merken ze ...
Het is ook niet voor altijd je kan ze uit halen en het groeit dicht en ik trek mijn kindje nu toch ook aan wat ik wil als hij het niet mooi vindt of niet wilt kan ik het eruit halen als hij het zelf kan aangeven
4 jaar geleden
Reactie op Nijnio
Potverdorie, dat is echt iets om trots op te zijn zeg! Bij een kindje van 4 ...
Heel Afrika, zuid- Amerika en het oosten. Waar oorbellen al gezet worden nog voor de navelstreng geknipt is, bij wijze van. Waar je niemand hoort dat het verminking of verwaarlozing is, omdat het daar de normaalste zaak van de wereld is. En waar de oren niet tot weinig ontstoken raken, doordat baby's er niet continu aan zitten i.t.t. peuters en oudere kinderen...
Iets ruimdenkender of mening voor je laten zou de wereld een stuk mooier maken.