4 Reacties
één jaar geleden
Ik denk dat je het beste kan opbouwen met alleen een kwartier te verschuiven. Elke dag een kwartier later naar bed misschien?
Maar over het algemeen rollen ze er vanzelf wel in.. (het nieuwe patroon).
Merk wel dat mijn zoontje (ook 2,3 jaar) nu erg veel moeite heeft met slapen. Middagdutje is opeens maar 1 uurtje of wordt geweigerd.
Slapen snachts is een drama, veel huilen terwijl er niks is 🤷🏻♀️ ook vroeg wakker (rond 0600h) terwijl hij vaak tot 0730h sliep.
Nu opeens weer twee dagen rond 0730h wakker maar we moeten wel vaak drie a vier keer per nacht ons bed uit om hem te troosten.. dit hadden wij voorheen nooit 🤷🏻♀️
Hij gaat vaak rond 2000h slapen en soms een uitschieter van 2030h dat hij pas in slaap valt.
We zijn bang dat hij geen middagdutje meer wil, terwijl hij dat wel nodig heeft/had.
één jaar geleden
Mijn ooh zo goede slaper die al vanaf 4 maanden door slaapt. Met enkele uitzonderingen van ziek zijn natuurlijk gewoon altijd geslapen heeft tot 8/9 uur en nu ineens ook half 7 6 nu soms wakker word hou ik inderdaad ook echt mijn hart vast.. ik kijk eventjes mee want ook hier is het ineens aan smorgens en zelfs midden in de nacht. Ook precies hetzelfde als wat jij dus nu beschrijft.. ik denk al 2 weken dat het gewoon een ontwikkelingsfase is die ze door gaan denk ik maar Pff het is wel pittig 😅hij probeert hier ook zelf denk ik de regie te pakken want alles is nee momenteel, dus daarom mijn vermoede dat het gewoon ontwikkelings fase is van meer besef krijgen denk ik en dat ze een eigen persoontje echt zijn ..
één jaar geleden
Heel herkenbaar. Dan was mijn dochter niet altijd een goede slaper, ze slaapt pas sinds een klein half jaartje door.. maar de laatste tijd wordt ze of midden in de nacht even wakker (net bijna een uur bij haar geweest) of ze wordt opeens 1,5 uur vroeger wakker in de ochtend en gaat niet meer slapen. Ik vermoed ook iets met de ontwikkeling (vorig weekend 2x middagdut overgeslagen). Maar ik ben op het moment hoogzwanger en vind het echt heel zwaar. Hoe gaan we dit straks doen met een newborn erbij? 😞
één jaar geleden
Als ze te vroeg wakker wordt, behandel je het alsof het nog 's nachts is. Gewoon weer terug op bed leggen. Komt vanzelf goed.