15 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Marg94
Onze dochter van 15 maanden doet ook nog niet staan. Fysio is lang geweest, ...
Heb je gewoon een afspraak bij de fysio gemaakt via het cb? En waar kijkt de fysio dan naar als ik vragen mag?
2 jaar geleden
Onze dochter doet het ook nog niet. Vanwege lange wachttijd bij het consultatiebureau vanmorgen lamgs de huisarts geweest. We hebben een doorverwijzing gekregen voor de kinderfysiotherapeut
2 jaar geleden
Ik zou even langs de huisarts gaan om je zorgen uit te spreken. Zij kan eventueel advies geven of een doorverwijzing. Een fysiotherapeut kan geen doorverwijzing aanvragen dus langs de arts gaan is de eerste beste optie.
Ik heb persoonlijk niks met het consultatiebureau, ze adviseerde bij ons om een röntgenfoto te maken. Omdat artrose veel voorkomt in de familie en ze allemaal versleten heupen hebben. Terwijl volgens het protocol eerst een echo gamaakt moet worden (tenzij dit gaat via de orthopeet), tot bepaalde leeftijd. Onze dochter viel nog onder die leeftijd.
Het wilt niet zeggen dat een arts altijd juist zit, maar dat ligt aan je eigen gevoel die je hebt over de situatie. Quote van een Radioloog, luister altijd naar de moeder.
2 jaar geleden
Reactie op amanda-chanel-jayden-dani
Heb je gewoon een afspraak bij de fysio gemaakt via het cb? En waar kijkt d ...
Via cb. Bij de vaccinatie van 14 maanden wilde ze nog niet staan of optrekken dus dan is het protocol dat ze nagekeken wordt door de fysio. Met 18 maanden worden we ook weer verwacht. Ze trekt zich nu wel op tot haar knietjes!
2 jaar geleden
Reactie op Marg94
Hoe gaat het inmiddels?
Hij staat nog steeds niet..2 januari moet ik naar t cb..dus ben heel benieuwd
2 jaar geleden
Onze dochter (17 maanden) begint nu pas langzaam met staan. Zijn wel al 2x bij de fysio geweest en merk echt vooruitgang
2 jaar geleden
Hij staat nog steeds niet..2 januari moet ik naar t cb..dus ben heel benieu ...
Als je het cb te lang vindt duren kan je ook een afspraak maken bij de huisarts, tenminste dat vertelde ze ons hier.. van de huisarts hebben wij een doorverwijzing gekregen naar de fysio
2 jaar geleden
Hij staat nog steeds niet..2 januari moet ik naar t cb..dus ben heel benieu ...
Hopelijk kunnen ze daar wat voor je betekenen. Wij hebben 1x fysio aan huis gehad, wat oefeningen gekregen. 17 oktober is die geweest en inmiddels staat ze overal tegen aan, stapt ze ook al naar links en rechts en soms zelfs achter de loopwagen of aan de hand wat stapjes!
2 jaar geleden
Reactie op Marg94
Hopelijk kunnen ze daar wat voor je betekenen. Wij hebben 1x fysio aan huis ...
Ooh super..wat voor oefeningen deed de fysio?
2 jaar geleden
Ooh super..wat voor oefeningen deed de fysio?
Op de grond zitten, haar dan op je been zetten en dan aan beide kantjes een beentje. Eerst leunt ze veel naar achter en niet op haar benen maar stukje bij beetje kreeg ze vertrouwen en uiteindelijk ging ze dus zelf staan. Je daagt haar dan bijvoorbeeld uit met een speeltje waardoor ze naar voren moet leunen
2 jaar geleden
Reactie op Marg94
Op de grond zitten, haar dan op je been zetten en dan aan beide kantjes een ...
Oké ik ga hier ook even mee aan de slag 🙂 hoe oud is jou dochtertje