28 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben ook een potje in huis. Hij speelt er nu mee, gaat er af en toe op zitten. Zo kan hij er al aan wennen.
In januari ga ik hem 1x per dag op het potje zetten op een vast tijdstip. Als hij daar regelmatig op plast dan gaan we over naar 2xp.d. en zo verder uitbreiden.
Met alle gebeurtenissen in december stel ik het nog eventjes uit. 🤭
2 jaar geleden
Hier een dame die zelf aangeeft poe en wijst naar de kont. Dan heeft ze nog niet gepoept maar 2min later begint ze wel. Ze geeft en voelt het dus aan. Nu potje beneden maar drama met blote billen zitten durft/wil ze niet. Heeft ze de kleren aan gaat ze zo zelf zitten.
Wat te doen geduld hebben of iemand anders nog de tip.?
Heb overigens niet dat ze moet hoor nu ze het zelf aangeeft etc. Ben sws niet van het moeten dan krijgen we straks alleen maar meer driftbuien of tegendruk.
2 jaar geleden
Reactie op TVeenstra
Hier een dame die zelf aangeeft poe en wijst naar de kont. Dan heeft ze nog ...
Geduld hebben denk ik ze is natuurlijk nog jong. Vaak zijn ze met 2,5 of 3 of zelfs 3,5 echt wel zindelijk. Ik ben er niet mee bezig.
Als ze het zelf willen is het anders. Maar ik zou zeker nog niet dwingen.
Lekker laten gaan.
Ze hoeft nu nog niet zindelijk te zijn. Pas met 4 jaar officieel
Hoe je het nu doet doe je het goed. Ze gaat vanzelf wel ineens op het potje poepen/plassen
2 jaar geleden
Reactie op esmeeraaf
Geduld hebben denk ik ze is natuurlijk nog jong. Vaak zijn ze met 2,5 of 3 ...
Nee klopt daarom vind ik ook niets moet daarmee kan het alleen maar meer problemen worden of langer duren.
Wel heb ik vanaf febr verlof dus misschien dan wat rustig en meer tijd voor om te laten wennen.
Wel draagt ze wasbaar dus wel benieuwd hoe dat verloopt met zinlijkheid ipv wegwerp zoals mijn neefjes..
2 jaar geleden
Wij zetten onze dochter al een tijdje op vaste tijdstippen op de dag op de toilet. Met wakker worden, voor en na het middag dutje en voor het slapen gaan. En af en toe nadat ze veel gedronken heeft.
In het begin was misschien max 10 seconden erop zitten maar dat werd steeds langer. Tegenwoordig plast ze gemiddeld 3x op een dag op de wc, en vaak ook 1á2 poepjes😬 ze ging het vanzelf snappen dat ze iets moest doen op de wc.
Maar mijn dochter geeft het nog niet aan🙈 maar vaste tijdstippen werkt bij ons wel.
2 jaar geleden
Ik heb het potje nu in de woonkamer staan en heb hem gisteren met kleding en al erop laten zitten.. verder doet hij er nog helemaal niks mee op dit moment😆
Ik blijf gewoon nog geduldig afwachten even en dan zien we wel..
Die van op de wc zetten is ook een goeie, zeker omdat hij al wel weet waar de wc voor is😁 hij wil bijvoorbeeld altijd de "bah" doorspoelen🤣
2 jaar geleden
Wij zijn ook gewoon 1x per dag begonnen, alleen om haar rustig te laten wennen voordat we ‘echt’ beginnen. Wij hebben het nu in de ochtendroutine opgenomen, als ze wakker wordt drinkt ze bij ons in bed bv en als we opstaan krijgt ze een schone luier en gaan we gelijk naar het potje. In het begin vond ze het wat spannend, daar hielp boekje lezen en daarna ook ‘samen’ op de wc zitten (zij op haar potje, ik op de wc). En ze mag altijd met iets spelen, op het moment is een shampoo fles favoriet 😂 De eerste dagen heeft ze soms geplast en na een paar dagen ging ze ook poepen. Nu zijn we 3-4 weken verder en poept ze het liefst op haar potje, ze zegt dan ‘poepje’ en dan gaan we naar het potje. Heel soms gaat het nog ‘mis’, vooral als we niet goed door hebben dat ze het aangeeft. Laatst was ze bijv verkouden en zei ‘oetje’ en dat begrepen wij dan niet 😂 maar meestal poept ze gewoon tijdens het vaste moment in de ochtend. Plassen vindt ze nog wel fijner in haar luier dus dat doet ze minder vaak op het potje.
2 jaar geleden
Ik ga in de kerstvakantie ‘fanatiek’ beginnen, omdat ik gewoon 4 dagen pw werk is er niet heeeel veel tijd om dit goed te introduceren dus mijn tip is sowieso er een goede week voor nemen om het alleen al te introduceren! Mijn goal is om haar in ieder geval te laten poepen op t toilet. Gaat nu elke avond voor het douchen op de wc (verkleiner) en dat vindt ze helemaal prima met een boekje. Tot op heden nog maar 1 plasje en geen poep maar dat maakt ook niet zoveel uit! Eerst goed wennen aan de wc ✨. Ik probeer het ook altijd aan te geven als ik ga plassen of poepen en benoem het, laat de deur open en ze komt geregeld bij me zitten haha! Gewoon lekker spelenderwijs ♥️
2 jaar geleden
Na aanleiding van dit topic ook een potje besteld.
Al vind ik t lastig hoe dit te introduceren. Ze gaat 3 dagen naar de opvang waardoor er sochtends weinig tijd is.
Laatste tijd grijpt ze wel naar haar luier en begint eraan te trekken en dan te huilen zo van moet uit. Kan dit zijn dat dit is als ze plast?
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Na aanleiding van dit topic ook een potje besteld.
Al vind ik t lastig hoe ...
Ja, dit is precies wat die van ons doet. Ik heb bij het consultatiebureau wel een brochure meegekregen..
Tot nu toe kijkt hij er zelf niet naar om, behalve dat hij de kat op het potje zet😅
2 jaar geleden
Reactie op Lille
Hoe oud zijn jullie kindjes die al op het potje/toilet gaan? Zie ik mijn zo ...
Hier gaat hij al een tijdje met mij mee naar de wc. Hij trekt altijd de "bah" door. Zojuist stond hij een beetje te persen en ik zeg ga maar naar de wc🙈 ik doe z'n broek omlaag en hij deed meteen z'n broek verder uit en z'n pamper uit en ik zette hem op de grote wc en daar belandde de rest😆 dus ik ga het potje overslaan en zet meteen de wcverkleiner met trapje neer😁
2 jaar geleden
Reactie op MBBor
Ja, dit is precies wat die van ons doet. Ik heb bij het consultatiebureau w ...
Potje is vandaag binnengekomen. Ik ga me vandaag maar eens inlezen hoe dit aan te vliegen. Ze hoeft pas half december weer naar t consultatiebureau.
Wat knap zeg! Al aangeven en naar t toilet gaan zelf. Heel bijzonder!!
2 jaar geleden
Reactie op LindaLou
Welk potje hebben jullie besteld? Denk dat ik er ook maar eentje ga kopen. ...
Ik heb een potje van woezel en pip. Simpel met antislip. Dit model is vaak tekoop bij het kruidvat.
Het potje is vaak makkelijk voor kindjes om erop/eraf te gaan en sommige kindje vinden het toilet een beetje eng.
Maar wie weet lukt het wel gewoon met de brilverkleiner 🙂