33 Reacties
5 jaar geleden
Echt heel simpel: verse tagliatelle koken. Boursin, spinazie en zalm snippers door elkaar gooien.
Super simpel MAAR ZO LEKKER 🤤
5 jaar geleden
Bedankt! Alle inspiratie is welkom, die tagliatelle met gerookte zalm (verhitten) klikt lekker en ook niet te veel geur denk ik.
5 jaar geleden
Zalm (met huid) marineren (voor 2 personen) in:
- 4 cm gember fijn gesneden
- 1 rode peper fijn gesneden
- sojasaus (40ml)
- 3 theelepels bruine suiker
- eetlepel olijfolie
Na marineren 3 minuten op de huid bakken en daarna 2 tot 3 minuten op de andere kant. Echt heerlijk!
Kan met rijst en wokgroente ofzo, of lekker met overgroente, zoete aardappel, tomaatjes etc!
Enjoy!! De marinade is van Hello fresh 👍
5 jaar geleden
Reactie op thisisirene
Echt heel simpel: verse tagliatelle koken. Boursin, spinazie en zalm snippe ...
Sorry maar als het zalmsnippers zijn, zitten er dan nog wel genoeg voedingsstoffen in die je graag binnen wilt krijgen. Ik dacht hier ook aan omdat ik verse zalm door misselijkheid niet kan hebben.
5 jaar geleden
Reactie op Ro87
Sorry maar als het zalmsnippers zijn, zitten er dan nog wel genoeg voedings ...
Waarom zou dat er niet inzitten? Als je een stuk zalm in kleine stukjes snijdt, is dat hetzelfde toch? Of mis ik iets?
5 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
En wat voor zalm snippers gebruik je dan als ik vragen mag? Sorry, ben echt ...
AH Gerookte zalmsnippers 200 g https://g.co/kgs/gFFqhf
5 jaar geleden
Reactie op Carine12345
Bedankt! Alle inspiratie is welkom, die tagliatelle met gerookte zalm (verh ...
Klopt, dit is niet zo overheersend vind ik.. en je hoeft niet in een keer een groot stuk weg te kauwen. Gaat bij mij erg goed. Ik ben nu niet meer zo misselijk, maar toen ik het nog wel was, kreeg ik het ook makkelijk weg. Succes❤️
5 jaar geleden
Waarom per se zalm? Ik vind de zalm zelf ook minder lekker dan normaal nu maar ik wissel het af met andere goede vette vissen. Zodat ik wel elke week vis eet maar mezelf niet elke week kwel met zalm😂 ik heb wel gemerkt dat als ik de zalm in kleine stukjes houd en verwerk in een gerecht de smaak minder overheersend is. Soms maak ik er idd een pasta mee of bijvoorbeeld een omelet. Ik kijk vaak op Pinterest voor inspiratie 😊
5 jaar geleden
Reactie op Ro87
Ja dan wel maar niet als je de kant en klare snippers koopt. Lijkt mij hoor ...
Maar waarom dan? Wat is het verschil? Ik volg dit even niet sorry 😅
5 jaar geleden
Reactie op Ro87
Ja dan wel maar niet als je de kant en klare snippers koopt. Lijkt mij hoor ...
Kant en klare snippers is gewoon koud gerookte zalm wat voor de machine gaat om klein gemaakt te worden. Het is is precies hetzelfde stukje zalm wat je krijgt als je koud gerookte plakken koopt, alleen gemak dient de mens. Persoonlijk zou ik liever gaan voor de zalm blokjes van de Jumbo dan voor zalm snippers.
5 jaar geleden
Reactie op tessadailey
Waarom per se zalm? Ik vind de zalm zelf ook minder lekker dan normaal nu m ...
Welke vette vis bijv? Als je nog wat tip hebt heel graag!
5 jaar geleden
Reactie op A-Loes1988
Zalm (met huid) marineren (voor 2 personen) in:
- 4 cm gember fijn gesneden ...
Klikt goed! Welke wokgroente of oven groente doe je dan?
5 jaar geleden
Reactie op Carine12345
Klikt goed! Welke wokgroente of oven groente doe je dan?
Ik had laatst zoete aardappel, pastinaak, broccoli, tomaatjes, rode ui en knoflook in de oven gedaan en dan met verschillende kruiden. 🤤🤤
Als wokgroente zou ik gewoon zo’n zakje van de supermarkt doen..
5 jaar geleden
Reactie op thisisirene
Maar waarom dan? Wat is het verschil? Ik volg dit even niet sorry 😅
Ik koop dit vers en ik heb zelf het idee dat door het proces in de supermarkt de voedingsstoffen dmv conserveringsmiddelen etc niet hetzelfde zijn. Net als alle kant en klaar/voorgesneden producten. Hier nooit onderzoek naar gedaan maar dat is mijn gevoel hierbij :) misschien heb ik dat mis hoor.
5 jaar geleden
Reactie op Ro87
Ik koop dit vers en ik heb zelf het idee dat door het proces in de supermar ...
Oh ja, that makes sense. Maar omdat je het had over gesneden versus ongesneden, snapte ik het even niet. Ik denk dat je ‘voorverpakt’ bedoelt. In voorverpakte vis zitten waarschijnlijk conserveringsmiddelen etc, terwijl vis vers van de visboer dit niet heeft.
5 jaar geleden
Reactie op thisisirene
Oh ja, that makes sense. Maar omdat je het had over gesneden versus ongesne ...
Wel even een kleine kanttekening; bij gerookte zalm/zalm snippers zitten geen conserveringsmiddelen volgens mij. Wel zout, maar dat is altijd zo als het gerookt is, dus bij de visboer ook. En het is verpakt onder een beschermende atmosfeer.