9 Reacties
2 jaar geleden
Ik herken wel wat je zegt, maar krijg het niet van de opvang terug als zorg of dat ze ontevreden is. Terugkoppeling is altijd: ging goed hoor. 😅 Nou ging het thuis altijd maar goed hoor. 😂😉
Volgens mij doe je het harstikke goed!
2 jaar geleden
Ja dat snel uitgekeken zijn op speelgoed herken ik wel. Had allemaal montessori speelgoed maar kreeg een fisher price boerderij van mn zusje en daar heeft hij wel een maand heel veel zelf mee gespeeld. Nu ook klaar mee 😂 een bal en boekjes doen het altijd goed. Ik leg een hele stapel boekjes op de grond dan kan hij zelf lezen (duurt ook niet lang hoor maar 15 min ofzo haha). Auto’s ook. En de matroejska pop doet het het beste! Eeuwig in en uit elkaar zetten. Komt al maanden steeds weer terug
2 jaar geleden
Wat bij mijn zoontje erg helpt, die is ook erg aanhankelijk, is als ik 10/15 minuutjes naast hem op de grond ga spelen. Als ik dan wegloop dan merk ik dat het hem lukt om zelf even te spelen!
En als ik op de bank ga zitten even dan zet ik altijd bijvoorbeeld de bak met blokken op de grond bij de bank. Zo kan hij lekker spelen en heeft hij niet het idee dat hij alleen is 😊
Ik heb ook ooit de tip gegeven om 1 stuk speelgoed in de kast te zetten wat iets uitdagender is, dus iets wat ze nog niet kunnen en waar ze even mee moeten stoeien voor ze het onder de knie helpen. Wisselt hier thuis ook per dag maar op sommige dagen helpt het!
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft het ook en ik merk als ik ga zitten dat hij naar mij toe komt. Als ik zelf iets ga doen en bezig ben dan gaat hij soms ook iets voor zichzelf doen. Maar niet altijd..
Laatst heeft hij een uur gespeeld met een liter soepblik waar het etiket vanaf was. Jeetje wat had hij het er druk mee 😅 echt bijzonder!!
Tijdens zijn ontwikkelingsfases kan hij trouwens amper tot spel komen. Ik vind die periodes echt zwaar vermoeiend!
2 jaar geleden
Hier heeft mijn zoontje het ook dat hij veel aan mij hangt. Ik speel dikwijls kwartier half uur samen let hem blokken bouwen torens bouwen, kleuren of zo achter hem lopen en dan ga ik iets doen of eve ik de zetel zitte en dan moet hij zelf wat spelen de eene keer lukt dat goed en speelt hij met dinge andere keer hangt hij meer op mij te kruipen dan iets anders. Maar ik denk zo lang als hij zich ma amuseert dan en soms zet ik hem wel is uit de zetel en zeg dan allee ga beetje spele ma drie min later staat hij er toch terug
2 jaar geleden
Is een lastige! Als ik alleen ben met mijn zoon dan wil hij continu aandacht en bevestiging, wat uiteraard heel lief is!
Maar als we met z'n tweeën zijn en hem 'negeren' omdat wij in gesprek zijn aan de eettafel bijvoorbeeld, dan kan hij heerlijk zichzelf vermaken.
Hoort er denk ik helemaal bij.