28 Reacties

2 jaar geleden

Is toch veel te vroeg. En komt allemaal goed hoor.

2 jaar geleden

Reactie op MarjonSmit

Nouja ik weet ook niet of het te vroeg is🤷🏼‍♀️ ik volg gewoon m'n kindje en het consultatiebureau😅 Het is niet dat ik hem dwing om op het potje of de wc te gaan hoor! Toevallig dat hij vandaag een succes had vanmorgen.. vanavond liep hij wel zelf naar de wc maar wilde niet op het potje of de wc en dan hoeft dat ook niet! Alles op zijn tijd en als het maar prettig aan voelt voor hem, daar gaat het om😁

2 jaar geleden

Reactie op MarjonSmit

In belgie starten ze rond deze periode en wij zijn al gestart rond 10 maanden ofzo denk ik... Doe gewoon wat jezelf wil hier had ik het potje gewoon in het zicht gezet en zoontje kroop er naartoe. Hem erop gezet toen zomaar voor de fun en hij deed binnen de minuut pipi en kaka op het potje ik ben er niet extreem mee bezig maar hij gaat er zelf geregeld opzitten. Nog zeker niet volledig zindelijk maar oefenen zonder dwang kan zeker geen kwaad

2 jaar geleden

Ik heb er 1 van babybjorn. Hij lijkt heel fijn afgewerkt dat het lekker zit. Ze gaat er elke keer opzitten als ik hem neerzet. Vanochtend voor het eerst met blote billen erop gegaan. En dan straks ga ik toe naar vaste tijden, maar eerst introduceren.

2 jaar geleden

Reactie op MarjonSmit

In derdewereldlanden zijn kindjes al met 1,5 zindelijk, in westerse landen dik een jaar daarna pas 2,5/3 jaar. Urotherapeut; "Je kunt een kind wel conditioneren om aan te geven wanneer het naar de wc moet, maar zindelijk kunnen ze echt pas vanaf 18 maanden worden. Dan zijn de zenuwen volgroeid en krijgen ze controle over hun sluitspieren. Dan voelen ze dat ze naar de wc moeten, maar kunnen ze dat ook nog (even) uitstellen."

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Na aanleiding van dit topic ook een potje besteld. Al vind ik t lastig hoe ...
Vraag op de opvang of je kindje betrokken kan worden bij de plasrondes ☺️ als ze nieuwsgierig zijn gaat het dan bijna vanzelf

2 jaar geleden

Ik bestel binne paar weken een potje en kijk dan stillekes wat hij gaat doen. Maar hier zegge ze pas vanaf 18maanden beginnen te kijken. Dus ga zien hoe hij er op reageert maar alles op zijn tijd

2 jaar geleden

Reactie op Coco

Vraag op de opvang of je kindje betrokken kan worden bij de plasrondes ☺️ a ...
Bedankt voor de tip! ☺️