27 Reacties
4 jaar geleden
Nee daar ben ik na de kraamweek al mee gestopt 🙈 maar hier gaat ze om de 1 a 2 dagen mee in de douche. Heb zo'n zitje op de grond waar ik haar inzet en zo heb ik mijn handen vrij om haar te wassen. Als ze in bad gaat met haar grote broer dat zet in het zitje in bad en doe er een olietje in. Voor de rest was ik haar dan niet. En op dagen dat ze niet in douche of bad gaat dan was ik (gezichtje, handjes en billetjes) haar voor het slapen gaan met een washandje op het aankleedkussen.
4 jaar geleden
Lekker in het grote bad met badolie. En elke ochtend even een washandje over het gezicht en onder de oksels😊
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Ben ik echt zo simpel dat ik dat nu met 9 maanden nog steeds aan t doen ben ...
Nee hoor ik heb dat tot een paar weken gelden ook zo gedaan, en Amy is nu bijna 9 maanden :p
Sinds onze kleine goed kan zitten ben ik ermee gestopt. Ze gaat in bad en dan zeep ik haar in met zwitsal vanaf haar hoofdje naar beneden. Ik spoel ik haar af met een bekertje water. (Haar babybadje zet ik dan in de douchecabine, we hebben geen bad). Als ik haar dan uit bad haal sla ik een grote hydrofiele doek om mijn borstkast/schouder heen zodat ik haar daarin kan wikkelen om af te drogen. Gaat best goed zo.
4 jaar geleden
Ze hebben het ons in het ziekenhuis ook zo geleerd. Maar wij hebben dat nooit meer gedaan eens thuis. Wij hadden een badje met een netje in war wij hem konden in leggen en wasten hem gewoon daar in. Nu zit hij zelf in het badje.
4 jaar geleden
Reactie op HexaBella
Nee hoor ik heb dat tot een paar weken gelden ook zo gedaan, en Amy is nu b ...
Ik heb ook geen bad haha, heb een badje van stokke met een badring erin. Heb haar vanmiddag voor de eerste keer in een schuimbadje gedaan en niet eerst gewassen op t verschoningskussen ging een stuk makkelijker zo 🤪
4 jaar geleden
Hier niet meer sinds week 2 ofzo. 🤭 mijn dochter vond het verschrikkelijk en krijste alles bijeen. Als we haar rechtstreeks in bad waste, vond ze het wel fijn en vooral minder koud. ☺️ het enige wat we op het kussen 'extra' doen, zijn haar billen, omdat dat gewoon moeilijker rechtstreeks in bad gaat nu ze zelf zit. 😅
4 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Hier niet meer sinds week 2 ofzo. 🤭 mijn dochter vond het verschrikkelijk ...
Dat heb ik vandaag inderdaad ook gedaan. Even het gezichtje en van onderen wassen. Ik heb wel een plekje op de badkamer met aankleedkussen waar ik haar kan verzorgen dus ik hoef niet de badkamer op of af met haar dat scheelt wel. Maar ze vond het ook gewoon niet fijn dat wassen op t kussen.
4 jaar geleden
Dit is ons werkelijk nooit geleerd. Gewoon hup in het babybad of onder de douche en met een washandje alles lekker wassen
4 jaar geleden
Bij mijn oudste heb ik dat geloof ik twee keer gedaan ofzo, idd omdat de kraamhulp dat deed. Maar ik heb het nooit begrepen, vind het super onhandig.
Al sinds de kleine lekker kan rollen leg ik haar eigenlijk gewoon in de douchecabine op de grond, of in het badje in een klein laagje water zodat ze kan liggen zonder met haar snoet in heet water te liggen. Even inzepen en afspoelen met de douche. En sinds ze kan zitten zet ik haar wel eens bij haar grote zus in de stokke flexi xl. Samen douchen doen we ook maar dan ligt de kleine dus ook gewoon op de grond. Ik heb die zitjes en kussentjes of zo'n badring ofzo ook nooit begrepen. Wat is er mis met de vloer/douchebak?