20 Reacties
4 jaar geleden
Ik werk op de kinderopvang en wij gebruiken de bumbo. Heb deze nu even thuis gehad om te kijken of ons zoontje het wat vindt en nu krijgen we m voor kerst cadeau.
Ik lees al eerder dat dit wordt afgeraden, maar zo wordt ook veel gebruik wipper en autostoel afgeraden.. Dus he.. Eventjes erin voor een hapje bijv is zeker oke! Ons zoontje zit goed recht. De bumbo seat is zo ontworpen dat de heupjes worden ontlast. Kindjes mogen erin als ze hun hoofdje/nekje/rugje goed recht kunnen.

4 jaar geleden
Goede ervaringen met de bumbo in de familie. Zelf geen ervaring mee, maar als ik een zitje zou aanschaffen zou het die zijn 😬
4 jaar geleden
Wij hebben de bumboo thuis gebruik hem alleen als ze der hapjes krijg ideal en zijn speciaal gemaakt voor vanaf 3 maandjes etc staat een hele uitleg op hun site
4 jaar geleden
Als je t alleen wilt gebruiken voor eventjes zitten te oefenen dan kan je ook evt een voedingskussen om je kindje heen leggen, of je zet je kindje in een hoek van de bank...
De spieren in de rug zijn nu eigenlijk nog niet sterk genoeg om lang rechtop te blijven. In zo'n bumbo Seat worden de heupen wel in de juiste positie gehouden maar dat ontlast de rugspieren niet. Dus wat je ook kiest, gebruik het niet langer dan 10/15 min per dag ofzo. Over een maand of 2 kan je kindje wel zelf overeind blijven en kan hij/zij gewoon in een kinderstoel (evt met een kussentje). Dus ik zou zelf voor die korte periode niks extra aanschaffen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
4 jaar geleden
Reactie op Elea
Als je t alleen wilt gebruiken voor eventjes zitten te oefenen dan kan je o ...
Fijn!! Een fysio in ons midden.
4 jaar geleden
Reactie op lizzydrt
Mag ik weten waar je die besteld hebt en welk merk? Dit lijkt ideaal voor o ...
https://www.wehkamp.nl/infantino-stoelverhoger-met-activiteitentafel-16772006/?MaatCode=0000&gclid=Cj0KCQiAzfuNBhCGARIsAD1nu-8mGwTVDGOoTcBzjY11KCG2MkRtD0NIOaN8MTxARN-_gSWK5iWWrv8aAn8eEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dit is hem, hij is echt super. Mijn zoon van 5 maanden vind het reuze interessant als due geluidjes 🥰
4 jaar geleden
Reactie op HollyJolly
Wij hadden een bumboo maar onze dochter haar beentjes waren te dik 🤣
Omg hier is dat ook! 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Anoniempje9090
Omg hier is dat ook! 🙈
Blij te horen dat wij niet de enige zijn. Was echt drama haar erin zetten 🤣🤣
4 jaar geleden
Wij hebben de bumbo multiseat sinds gisteren. Zo blij mee! Ze vindt het geweldig, kan vastgemaakt worden op alle eetstoelen en ze kan er (volgens de uitleg) gebruik van maken tot 15 kg. Een aanrader!