3 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde probleem. Heb ook aantal keer geprobeerd het dutje weg te laten maar dan valt ze zelf in slaap op de bank rond een uur of 5. Ben ook wel benieuwd hoe dat bij andere gaat rond deze leeftijd.

茅茅n jaar geleden

Hier hetzelfde. Zoontje van zelfde leeftijd. Smiddags altijd onder protest op bed. Slaapt wisselend 1 tot 2 uurtjes en soms niet. Soms ligt hij 45 minuten te zingen in z'n bed. Op de opvang doen ze hem laat op bed, tussen 14:00-14:30. Hij slaat het middagdutje ook geregeld over. Ik doe hem dan iets eerder op bed maar meestal slaapt hij tussen 20:00-20:30. Dit is ook zijn standaard slaaptijd. Hij is dan tussen 06:30-07:30 wakker. Als hij overdag niet slaapt doen we wel een chill momentje. Even op de bank een boekje of filmpje of even kleuren. Einde van de middag is hij dan niet te houden (馃懟馃槀) dus dan altijd even samen een klein blokje wandelen. Ik plan in dat geval smiddags heen schoonmaakbeurt ofzo, dat werkt niet 馃ぃ De nee-discussie voeren doe ik niet. Die van mij roept ook "ik hoef niet op bed" maar dan zeg ik "nee, dat snap ik, maar je moet wel even je oogjes dichtdoen"

茅茅n jaar geleden

..