Al een aantal weken gaat onze zoon regelmatig op de wc, we merkte af en toe op tijd als hij moest plassen en zetten hem er dan op.
Vrijwel elke keer als we hem om de wc zetten plast hij, soms maar een beetje.
Sinds deze week is hij weer 3 ochtenden naar de opvang.
Dinsdag hebben ,e hem er ook steeds opgezet en is zijn luier heel de dag droog gebleven.
Woensdag hebben ze z'n luier uitgelaten en dit ging ook goed
Donderdag maar in een onderbroek afgezet en ook dit ging goed.
Thuis 2x plasongelukje doordat hij zelf niet bij het licht kon of te druk met spelen en liep zelf te laat, ik zag dus ook geen teken dat hij moest.
Poepen wil hij nog niet op de wc doen. Hij gaat hiervoor in een hoekje zitten en komt dan zeggen dat hij heef tgwpoept en wil het dan wel in de wc doorspoelen (en uitzwaaien..🤣 mss doen ze dit op de opvang?)
Vanmiddag hebben we een verjaardag, dan zal hij dus erg druk zijn met spelen, veel indrukken, en ik heb de baby natuurlijk ook bij. Ik ben dus bang dat hij nu niet zo snel zelf naar de wc zal lopen qat hij thuis al wel redelijk doet. Nu twijfel ik om gewoon een luier aan te doen ipv onderbroek? We zullen hem alsnog om de zoveel tijd even op de wc zetten daar dus ik denk wel dat het goed zal gaan maar toch voor de zekerheid?
In de avond heeft hij thuis ooknog een poosje z'n luier aan voor hij nog een keer Naar de wc gaat en dan naar bed.
Omdat hij al wekenlang vaak naar de wc gaat en dus al beetje is gewend om luier droog te halen denk ik dat het voor een paar uur overdag geen probleem zal zijn.
Maar heeft iemand ervaring mee dat het toch een negatief effect kan hebben als hij nu 4 dagen overdag een onderbroek of niks (thuis) aan heeft gehad?