24 Reacties

4 jaar geleden

Mijn meisje heeft een maand geleden waterpokken gehad , wat bij mij erg hielp was een zemelen bad , maar dan gewoon van havermout vlokken , en daar depte ik haar ook mee , verder minder in bad gedaan en inderdaad verkoelende lotion van dr leenaarts

4 jaar geleden

Tip: 240 paracetemol geven. Is officieel vanaf 1 jaar maar bij onze eerste dochter zeiden ze bij de HAP dat ze met 10 mnd dat ook gewoon mogen. Licht ook aan het gewicht wat het kind heeft.

4 jaar geleden

Reactie op lientje2310

Mijn meisje heeft een maand geleden waterpokken gehad , wat bij mij erg hie ...
Precies dit!! Top spul😁

4 jaar geleden

Reactie op lientje2310

Oh die kon ik nog niet, is net wat sterker dan die zakjes denk ik. Ga ik dan morgen gelijk doen, hij is vandaag al geweest. Toevallig ook bekend met keelklachten?

4 jaar geleden

Reactie op Cdb33

Tip: 240 paracetemol geven. Is officieel vanaf 1 jaar maar bij onze eerste ...
Oh echt, hij is bijna 10 kg, ga het eens even opzoeken op internet. Dankjewel.

4 jaar geleden

Reactie op kimske-kim

Oh die kon ik nog niet, is net wat sterker dan die zakjes denk ik. Ga ik da ...
Nee keel klachten niet , maar heb wel gelezen dat het kan zijn dat er ook waterpokken in hun mond enzo kunnen komen , jaaa vond dat zelf echt super fijn , gewoon in een hydrofiele washandje en dan met een elastiek dicht maken en dan in het badje doen , word het water een beetje wit, en ik voor jezelf ideaal als je een droge huid hebt Hihihi

4 jaar geleden

Reactie op lientje2310

Hier precies hetzelfde.. gewoon in een Hydrofiele washand met een elastiek erom.. haar hiermee ook wassen.. en dan alleen afspoelen.. verder niks.. Heb wel daarna met zemelen gel haar buik en rug gesmeerd.. ( stinkt heel erg maar werkte wel..) die foam vond ik persoonlijk niks.. door de belletjes leek het haar ook meer te kietelen dus wilde ze steeds krabben en bij de gel deed ze met afleiden het netjes laten indrogen.. voor haar keel heb ik een luchtbevochtiger staan.. als ze heel verkouden is gebruik ik die altijd.. en heb ik toen ook gedaan

4 jaar geleden

Reactie op lientje2310

Nee keel klachten niet , maar heb wel gelezen dat het kan zijn dat er ook w ...
Ja klopt inderdaad kan ook in de keel gaan zitten. Toevallig werden we net teruggebeld door de HAP er zou een recept klaar gelegd worden bij de apotheek voor zijn keel. Komen we daar.. raad de apotheker het af. Kan klachten alleen maar erger maken en uitslag veroorzaken. Schiet mij maar lek. Ga t morgen gelijk halen. Top dankjewel. Hahaha oh dat is ook handig voor jezelf .

4 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Hier precies hetzelfde.. gewoon in een Hydrofiele washand met een elastiek ...
Slim, die hoorde ik vd week ook. Denk dat ik die sowieso maar even ga halen. Met die mechanische ventilatie hier is dat misschien geen overbodige luxe.

4 jaar geleden

Reactie op kimske-kim

Slim, die hoorde ik vd week ook. Denk dat ik die sowieso maar even ga halen ...
Dan is dat mss wel een goed idee ja.. ik heb deze.. ben er erg tevreden over.. (de sterren gebruik ik niet)

4 jaar geleden

Ja, hier net achter de rug ze was nog net geen 9 maanden. Om de dag in een badje met havermout. Verder zo min mogelijk anders dan anders gedaan en ze is er goed oor gekomen.

4 jaar geleden

Ooohh en een tip voor het afdrogen , die hele grote hydrofiele doeken en dan gewoon zachtjes deppen , ik vind persoonlijk die omslag bad doeken wat te grof voor een huis met waterpokken

4 jaar geleden

Hier ook net waterpokken doorgemaakt met 9mnd. Van de pokken had ze niet veel last leek het, ze was verder wel echt ellendig. Na 4 dagen was ze ineens weer een stuk beter. Wij hadden ook de spullen van Heltiq in huis, maar heb ook de waterpokkenzalf ofzoiets van drs leenarts besteld, las er goeie recensies over. Voor een volgende keer!

4 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Dan is dat mss wel een goed idee ja.. ik heb deze.. ben er erg tevreden ove ...
Dankjewel, ik ga hem bestellen.

4 jaar geleden

Reactie op Niamh26

Hier ook net waterpokken doorgemaakt met 9mnd. Van de pokken had ze niet ve ...
Dankjewel voor je reactie, ik ga ook even op zoek naar die van drs Leenarts. Waren vandaag ook bij de huisarts, schijnt dat hij ook oorontsteking in beide oortjes heeft. 😔 Moedergevoel was toch goed dat dit niet alleen door die pokken kwam.

4 jaar geleden

Reactie op lientje2310

Ooohh en een tip voor het afdrogen , die hele grote hydrofiele doeken en d ...
Die heb ik inderdaad, super handig. Kraamhulp gaf die toen als tip.

4 jaar geleden

Hier nog geen waterpokken, maar ik verwacht dat ik ze een deze dagen ga ontdekken. Alle kindjes op het kdv hebben het namelijk. Alleen mijn zoontje en nog een ander jongetje hebben het nog niet. Vandaag met koorts en een zere keel naar huis van het kdv. Als hij hoest is het direct huilen.. zo zielig! :-(

4 jaar geleden

Reactie op Faye93

Hier nog geen waterpokken, maar ik verwacht dat ik ze een deze dagen ga ont ...
Ah 😣 Daar begon het hier mee. Hoop dat het hem gespaard blijft. Die van ons heeft het ook van de kdv. Maar ja wat heeft hij nog niet gehad van t kdv. Is al raak sinds hij er komt.

4 jaar geleden

Reactie op Niamh26

Hier ook net waterpokken doorgemaakt met 9mnd. Van de pokken had ze niet ve ...
Gelukkig komt er geen volgende keer! Waterpokken kan je maar 1 keer krijgen🙃

4 jaar geleden

Nog een tip.. ik doe mijn dochter in een havermoutbad en smeer daarna de pokken in met sudocreme, hier zit zink in, droogt uit en haalt de jeuk weg. Hier helpt het! Gisteravond voor het eerst gedaan en vandaag hadden alle pokken een korst en de roodheid was grotendeels weg