8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb dit ook gedaan met mijn 1e, ging prima hij was niet meteen na een week zindelijk het duurde wel lang omdat hij uiteindelijk in de nee fase belandde. Maar ik had vaste tijdstippen.
Na het wakker worden
Na het ontbijt
Voor zijn dutje
Na zijn dutje
Na de lunch
Voor het avond eten
Na het avond eten
Hij plaste regelmatig op het potje en begreep heel goed wat daar gebeuren moest! Hij was toen een volledige week zindelijk maar kreeg een terug val. Iets later weer begonnen en ging weer een week goed weer een terug val. Het is niet erg proberen kan nooit kwaad. 3 familie leden van mij waren met 1 jaar zindelijk😊
2 jaar geleden
Ik ga in januari ook beginnen. Precies op de manier zoals jij omschrijft. Wij gaan alleen wel het potje gebruiken, lijkt me fijner voor hem en daar kan hij ook makkelijker op/af.
Wij hebben het potje al een tijdje naast onze wc staan 🙂
Belgische CB zegt juist om te beginnen rond deze leeftijd!
2 jaar geleden
Mijn zoontje zegt al een tijdje 'poep' als hij moet poepen. Dus ik wilde ook gaan beginnen. We hebben een potje en een wcbril verkleiner aangeschaft, en hij snapt ook echt wat de bedoeling is. Maar hij wil er nog niet op, op beide niet. Dus zijn we nog niet begonnen en wachten we tot hij er klaar voor is.
2 jaar geleden
Ik probeer dit ook al een tijdje bij onze Nora, helaas nog nooit een plas erop gedaan dus heb ook nog niet enthousiast kunnen reageren dat ze het goed deed 😅.
Vriendin zet haar dochter vanaf ff ruim een jaar voor en na het dutje op de pot voor een plas, die lijkt het echt al op te houden en doet heel vaak iets op de pot, dus ik denk dat het zeker wel kan
2 jaar geleden
Ik zou wel vaste tijdstippen doen. Volgens mij poepen/plassen kindjes vaak tussen direct en 20min na het eten of een slaapje dacht ik. Bij onze oudste zetten we hem toen daarom voor en na elk slaapje en na elk eetmoment op het potje. Maar heeft best een tijdje geduurd voor hij er echt een associatie mee kreeg rond deze leeftijd en zich bewust werd van poepen/plassen. Het schijnt wel goed te kunnen rond deze leeftijd, dus niet geschoten is altijd mis 😬 en denk ook niet dat het kwaad kan om even zonder luier rond te lopen. Vuilniszakken op de bank en vloerkleden en andere stoffen dingen weg zodat daar geen plasjes of poep op komen 🙈
2 jaar geleden
Wij zijn ook zo begonnen, begonnen met 1x per dag op het potje en zaten op 3x per dag maar nu waren we een paar dagen weg en wil ze alleen in de ochtend na het opstaan gaan. Dan plast ze wel altijd en meestal poept ze ook. Maar wij hadden in vooral het doel om haar er rustig aan te laten wennen en niet dat ze al zindelijk wordt.
Op de wc vindt ze nog wel spannend dus we houden het nog even bij het potje. Bij de wc wordt het ook aangeraden dat je zo’n speciaal trappetje erbij zet zodat ze hun voeten daar op kunnen zetten. Vooral om te poepen moeten ze zich volgens mij kunnen afzetten dus daar zou ik me dan nog even in verdiepen als je gelijk met de wc wilt beginnen ☺️