16 Reacties
4 jaar geleden
Lijkt op een ooievaars beet.
Heeft mijn zoontje ook. Maar dan op zijn voorhoofd. Kan ook in de nek.
Het zit er altijd bij hem. Maar soms zie je het bijna niet, en soms heel duidelijk.
Dus dat zou het opzich kunnen zijn!
4 jaar geleden
Is denk ik een ooievaars beet. Mijn oudste zoontje van 2 heeft deze ook op de zelfde plek en tussen zijn ogen. Als hij in bad gaat of boos wordt word deze feller rood.
4 jaar geleden
Idd ooievaarsbeet.
Onze dochter heeft het ook en ik ook.
CB zegt dat het weg gaat maar ik heb m nogsteeds, na 30 jaar! 馃槄
4 jaar geleden
Daar lijkt het idd wel op! Bijzonder dat de jeugdverpleegkundige dit niet wist.
4 jaar geleden
Idd een ooievaarsbeet. Mijn zoontje heeft het ook in zijn nek en op het voorhoofd. Zo is ie vastgepakt in de bek van de ooievaar tijdens het vliegen 馃槈
Ik had zelf ook een ooievaarsbeet op t voorhoofd als kind, bij kou is t nog te zien.
De osteopaat waar wij zijn geweest vertelde dat de ooievaarsbeet ontstaat door druk tijdens de bevalling, de plek in de nek door druk van het schaambeen en het voorhoofd door het stuitbeen van moeder.
4 jaar geleden
Reactie op Blossom1983
Idd een ooievaarsbeet. Mijn zoontje heeft het ook in zijn nek en op het voo ...
Mijn dochter heeft ook een ooievaarsbeet in haar nek, alleen zij is met een keizersnede gehaald馃馃榿 Ze lag in stuit, dus haar voeten zijn er als eerst uitgehaald. Ben wel benieuwd of het dan door druk komt. Ik gok dat er niet zoveel druk bij een keizersnede is, dan bij het hoofd dat door het geboortekanaal gaat.馃槄
4 jaar geleden
Reactie op PinkPowny
Mijn dochter heeft ook een ooievaarsbeet in haar nek, alleen zij is met een ...
Nee, ik weet t ook niet zeker hoor, ik heb er weleens naar gezocht op google, maar daar kon ik het ook niet vinden...
Heb jij of je man ook een ooievaarsbeet? Misschien is ook wel erfelijk?
4 jaar geleden
Dit staat op 24 baby (ook nooit geweten!):
Wat is een ooievaarsbeet?
Een ooievaarsbeet is een onschuldige huidaandoening. Ongeveer eenderde van de baby鈥檚 wordt hiermee geboren. Deze geboortevlek wordt veroorzaakt door de bloedvaten onder de huid. Deze vaten zijn op sommige plekken wijder. Hierdoor stroomt er meer bloed door de vaten heen en krijgt de huid op die plek een rodere kleur. De vlekken verdwijnen meestal vanzelf na verloop van tijd.
4 jaar geleden
Een poievaarsbeet denk ik. Mijn zoontje heeft het ook, zag de kraamverzorgster meteen, ze zei dat het met max een jaartje vanzelf wegtrekt, erg veel babies hebben het