Heeft er iemand tips? En in hoeverre kun je dit al verwachten van een dreumes van 15 maanden?
Thuis merk ik dat mijn dochtertje erg aanhankelijk is. Als ik bezig ben in de keuken bijv. dan speelt zij wel gewoon naast me. Maar als ik even op de bank ga zitten dan komt zij direct naar me toe en wilt ze dat ik haar oppak of met haar meespeel. Wanneer ik dit niet doe dan gaat zij huilen. Op het kinderdagverblijf geven de leidsters ook aan dat zij meer aandacht vraagt dan andere kindjes en vaker ontevreden is dan tevreden. Niet echt leuk om te horen natuurlijk..
Ik merk dat ze thuis ook snel verveelt is. Ze bekijkt een speeltje en is er al weer gauw klaar mee. Ik heb al veel babyspeelgoed weggedaan zodat ze niet te veel aanbod tegelijk heeft. Wat ik haar nu (niet tegelijk) aanbied: vormenstoof, stapeltoren, houten treintje, boekjes, pop/knuffel, speelgoed instrumenten maar dit vindt ze dus maar heel even leuk.
Welk speelgoed is volgens jullie passend bij de leeftijd waar ze zichzelf even mee kunnen vermaken?