59 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op HappyMum
Misschien is de kinderopvang iets voor je? Daar hebben ze nu enorm tekort a ...
Ik heb daar wel aan gedacht. Werk jij in de kinderopvang?
4 jaar geleden
Ik ben grafisch vormgever, sinds januari vorig jaar zelfstandig, werkte voorheen 40 uur bij een studio en nu 3 dagen afwisselend thuis en op een flexplek.
Ik heb eigenlijk meer werk dan ik kan plannen in 3 dagen p/w en week daarom af en toe een uurtje ‘s avonds en in het weekend, maar dat is het fijne van zzp.
Interesse in mijn werk? Check anne_mooiwerk op Instagram.
Wat betreft jouw vraag: werken in de zorg is gewoon heel onregelmatig (ik heb heel wat mensen in diverse zorg-functies om me heen die dat beamen) en dat gaat dus ook niet veranderen.
Wanneer jij behoefte hebt aan vastigheid en structuur, dan moet je dat kunnen bespreken met je leidinggevende. In principe moeten ze daar op inspelen, maar soms is dat gewoon niet mogelijk (beperkte inzetbaarheid ed). Of ze willen je niet kwijt, dat kan ook.
Als ze jou geen vastigheid en structuur kunnen bieden, dan is aan jou de keuze: ergens anders gaan werken of toch aanblijven.
Kijk bijvoorbeeld even of er openstaande vacatures zijn binnen je organisatie die je aanspreken.
Het is een tough call to make, maar wel een die je zelf moet maken. En dat kun jij. Hoop dat er nog meer meiden zijn die je een stimulans kunnen geven om de (voor jou) beste keuze te kunnen maken.
Heel veel succes! ✌🏻
4 jaar geleden
Ik werk in het praktijkonderwijs als docent. Ik werkte altijd 5 dagen. Toen ik 3 jaar geleden moeder werd ben ik 4 dagen gaan werken en werk, nu ik 2 kids heb, 3 dagen. Bevalt erg goed. Op contract nog 5 dagen maar ik zet ouderschapsverlof in.
Ik weet niet wat voor opleiding je gedaan hebt? De schoolvakanties vrij is wel erg lekker, helemaal als de kids straks ook naar school gaan
4 jaar geleden
Reactie op KGL
Ik werk in het praktijkonderwijs als docent. Ik werkte altijd 5 dagen. Toen ...
Ik heb mbo niveau 4 gedaan in de medewerker maatschappelijk zorg. Ik functioneer als persoonlijk begeleider voor iemand met een beperking.
Binnen mijn organisatie zie ik niets wat mij aantrekt verder. Of die voor mij te hoog gegrepen zijn.En er zijn collega's die ontslag hebben genomen en een aantal met spanning thuis zitten waardoor ik zowieso heel graag weg wil.
4 jaar geleden
Ik werkte voor mijn 1e kindje ook onregelmatig in de gehandicaptenzorg. Na de bevalling een nieuwe baan gezocht. Werk sindsdien als cliëntenvertrouwenspersoon 28 uur pw, over 3 dagen. Beheer mijn eigen agenda en deel mijn uren in zoals ik dat wil.
Heb je al gedacht aan dagbesteding of ambulante begeleiding? Dat zijn ook vaak schappelijke werktijden.
4 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Ik werkte voor mijn 1e kindje ook onregelmatig in de gehandicaptenzorg. Na ...
Client vetrouwens persoon, heb je daar een ander opleiding voor nodig?
Dagbesteding is niet mijn ding. Helaas ook teveel mensen die dat willen doen. Ambulant heb ik wel aan gedacht..moet ik nog even naar kijken
4 jaar geleden
Ik werk als dokters en apothekersassistente, wel in de zorg maar gewoon 8-17:30 baantje
4 jaar geleden
Ik werk fulltime in de ouderzorg, 5 shifts.. het is niet altijd evident met die verschillende shifts..
4 jaar geleden
Wat veel dames hier in de zorg zeg! Zo belangrijk!!!
Zelf werk ik bij een groot internationaal bedrijf op de innovatie afdeling; een kantoor baan en daarmee heel regelmatig maar wel uitdagend en soms erg veeleisend. Ik ben nooit klaar aan het einde van de dag maar sinds ik mama ben ben ik wel stricter geworden in mijn prioriteiten en zaken uitbesteden of nee zeggen.
4 jaar geleden
Oh ik snap je volkomen. Ik werkte ook als persoonlijke begeleider in de zorg met onregelmatige diensten. Na nummer 4 vond ik het wel sjoko. Sindsdien ben ik ambulant hulpverlener op weekdagen en ben ik rond etenstijd thuis. Dat sprak mij destijds zo aan.
Maar nu nummer 5 er is; vind ij dat heen- en weer gereis naar cliënten toe zonde van mijn schaarse tijd. (Tijd tussendoor wordt niet betaal) Daarnaast zijn er veel gezinnen met een vraag naar opvoedondersteuning en ben ik daar dus welkom wanneer de kinderen ook thuis zijn uit school. Maar dan zijn mijn kinderen dus ook thuis.
Ik heb hierover een gesprek gehad met mijn werkgever. En ik werk nu dan twee dagen in de dagbesteding (die mijn werkgever ook heeft) en 1.5 dag ambulant. Zo vind ik het nu wel vol te houden gelukkig🙌