27 Reacties
4 jaar geleden
Heb je wel eens aan een implanon gedacht? Heeft ook wel nadelen met plaatsen maar is misschien een alternatief als je het plaatsen van een spiraal eng vind!
4 jaar geleden
Hi, als jij zo min mogelijk, of geen hormonen wil, dan is het koper spiraaltje een goede keuze. Het is wel zo dat je ongesteld blijft en de bloedingen mogelijk erger kunnen worden. Een ander spiraaltje is het hormoon spiraal je, de mirena. Deze heeft wel hormonen maar die komen in een lagere dosering in je lichaam.
Horror verhalen over spiraaltjes zijn er, maar dat is maar een hele kleine groep. Het overgrote deel heeft er heel veel profijt van. Mirena spiraal 5 jaar en koper spiraal 10jaar!
Nuvaring is een optie, deze doe je voor drie weken in de vagina en dan laat je deze een week eruit. Moet wel rond dezelfde tijdstippen/dagen erin en eruit doen. Ook hormonen maar minder dan bij de pil, meer dan bij het spiraaltje.
De pleister heb je ook nog.. wel meer hormonen dan de spiraal en ongeveer gelijk als de pil. Komt in je hele lichaam.
De prikpil, is een hormoon. Sommige vrouwen werkt het heel goed. Hoef je ook maar om de 10-12 weken te halen.
Het is wel belangrijk voor je keuze nu of je borstvoeding geeft. Bij borstvoeding kun je de cerazette pil nemen. Dat is een hormoon.
Kijk op thuisarts.nl bij anticonceptie. Super handig!!
4 jaar geleden
Implanon is ook een goede optie! 3 jaar. Plaatsen kan bij de huisarts en is een minder pijnlijke ingreep dan het plaatsen van een spiraaltje.
4 jaar geleden
Ik heb de implanon, alleen de verdoving was best pijnlijk maar verder erg goed te doen. Nog paar dagen een blauwe plek geweest.
En willen we binnen 3 jaar nummer 2 dan ben ik meteen vruchtbaar als het eruit is gehaald.
Spiraaltje leek mij ook helemaal niks en idd blijkbaar erg pijnlijk met plaatsen en de pil is niks voor mij anders hadden we nu onze zoon niet😂
4 jaar geleden
Hi, als jij zo min mogelijk, of geen hormonen wil, dan is het koper spiraal ...
Dankje wel ! En wat die andere meiden zeggen de implanon?
4 jaar geleden
Ik heb tussen nr 2 en 3 mirenaspiraal gehad. Zetten voelde als menstruatiekramp, uithalen was floep, klaar.. heb hem 4jr gehad en geen menstruatie gehad. Vond ik fantastisch!
Eerder ook nuvaring gehad... idd wekkertjes zetten voor verwijderen en inbrengen. Daarnaast wilde ik m tijdens de sex uit. Vind t zo'n afleidende gedachte dat hij hem zou kunnen voelen. Daardoor vond ik t medium fijn.
Ik laat over een paar weken dus weer een mirena plaatsen!
4 jaar geleden
Reactie op DemiJJ
Ik heb de implanon, alleen de verdoving was best pijnlijk maar verder erg g ...
Zie best wel wat bijwerkingen had je hier ook last van ?

4 jaar geleden
Implanon is ook een goede optie! 3 jaar. Plaatsen kan bij de huisarts en is ...
Hoe was je ongesteldheid toen je dat gebruikte ?
4 jaar geleden
Reactie op DebbyRodyNaomiAmy
Zie best wel wat bijwerkingen had je hier ook last van ?

Gisteren en vandaag hoofdpijn maar kleine regeldagje gehad dus kan ook daar aan liggen 😜 rest eigenlijk niet. Ook emotionele bijwerkingen is lastig hieraan te koppelen want heb natuurlijk al vanaf bevalling emotionele momenten en implanon pas 2 weken
4 jaar geleden
Ik heb 4 dagen na de bevalling de prikpil gezet (doe ik zelf). 3 maanden beschermd en daarna zien we weer hoe het loopt 😎
4 jaar geleden
Wij gaan condooms gebruiken. Spiraal durf ik niet en van hormonen word ik depressief.
Als mijn cyclus terug is dan kunnen we periodieke onthouding doen / met condoom.
4 jaar geleden
Ik ga voor mijn 3e spiraal. Heb er voor mijn zwangerschap van ons kindje al twee keer eentje gehad en het beviel me ontzettend goed. Niet ongesteld en geen last van hormonen. Het zeggen en eruit halen was een fluitje van een cent en ik werd direct na het uithalen zwanger van ons kleintje. Zodra het kan neem ik dus wederom de mirena.
4 jaar geleden
Reactie op DebbyRodyNaomiAmy
Hoe was je ongesteldheid toen je dat gebruikte ?
Ik heb het koper spiraaltje altijd gehad. Dat vind ik fijn. Direct vruchtbaar wannee r je het er uit laten halen. Alle anderen, met hormonen, is het bij iedereen anders wanneer je weer vruchtbaar bent. Bij mirena, implanon maar vooral de prikpil kan dit maanden duren. Niet voor iedereen.
Implanon wordt je ip niet ongesteld. Wel kan je aan het einde gaan spotten. Net als bij de prikpil, kan je ook aan het einde gaan spotten. Mirena is de kans er ook, maar minder.
Anticonceptie is echt een keuze die je na goed geïnformeerd te zien, met met jou persoonlijke voorkeuren moet kiezen. Iedereen is anders en iedereen reageert anders op hormonen. Het is ook een beetje een kwestie van uitproberen. Ik heb de pil in het begin genomen, vanaf 19 jaar. Maar daar werd ik down van. Daarna besloten voor koper spiraaltje en dat was voor mij heel fijn. Daarna nog nuvaring geprobeerd maar weer down en idd de wekker zetten voor erin en eruit halen en bij de seks niet fijn
4 jaar geleden
Ik ga voor een spiraaltje. Heb voor mijn zwangerschap altijd de pil geslikt maar wil hier niet opnieuw mee beginnen. We wensen nog een tweede kindje in de toekomst en ik wil niet weer hoeven ontpillen. Heb altijd weinig last gehad van de hormonen van de pil dus denk dat ik voor een Mirena spiraal ga.
4 jaar geleden
Hoi hoi! Hier ervaring met een koperspiraal, das dus hormoonvrij en heb ik ruim 6 jaar gehad! Ze adviseren een koperspiraal pas na het krijgen van kids ivm de grote maar destijds niet veel last van inzetten gehad -helse pijn, maar hè, we hebben weeën overleefd- koperspiraal kan tot 10 jaar blijven zitten, kost maar 40 euro in tegenstelling tot de mirena van 160 ekkels. Je merkt wel dat elk jaar je menstruatie wat heftiger wordt maar voor nu tussen het kinderen door krijgen voor mij in ieder geval de ideale oplossing! Oh en als je hem laat zetten doe het dan laat op de dag, liefst 17:00 en met kids; misschien even naar moeders of oppas voor paar uurtjes zodat je gelijk na het zetten even kan liggen. Als je dan wakker wordt gaat het alweer een stuk beter 😘
4 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Hoi hoi! Hier ervaring met een koperspiraal, das dus hormoonvrij en heb ik ...
Door wie laat je het zetten?