86 Reacties

5 jaar geleden

Wil je enkel kleertjes naaien? Of ook andere dingen?

5 jaar geleden

Ik heb gisteren een gratis patroon gemaakt van tigerlilly. Lekker stoer voor een kleine baby jongen. Dit is maat 50

5 jaar geleden

Super leuk! Ik heb gister ook weer allemaal stofjes besteld. Ik ben nu bezig met dekentjes/aankleedkussenhoes ect. Ik ben ook lid van 'naaien voor baby's' op Facebook. Ik word zo blij van al die creaties, en er worden vaak patroontjes gedeeld

5 jaar geleden

Mijn moeder is nu vanalles aan het maken en gaat het mij tijdens mijn verlof ook leren 😊

5 jaar geleden

Bij mij is het het eerste kindje en ik wil ook graag kleertjes naaien. Ik heb nu ook stofjes gekocht voor de aankleed hoezen. Wat ik wel meestal naai als geboortecadeau voor vriendinnen zijn vlagjes en een toiletzakje op basis van het geboortekaartje. Dit wil ik nu ook doen voor ons baby'tje.

5 jaar geleden

Wou dat ik zelf kleding kon maken! Ik bedruk wel kleding dus heb al veel rompers enzo bedrukt 😍

5 jaar geleden

Ik vind Lowland Kids echt zo’n leuk patronenmerk! Meeste patronen zijn wel betaald, maar dat vind ik ze ook echt waard. De uitleg is ook erg goed en simpel, met foto’s.

5 jaar geleden

Mijn moeder is ook begonnen met naaien. Ze heeft boeken met patronen besteld via babystofjes.nl dacht ik. Heeft oa al een babynestje, kleertjes, mutsjes en lakentje gemaakt. Zo leuk!

5 jaar geleden

Ik heb inmiddels een doosje vol patroontjes verzameld. Mijn oudste dochter is nu 3. Voor haar heb ik echt vanalles gemaakt, lakentjes, dekentjes, boxkleed, broekjes, truitjes, mutsjes, jurkjes... zelfs een dooky voor de wandelwagen. Ik ga straks voor deze baby ook weer zelf een geboortepakje maken; een broekje en mutsje. En dan een romper met lange mouwen er bij. Vestje heb ik wel gekocht want in breien had ik geen zin. Op de foto zie je het stofje dat ik heb gekozen 😊 Als kraam kado voor anderen maak ik ook vaak een broekje en mutsje. Mijn favoriete patroon daarvoor is het Oliver broekje. Dat kun je gratis online vinden.

5 jaar geleden

Ja, superleuk! Ik heb bij mijn zoontje heel veel zelf gemaakt. Broekjes, tuinbroekjes, zijn vlaggenlijn en hemeltje. Nu krijgen we een meisje en ik heb al goed zitten bladeren in de Knipkids en Burda's ☺️

5 jaar geleden

Ik wil heel graag wieg- en ledikantlakentjes zelf maken, maar ik kan nog niet echt een goed patroon vinden. Mocht iemand de tip hebben....😉

5 jaar geleden

Reactie op Ianne

Ik wil heel graag wieg- en ledikantlakentjes zelf maken, maar ik kan nog ni ...
Even Googlen, er is niet echt een patroon van omdat het in principe gewoon 2 lappen stof op elkaar is. Wiegdeken 75x100 en ledikant 100x150 uit m'n hoofd. Gewoon goede kant op elkaar, rondom stikken, opening laten om om te draaien, die met de hand dichtnaaien, en ik heb mijne nog op voetjebreedte doorgestikt daarna

5 jaar geleden

Reactie op Ianne

Ik wil heel graag wieg- en ledikantlakentjes zelf maken, maar ik kan nog ni ...
Ik had gewoon witte lakentjes gekocht en heb daar met een leuk stofje toen een mooie rand op gestikt. Bijv hartjes en wolkjes. Op zich heb je voor een laken ook niet echt een patroon nodig toch? Het is gewoon een rechthoek. Dus bepaal de maat, en voeg daar rondom wat extra aan toe voor de zoom. Voor een ledikant zijn ze vaak 100×150 cm geloof ik. Dus dan zou je 104×154 kunnen afmeten, en dan heb je overal 2 cm om een nette zoom te maken.

5 jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Even Googlen, er is niet echt een patroon van omdat het in principe gewoon ...
Super leuk! Heb je bij deze gewoon de ene kant katoen en de andere kant hydrofiel gemaakt?

5 jaar geleden

Reactie op mmhut

Super leuk! Heb je bij deze gewoon de ene kant katoen en de andere kant hyd ...
Ja, eigenlijk echt super simpel. Hoewel ik de hydrofiel wel lastig vond om te naaien, de draadrichting liep nogal scheef weg, en omdat het een beetje in elkaar gewerkt is krijg je snel plooitjes. Ik heb nu voor het volgende lakentje wafelstof besteld, ik hoop dat dat makkelijker gaat 😅

5 jaar geleden

En van tevoren wassen! Die hydrofiel krimpt nogal. Maar eigenlijk moet je dat altijd doen met stoffen, dus misschien een overbodige tip 😜

5 jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Ja, eigenlijk echt super simpel. Hoewel ik de hydrofiel wel lastig vond om ...
Wafelstof is door alle kuiltjes en bobbeltjes ook best nog lastig. Mijn tip is om de boel echt goed te strijken en daarna extra veel spelden te gebruiken. Vind ik zelf ook vaak irritant maar maakt bij dit soort rechte dingen wel echt verschil. Oh en ik had wafelstof + katoenen tricot voor de dekentjes, dan kan de stretch van de tricot de "scheefheid" van de wafelstof een beetje compenseren 😉

5 jaar geleden

Reactie op Elea

Wafelstof is door alle kuiltjes en bobbeltjes ook best nog lastig. Mijn tip ...
Ik was bang dat ik met strijken alle reliëf eruit zou halen, en dat het dan na het wassen heel lelijk wordt. Uiteindelijk zie je het gelukkig bijna niet omdat de stof ook niet strak is. Ik hoop in ieder geval dat wafelstof wat rechter van draad is waardoor een vierkant knippen wat beter gaat 😅. Ik ben ook nooit zo van het spelden, meestal doe ik om de 20cm voor rechte stukken 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Moosje_92

Ik was bang dat ik met strijken alle reliëf eruit zou halen, en dat het dan ...
Ik heb met strijken nog nooit het reliëf er uit gekregen hoor. Het werd hooguit wat platter waardoor het voetje van de machine niet steeds in t volgende kuiltje bleef hangen 😉 Echt hydrofielstof heb ik trouwens nog niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het behoorlijk scheef kan trekken. Dat is met wafel wel veel minder gelukkig.

5 jaar geleden

Gister deze gemaakt 😃. Ga nog dekentje voor de wieg maken met wafelstof en hoeslakentje voor ledikant. En dan ook nog eens kijken naar broekje en mutsje 🤗