11 Reacties

4 jaar geleden

Mogen er nog onveilige wiegjes verkocht worden dan? Wij hebben namelijk een wiegje van vakantieveilingen en maak me nu wel wat zorgen.

4 jaar geleden

Je kan evt ook t ledikant (als je genoeg ruimte hebt) op jullie kamer zetten dan hoef je geen wieg aan te schaffen

4 jaar geleden

Wij hebben een koudschuim matrasje gekocht van de babypark. Zo lang je je kleintje lekker op z'n rug laat slapen en je alle voorzorgmaatregelen neemt (bedje laag opmaken, geen knuffels of losse dingen in het bedje, geen kussens), doe je denk ik alles in je macht om je kleine te beschermen.

4 jaar geleden

Reactie op Knapkind

Mogen er nog onveilige wiegjes verkocht worden dan? Wij hebben namelijk een ...
Nou dat is echt niet nodig hoor, want in Nederland mogen inderdaad echt geen onveilige wiegjes of matrasjes verkocht worden. Je hebt goede en misschien nog net iets betere keuzes. De meeste veiligheid win je vooral bij het gedrag van de ouders, bijvoorbeeld niet een baby op de buik laten slapen of bij de ouders in bed leggen.

4 jaar geleden

Ik dacht dat koudschuimmatrasjes het beste zijn. Misschien kun je daarheen kijken, naar het materiaal. Zelf heb ik een cosleeper (Fillikid) en daarbij een matrasje van petit amelie gekocht.

4 jaar geleden

Het moet hard genoeg zijn, goed in het wiegje passen, en bij voorkeur een afritsbare hoes hebben die je op 60° kan wassen. Dat 'Goed passend' mag je bij een wiegje trouwens nog met een korrel zout nemen want als je dat strak en kort moet opmaken met een laken en 4 dekens dan moet dat wel ergens tussen passen, dus een beetje een kier is stiekem wel praktisch. Koudschuim is idd een goed materiaal, daar zijn de meeste ledikant matrasjes die goed uit de test komen ook van gemaakt.

4 jaar geleden

Wat zou er dan kunnen gebeuren met de baby? Newborn kan niet opeens op zn rug draaien dus de eerste 2 a 3 maanden hoef je geen zorgen te maken.

4 jaar geleden

Reactie op Emy89

Wat zou er dan kunnen gebeuren met de baby? Newborn kan niet opeens op zn r ...
Sommige baby’s slapen liever op hun buik. Mijn zoontje ging vanaf 8 weken al op zijn buik slapen.

4 jaar geleden

Wij hebben een koudschuim matrasje gekocht van de babypark. Zo lang je je k ...
Wat houd laag opmaken in dan?

4 jaar geleden

Wat houd laag opmaken in dan?
Laag opmaken betekent zover mogelijk naar beneden het lakentjs/dekentje opmaken zodat je kleintje met de voetjes richting/tegen het achterbord van het bedje aanligt. Dit geeft geborgenheid en is ook nog eens veilig omdat ze niet door het bewegen omlaag kunnen zakken en onder het lakentje schieten. Hoe groter ze worden, hoe hoger je dan steeds het bedje opmaakt en dus opschuift naar het hoofdeinde van het bedje. *Foto als voorbeeld van google gehaald, niet van onszelf.

4 jaar geleden

Wij hebben een wiegje van meer dan 40 jaar oud en een matrasje die mijn schoonzus 10 jaar geleden heeft laten maken. Zolang je geen knuffels enzo in het wiegje legt zal het wel oke zijn. Voor het ledikant halen wij een aerosleep topper.