Wie is hier al begonnen met geven van yoghurt? Ze vroegen het op de kinderdagverblijf of hij al mag starten met het eten van yoghurt...ben benieuwd of jullie ook daarmee zijn begonnen
Voor zover ik weet wordt zuivel voor het eerste jaar afgeraden omdat het niet de juiste samenstelling in voedingswaarde heeft wat kunst of borst voeding wel heeft
Ja hoor, volgens de kinderarts mocht dit vanaf 7 maanden. Dus ik bied het elke avond na het avondeten aan! Hij vind het alleen nog niet zo lekker en heel koud haha :)
Yess, krijgt hapjes van mijn Yoghurt. Vind het heerlijk als ontbijt. Ik heb er momenteel gruis van Nootjes er in ipv hele noten, krijgt hij de goede vetten ook binnen😇
Hier krijgt zoontje ook al een tijdje wat yogurt. Niet als vervanging van een fles maar als tussendoortje. Ik geef Griekse yoghurt, en soms bij het ontbijt wat hapjes van mijn magere kwark. Hij vindt beiden heerlijk!
Wij zijn begonnen door het te mengen met fruit, als ze wil. Ze vind het heel lekker… Maar probeer het niet vaker dan twee keer per week te geven zodat ze voldoende variatie binnen krijgt.
Ja hier ook al mee begonnen. Mijn dochtertje is bijna 8 maanden. Ze vindt het heerlijk! Griekse yoghurt met vers fruit en/ of muesli is hier een succes!
Hier zijn we zo'n 2 weken geleden begonnen met Griekse Yoghurt.
Ze krijgt zo'n 100/120 gram met een beetje fruit of af en toe met siroop voor haar darmpjes er doorheen.
Ze moest even wennen maar vindt het nu erg lekker.
Ze krijgt het om 16.00u. Hiermee is de fles van die tijd komen te vervallen.
Helemaal goed volgens het CB.
Hier over 2 weken ongeveer wil ik de 15 uur fles laten vervallen.. dan wil ik starten met yoghurt.. ik geef dan volle yoghurt met verse stukjes fruit erin..
Hier over 2 weken ongeveer wil ik de 15 uur fles laten vervallen.. dan wil ik starten met yoghurt.. ik geef dan volle yoghurt met verse stukjes fruit erin..
Zuivel producten zou ik sowieso vermijden. Nergens goed voor, ja voor dieren zelf 😉. Zou eerder soja yoghurt of haver, of iets met kokosmelk proberen 😄
Ons zoontje krijgt zo nu en dan kokosyoghurt. Ivm KMA mag hij geen gewone.
Meng het met wat fruit of een klein beetje pindakaas. Je gelooft het niet, maar bij vindt het heerlijk haha.
Hij vindt het puur ook lekker, dus we wisselen af. Hij krijgt nog niet meer dan een paar hapjes.