Ik gebruik voor onze dochter de producten van naif. (Gezichtcreme, billencreme, bodylotion, badproducten) Ik merk dat de crème voor haar gezicht niet vettig genoeg is. Ik heb nu Weleda baby weer en wind balsem. Deze is vettige, maar ruikt niet fijn naar citroen en ze is dan net een glimworm.
Hebben jullie tips voor een fijne creme. En wat te doen bij droge huid rondom de ogen?
De droogheid komt ook door het wrijven als ze moe is.
Ik zoek liefst wel iets zoals Naif zonder rommel erin.
Ps. Mij dochter is halfbloed. En iets drogere huid.
Inoli baby. Intensief vettende crème. Ruikt ook niet heel lekker, maar eenmaal ingetrokken ruik je het niet meer.
Is echt lekker vet, maar laat geen glim achter!
Weleda heeft ook een bodycreme. Deze is heel vettig. Hij ruikt niet heel lekker (maar dat betekend ook dat er weinig rommel in zit en geen geurstoffen). Ik heb ook de weer en wind maar smeer nu deze op haar gezicht.
Inoli baby. Intensief vettende crème. Ruikt ook niet heel lekker, maar eenm ...
Klopt. Ik had hier een proefzakje van. Bhee wat een vieze geur. Deed mij denken aan een baklucht haha.maar klopt wel wat je zegt. De geur trekt wel weg.
Cetamacrogol crème (Etos of Kruidvat) hier op droge eczeem huid!
Deze! Van de Etos is iets dunner en makkelijker te smeren en heeft een iets fijnere en hele licht geur. Die van Kruidvat voelt nog vetter aan en blijft daarmee voor mijn idee langer zitten en langer vet.
En de cetomacrogol adviseert de huisarts idd ook bij eczeem. Voordeel is dat je hem onbeperkt mag blijven gebruiken zonder dat dat kwaad kan. En zit absoluut geen parfum of andere onnodig ingrediënten in.
Deze..
Ik heb ook van alles geprobeerd waaronder bepanthen, naïf, vaseline. Maar sinds ik dit gebruik zijn de plekjes zo goed als weg! En mijn zoon heeft lichte eczeem in zijn gezicht in de winter. Dit raad ik echt aan!
En de cetomacrogol adviseert de huisarts idd ook bij eczeem. Voordeel is da ...
Jup! Hier idd op recept cetamacrogol crème omdat onze kindjes eczeem hebben. Ik smeer dit dus sowieso na ieder eet moment en voor het naar buiten gaan! Dus wel 5/6x per dag op hun gezichtjes. Super fijn spul (ook voor mijn eigen schrale handen 😅)