16 Reacties

4 jaar geleden

Je hoeft je zeker geen zorgen te maken, hoe clich茅 het ook klinkt elke kind is anders. Bij ons kruipt en tijgert ze ook niet, heb ik ook niet willen aanleren. vanaf 10 maanden hebben we haar gelijk in een loopstoel gedaan. Mijn dochtertje probeert wel zelfstandig te zitten/om hoog te komen alleen lukt het nog niet helemaal dus helpen we haar daar nog steeds wel mee. Komt allemaal wel met de tijd! 馃崁

4 jaar geleden

Ieder op z鈥檔 tijd! Vind ik ook heel moeilijk.. hier een tweeling. De ene tijgert/kruipt en trekt zich op. De ander heeft die behoefte helemaal niet. Zit lekker waar we hem neerzetten en kijkt wat z鈥檔 broertje allemaal doet.. en hij is content馃槀馃檲

4 jaar geleden

Ik heb bij een kindje in de kinderopvang meegemaakt dat dat kindje tot 11 maanden gewoon stil lag, laat staan rollen of 眉berhaupt kruipen. Fysiek was er niks aan de hand. Toen ze het eerste jaar een paar maanden was gepasseerd ging dat kindje met sprongen vooruit en liep ze binnen no time. Hier tijgert en kruipt mijn zoontje ook nog niet maar maak mij daar geen zorgen over 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Eca2149

Je hoeft je zeker geen zorgen te maken, hoe clich茅 het ook klinkt elke kind ...
Fijn om te horen! Hier hetzelfde als bij jullie

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ruim 10 maanden en kan nog niet zelfstandig tot zitten komen. Hij kan wel redelijk lang alleen zitten. Tijgeren/ kruipen doet hij ook niet maar hij rolt gewoon zoveel mogelijk om bij zijn doel te komen. Staan kan hij al helemaal niet, nog heel slap in zijn beentjes. Maar hij vermaakt zich prima 馃榿. Hij is wel snel in babbelen, woordjes nazeggen, wijzen met zijn vingertje, gedrag nadoen enz. Soms vind ik het wel jammer dat hij fysiek wat achterligt dan het 'gemiddelde' maar ik weet ook dat hij op andere fronten weer snel is. Dat zou ook zo gelden bij jouw baby. Het komt allemaal goed en echt iedere baby heeft zijn eigen tempo!

4 jaar geleden

Mijn zoontje kruipt nog niet en kan ook nog niet tot zit komen. Hoop dat dat snel gebeurt want wil heel graag met hem fietsen馃槆. Tijgeren doet hij als een malle en trekt zich tot stand vanaf mijn schoot. Heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf komt maar zijn zussen waren een stuk sneller dus vind dat soms lastig馃槵.

4 jaar geleden

Hier is hij wel mee met zitten staan wandelen langs meubels alleen rechtstaan en is hij bijna weg met stapjes zetten. Maar hier nog geen mama of baba alleen maar gebrabbel en gebrabbel en heel veel kreune laatste tijd dat we soms denken dat hij in zijn broek aan het doen is 馃槀 maar ik leesde dat het ofwel snel is met lichamelijke dinge of wel snel met praten enzo maar het zal wel komen. Hij begrijpt wel steeds meer en meer en je ziet elke dag nieuwe dinge dat hij weet en kan. En de eene is sneller in iets dan de andere maar uiteindelijk gaan ze allemaal het zelfde kunnen.

4 jaar geleden

Bij ons kruipt ons dochtertje nog niet, ze gaat nog niet uit zichzelf zitten en/of staan en loopt ook nog niet. Ze trekt zich wel naar voren als ze op haar buik ligt, naar gebruikt haar benen daar niet echt bij. Ze babbelt wel veel en zwaait ook naar iedereen die ze zo voorbij ziet komen 馃槀

4 jaar geleden

Ons zoontje loopt nog niet los. Wel aan handjes, langs de bank en tafel. Staan ook nog niet los. Altijd met een handje of buik steunen. Tijgeren heeft hij overgeslagen, kroop direct weg op handen en knie毛n.

4 jaar geleden

Hier kruipt hij nog niet, tijgert wel megasnel met meestal links,zeker als hij onderweg is naar het eten van de kat en ik nee zeg. Dan heeft hij in 1x superspeed 馃ぃ Trekt zich sinds een paar dagen op in de box en gaat dan staan en wiebelen. Als ik hem op schoot heb gaat ie meteen wippen.. door z'n knieen zakken en weer recht.馃き Kan wel uit zichzelf zitten maar doet dat nog niet vaak

4 jaar geleden

Hier kruipt hij nog niet en kan hij nog niet zelfstandig tot zit komen. Hij tijgert sinds 2 weken naar voren (eerst schoof hij alleen naar achteren).

4 jaar geleden

2 weken geleden kon mijn dochter (ruim 10 maanden) vlot langs 1 kant op haar buik rollen, een beetje achteruit tijgeren en blijven zitten, maar niet zelf tot zit komen. Ik begon me al een beetje zorgen te maken en was osteopaten aan het googelen 馃槄 Nu kan ze zelfstandig tot zit komen, kruipen, trekt ze zich op aan alles en zet ze stapjes rond de salontafel of aan de hand. Mijn hoofd kan het niet volgen. 't is een ander kind ofzo.