59 Reacties
5 jaar geleden
Als je er nu al zo veel spanning van hebt, zou ik eens kijken of een cursus volgen misschien fijn is.
Bijv samen bevallen.
Dan leer je over alle fases van een bevalling, wat je kan verwachten en hoe je er mee om kan gaan. En ook bijv wanneer een ingreep evt nodig is. En hoe je een fijn bevalplan kan maken voor jezelf.
Bij mijn oudste vond ik dit echt super fijn, ik dacht tijdens de bevalling ook echt van oh ja, nu zit ik in deze fase dus hierna komt dit en dat en het gaat ongeveer zo lang nog duren. En ik wist bijv hoe ik kon ademen tijdens te weeën.
5 jaar geleden
Hoi hoi
Ik heb nu al 2 bevallingen gehad en ja weeën die doen gewoon pijn en dat kan ik je echt niet uit leggen
En was ook bang bij alle 2
Nu ben ik zwanger van een tweeling en ik ben nu banger dan nooit te voren maar dat komt omdat ik nu weet wat me te wachten staat alleen nu van 2 baby's
5 jaar geleden
Kan me nog heugen dat ik bij de eerste bevalling dacht; "och, ik moet binnenkort ongesteld worden. Hey, dat kan eigenlijk niet". Dat waren beginnende weeën; menstruatiekrampen. En deze worden heftiger en heftiger. En als je denkt dat je het niet meer trekt dan zit je al op een goede 7 a 8 cm. Dus dan is het nog even op de kiezen bijten.
Vooral ontspannen en "mee bewegen". Niet gaan verkrampen tijdens de weeën. Dan komt alles goed!
5 jaar geleden
Ik maakte me bij de eerste ook mega zorgen over de bevalling! En ja het doet zeker erge pijn...de weeën maar ook het persen.
Ik ben nu in verwachting van nummer 2, mijn zoontje is nu net 11 maanden. De “echte” pijn vergeet je zodra de kleine op je buik ligt.
Ik kijk uit naar de bevalling..dan weet ik dat alle kwaaltjes weer langzaam verleden tijd zullen zijn 😅
5 jaar geleden
Ik ben voornamelijk bang, niet alleen voor de bevalling maar ook erna of ik alles goed zal doen etc. Probeer er juist niet teveel aan te denken want dan maak ik mezelf alleen maar gek 😜 ik moet er zelfs nog aan wennen dat ik echt zwanger ben, dat lijkt af en toe ook nog niet helemaal door te dringen haha
5 jaar geleden
Ik ben nog niet echt aan het vooruit kijken, laat mij nog maar een tijdje zwanger zijn😂 maar, ik kijk ook wel erg uit naar de bevalling. Mijn eerste bevalling heb ik echt super goed ervaren. Mijn vliezen braken als eerste en duurde nog echt wel een halve dag voordat ik überhaupt iets van weeën kreeg. Ik ben tijdens de bevalling nooit bang oid geweest. Uiteraard is het niet helemaal pijnvrij🤣, maar ik vond het reuze meevallen! ik heb er wel echt wat aan gehad om van te voren meer te weten over bevallingen. ook al is elke bevalling anders, je weet een beetje hoe het in elkaar steekt:)
5 jaar geleden
In het begin was ik best zenuwachtig maar nu ga ik maar gewoon mee in het moment. De baby moet er toch een keer uit. We kunnen dit. We zijn allemaal powervrouwen 💪
Ik ben elke dag zo dankbaar dat ik een prachtig wondertje bij me mag dragen. Ik vind het zo bijzonder 🤰💕
5 jaar geleden
Ik kan bijna niet wachten! Zit al af te tellen tot onze zoon er is 💙 ben nog steeds elke dag zo dankbaar voor ons wonder 🥰
5 jaar geleden
Ik vind bevallen vooral iets heel bijzonders. Ik heb me er nooit druk over gemaakt. Ik heb bij allebei een bevallingsplan geschreven hoe ik mijn bevalling graag wilde hebben. Zorgverleners kunnen hier rekening mee houden en zo voorkom je misverstanden of teleurstelling achteraf. Ik heb een cursus gevolgd waarbij ik vooral veel heb gehad aan ademhaling en ontspanningsoefeningen. Maar waar ik het meest aan heb gehad is het vertrouwen in mezelf dat ik dit kan!
Ja het doet zeer! Heul zeer! Maar met de juiste instelling, steun en vertrouwen in jezelf komt alles goed!
Ik kijk al weer uit naar de bevalling van ons 3e kindje. Ik hoop dit keer thuis in bad te kunnen bevallen 😊
Maar echt een tip, probeer je er niet druk om te maken. En wees niet bang, er is er nog nooit een blijven zitten 😜
5 jaar geleden
Ik kijk vooral uit naar de bevalling. Het liefst heb ik ons meisje nu al in mijn armen maar ik heb haar vertelt om echt tot 38 weken te blijven zitten <3
Het enige waar ik angst voor heb is dat mijn vriend niet op tijd weg kan bij zijn werk.
Cursus ga ik niet volgen, ik hoor in het ziekenhuis wel hoe en wat. Ik kijk vooral uit naar de ervaring :)