14 Reacties
4 jaar geleden
Bij mij hielp het om het gewoon te doen. Gewoon gaan en het ritme even los laten. Als ze dan (te) weinig heeft geslapen leg ik haar savonds wat eerder op bed. Soms is ze uit haar hum maar ik merk dat ze het over het algemeen juist erg leuk vind om er even uit te zijn en mee te gaan.
4 jaar geleden
Mijn remedie: gewoon doen! Ik maakte me ook altijd ontzettend druk over haar slaapjes enzo. Maar ik heb al gemerkt dat zolang je het niet elke dag doet je prima een dagje leuke dingen kan doen. Dan slaapt ze ipv in haar bed wat kortere slaapjes in de wagen, auto of draagzak.
Met z’n drieën gaan zwemmen is ook zeer aan te raden!
4 jaar geleden
Gewoon lekker doen, in het ergste geval ben je zo weer thuis. Onze dame slaapt in de wagen of in de draagzak. Lekker een keer babyzwemmen mischien? Om op te bouwen. Weekendje center parcs? Succes en het komt echt wel goed ☺️
4 jaar geleden
Wij gaan een midweekje centerparcs. Vind het ook spannend maar we zien wel!
4 jaar geleden
Ons eerste uitje was gaan lunchen bij een klein tentje paar straten verderop. De kleine in de wagen mee. De eerste keer begon ze al te huilen voor we ons drankje hadden gekregen (was ze 4 weken). Dat hadden we toen snel opgedronken en toen weer naar huis gegaan. De week erna ging het wel goed, lag ze heerlijk te slapen en werd ze wakker toen we klaar waren met eten. Gewoon beetje uitproberen, zonder al te hoge verwachtingen. En gaat het niet, dan ben je snel weer thuis/in de auto naar huis 😉
4 jaar geleden
Ons dochter is nu 4 maanden en we gaan werkelijks wat doen en zijn al 2 keer op vakantie geweest. Eerste lunch was toen ze nog geen week oud was haha Lilian doet haar slaapjes prima in dr kinderwagen of als we op bezoek zijn bij iemand dan op de bank naast ons. Nooit gemerkt dat ze ergens last van had, ze vindt het alleen maar leuk om op pad te zijn ☺️
4 jaar geleden
Reactie op fosch
We hebben laatst een ‘sauna suite’ geboekt bij van der Valk Hoofddorp en da ...
Kijk, dit klinkt dus echt fantastisch. Thanks voor de tip! Als alleenstaande kan ik wel naar Center Parcs, maar uiteten en zwemmen is dan een hoop gedoe en rust ik niet uit haha. Ik ga meteen boeken ☺️
4 jaar geleden
Wij gaan vaak lunchen, dat is sneller als uit eten bijvoorbeeld. Wij gaan vaak weg na haar slaapje, dan is ze lekker uitgerust. Meestal wordt ze na een uurtje mopperig en dan gaan we weer naar huis. Gaat tot nu toe heel goed!
Gewoon doen dus, als ze wat minder gezellig is bestel ik iets wat ik met 1 hand kan eten als ze op schoot zit 😅. Of we wisselen af met eten/kind op schoot. Maar vaak zit ze gewoon in de kinderwagen /maxicosi mooi om zich heen te kijken
4 jaar geleden
Ik was hier ook altijd erg bang voor. En nog steeds ben ik gestresst als we op pad gaan hoor. Maar ik probeer het wel te doen. Althans, mensen stellen het voor en ik denk shit shit shit, maar ga dan toch mee haha. Ben wel een paar keer wezen lunchen en nu hij wat groter wordt is hij ook wat langer wakker. Dan ga ik bijv. Naar een lunchroom waar ik op een bank zit als hij dan niet in de eaen wil zet ik hem naast mij neer op de bank en kan hij lekker rondkijken. Uit eten 1x gedaan a la carte. Was super gehorig daar dus het was brullen brullen brullen. Maarja hadden net besteld, dus toen heel snel gegeten met 1 hand en troosten met de andere hand en als en malle dat redtaurant uit. Ook een x Naar een all you can eat gegaan. Dat beviel beter. Torn gij wakker was lekker samen rondje langs het buffet gelopen en lekker rondkijken, werd ie vanzelf weer lui van. T is een beetje uitproberen. Gelukkig is mijn vriend zo iemand van niet zeuren en gewoon gaan. Dus dan moet ik wel en gelukkig pakt het vaak goed uit. Maar mn stress leven ligt nog altijd wel hoger hoor.
4 jaar geleden
Gewoon gaan! De slaaptijden loslaten want mijn ervaring is wel dat hij tijdens een dagje winkelen minder slaap krijgt. Het kan helpen om even een doek over de kap te hangen zodat ze minder afleiding hebben (wel opletten dat het niet benauwd in de wagen wordt). Ook zijn wij een midweek weg gegaan, ging echt helemaal prima en was superleuk! Had wel een aparte slaapkamer voor onze kleine, hotel heb ik nog geen ervaring mee. Vind zelf juist op visite gaan het lastigste.
4 jaar geleden
Zoals iedereen al zegt: gewoon doen. Ik vond t in het begin ook erg eng, maar toen bleek eigenlijk dat onze zoon het zelf beter deed als we weg waren dan dat hij thuis in bed sliep. Ik ben nog weleens zenuwachtig over hoe hij het doet, maar als je t niet probeert, dan weet je het nooit. M'n zoontje slaapt wel erg lekker in de auto/wagen, dat scheelt veel! Maar wie weet kan jouw kleintje dat ook. En zo niet, dan ben je er snel genoeg achter en is ook echt niet je opgebouwde "ritme" ineens overhoop. Mss voor die dag wel even. Ohja, en ik zou bij 1 slechte ervaring toch opnieuw blijven proberen.
Ondanks dat je mss alles rustig etc wilt houden voor je kindje, jullie zijn er ook nog en mogen kijken wat haalbaar is.