20 Reacties

5 jaar geleden

Degene zonder vis of met gefrituurde garnalen kunnen gewoon. Lekker van je sushi genieten 😜

5 jaar geleden

Gefrituurde garnalen kunnen ook!

5 jaar geleden

Hebben jullie dan geen schrik dat de sushi die je zogezegd wel mag eten, in aanraking is geweest met de rauwe vis? Ik riskeer het niet, ik betwijfel dat ze daarvoor 2 aparte keukens hebben.

5 jaar geleden

Los daarvan doen ze blijkbaar ook een minimale hoeveelheid alcohol(mirin) dat is chinese rijstwijn door de sushirijst dus ik zou het risico niet nemen.

5 jaar geleden

Of je maakt het thuis zelf.. dan weet je zeker dat het goed zit.. en kan je er zo veel maken als je wilt😉

5 jaar geleden

Bij sushi order in Rotterdam maken ze sushi zonder rauw vlees, dus ook niet in aanmerking geweest of dergelijk. https://www.sushiorder.nl 💖

5 jaar geleden

Ik eet gewoon sushi hoor! Zonder vjseitjes en de varianten met kip! 😍

5 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Of je maakt het thuis zelf.. dan weet je zeker dat het goed zit.. en kan je ...
Dit heb ik een x gedaan had 1kg aan rijst en was het echt zat na 3 uurtjes nooit meer dus 😭🤣

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap gewoon gegeten (idd niks met vis, omdat je niet altijd weet hoe vers deze is want bijv verse zalm mag met mate gewoon). De Vega’s en garnalen sushi’s gaan er ook deze zwangerschap gewoon in!

5 jaar geleden

Reactie op JolienV16

Hebben jullie dan geen schrik dat de sushi die je zogezegd wel mag eten, in ...
Nou, precies dit dus! Ik kan mezelf vast wel 9 maanden bedwingen, ik ga t niet riskeren!

5 jaar geleden

Reactie op JolienV16

Hebben jullie dan geen schrik dat de sushi die je zogezegd wel mag eten, in ...
Dat heb ik dus ook, durf niet te bestellen maar wel zoooooo’n trek in sushi 🤤

5 jaar geleden

Ik zit vanavond gewoon aan de sushi hoor! Vroeger aten ze ook ‘alles’, rookte ze er gewoon bij... Gewoon niet de sushi met iets rauws eten. Misschien is het in aanraking geweest, maar dan moet ook nog maar net die ene bacterie er in zitten.

5 jaar geleden

Tip: maak thuis een poke bowl kip!! Smaakt zoals sushi, maar dan zonder vis! https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1192928/pokebowl-kip Je kunt er natuurlijk van alles bij doen wat je lekker vindt. Oh en dit is super lekker met de Japanse Sesam woksaus erbij. 🤤🤤

5 jaar geleden

Doen!! Smakelijk :)

5 jaar geleden

Zolang het zonder rauwe vis is, kan het prima. Ik krijg zelf wel altijd een beetje obstipatie van die witte rijst en daar ben je als je zwanger bent nog gevoeliger voor. Ik zag ook eens recept voorbijkomen om het zelf te maken met bloemkoolrijst, een iets gezondere optie. Maar als jouw darmen hier goed tegen kunnen zou ik zeggen: geniet ervan!

5 jaar geleden

Ik toevallig vandaag ook. Voor mij wordt het sushi komkommer en avocado 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Gewoon doen! Tip: bij ons in de buurt hebben verschillende sushitenten speciale boxen voor zwangeren..wellicht bij jou in de buurt ook!

5 jaar geleden

Dank voor alle reacties. Ben naar een sushi zaak hier in de buurt gegaan waar je alle ingrediënten kunt zien en ze het vers voor je neus maken op aparte matjes en snijplanken. Ben voor kip, komkommer en avocado gegaan, helemaal goed gekomen ☺️.

5 jaar geleden

Haha heerlijk toch, zolang er geen rauwe vis in zit, ik ken in Friesland gelukkig 1 adres met een sushi-zwanger-box 😂😋 Volgens mij is zeewier en wakame juist een aanrader ivm veel jodium (?)

5 jaar geleden

Ik heb het zo juist op! Heb maar maki komkommer en crispy mayo op van de Sumo. Had er zo’n trek in 🤩