22 Reacties

5 jaar geleden

Ik drink gewoon kraan water.

5 jaar geleden

OMG ik drink alle water uit alle verpakkingen en kranen

5 jaar geleden

Waarom zou kraanwater niet goed zijn? Het kraanwater in NL is van supergoede kwaliteit. Persoonlijk drink ik liever kraanwater dan water uit flesjes, ook vanuit milieu oogpunt.

5 jaar geleden

Ik drink kraanwater

5 jaar geleden

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat het in de plastic flesjes zit. Door licht en warmte komt er een stofje in het water. Het kraanwater bevat vaak ook meer mineralen dan het bronwater. Ik zou lekker kraan water drinken en mijn portemonnee en het milieu de moeit besparen.

5 jaar geleden

Nederlandse kraanwater is het beste water wat je kunt drinken. Is beter voor je lichaam, portemonnee en het milieu!

5 jaar geleden

Waarom durf je geen water uit de kraan te drinken? Dit is een serieuze vraag, ik hoop dat je me antwoord wil geven. Het water in Nederland is oprecht zuiverder dan sommige soorten mineraal water. Er kan alleen in sommige regio's meer kalk in zitten maar dat is juist goed voor je botten (hoewel minder goed voor sommige apparaten). Water uit flesjes is slecht voor het milieu en je hebt idd meer kans dat er microplastics of bepaalde stofjes uit het kunststof in het water terecht komen.

5 jaar geleden

Water uit flesjes is op zich prima als je niet steeds het flesje hergebruikt omdat er dan elke keer plastic kan vrijkomen uit de verpakking

5 jaar geleden

Dagelijks water drinken uit plastic flesjes is echt niet duurzaam. Wellicht kun je een water filter kopen als dat wel prettig voelt? Zelf ben ik heel tevreden met mijn Brita. Het water smaakt heel zacht😊

5 jaar geleden

Kraan water in Nederland is schoner dan veel soorten uit flessen. Daarbij is de extra kalk door er in kan zitten alleen maar goed voor je. En elke dag zoveel plastic wat je weggooid 😭 Das serieus niet goed voor het milieu!

5 jaar geleden

Ik drink gewoon water uit de fles, spa meestal. Zolang je je fles niet te vaak hergebruikt is het zeker oke. Ik gebruik op het werk meestal een drinkfles om bij te vullen.

5 jaar geleden

Het kraanwater in Nederland is veilig om te drinken. Het water zelf in de flesje die jij noemt ook, maar het plastic van de flesjes maakt het minder veilig. Niet alleen voor het milieu, ook voor je gezondheid. Hoe dunner het plastic, hoe slechter en juist die goedkope flesjes zijn niet van het beste materiaal gemaakt. Er komen plastic deeltjes van de verpakking in je water terecht en die zijn niet goed voor je gezondheid, hormoonverstorend zelfs. Je kunt echt veel beter een duurzame herbruikbare fles kopen (zonder BPA), bijvoorbeeld een Dopper of een Camelback, en deze vullen met kraanwater.

5 jaar geleden

Okee, nu ik dit lees word ik best onzeker drink al een hele tijd uit een plastic flesje. Ik hergebruik uhm maar 1 dag ik hervul uhm 3x na dat ik het flesje de eerste keer leeg heb gedronken zo weet ik dat ik 2 liter heb gehad. Meestal hervul ik uhm dan wel met kraanwater. Dit vind ik makkelijk voor onderweg en op het werk. Thuis gebruik ik wel vaak een glas. Nu weet ik het even niet meer. Mijn zwangerschap gaat juist heel goed en de kleine is lekker druk en beweegt veel. Word steeds onzekerder door voeding en drinken tegenwoordig is alles schadelijk.

5 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby21

Okee, nu ik dit lees word ik best onzeker drink al een hele tijd uit een pl ...
Je zult er heus niet direct ziek van worden en jouw kleine ook niet. Het is meer de optelsom van, het gaat natuurlijk maar om kleine hoeveelheden, maar er zijn helaas zoveel verpakkingen en producten waardoor we plastic binnen krijgen. Je hoeft echt niet meteen in paniek te raken, maar het is misschien een goed idee om even eenmalig te investeren in een goede hervulbare fles 😊

5 jaar geleden

Welke waterfles zouden jullie aanraden die en goed is voor het milieu en voor mij en de kleine zo dat ik weer kan genieten van het water

5 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby21

Welke waterfles zouden jullie aanraden die en goed is voor het milieu en vo ...
Ik heb zelf een metalen Dopper, daar blijft je water ook lekker koel in 😊

5 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby21

Ik heb die van tupperware.. die van 500 ml voor onderweg en die van 750 ml voor werk en thuis.. erg fijn! Kunnen makkelijk in de vaatwasser en zit ook een fijne drinkdop op! Ook zijn ze stevig en kunnen tegen een stootje.. En ik hoef met die grote ook niet vaak te lopen🤭 ik drink nogal veel dus voor mij echt een uitkomst!

5 jaar geleden

Reactie op Liefdesbaby21

Ik gebruik een thermosfles van Dopper, is van metaal dus je water blijft lekker koud en fris ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Livy.m

Ik gebruik een thermosfles van Dopper, is van metaal dus je water blijft le ...
Deze zijn het

5 jaar geleden

Heb net een thermosfles besteld bij my customized. Heb daar al eerder flessen gekocht maar dan de plastic variant. Was me erg goed bevallen. En zag dat ze nu ook thermosflessen hebben dus die heb ik nu besteld mooi gepersonaliseerd met mijn naam