32 Reacties
9 maanden geleden
Mijn zoontje is van 27juli, 10,5 kilo en 87,5 cm.
Hij krijgt ook elke keer een extra afspraak bij het cb.
Vanaf het begin klein geweest, maar blijft wel langzaam in zijn eigen curve groeien.
9 maanden geleden
Onze dochter is van 1 augustus en is ook klein hebben om de 3 maanden afspraak bij de consultatie bureau om te kijken.
Onze dochter is 16,5 kilo en 88,5 cm dat was 30 januari 2024
En september 2023 was ze 14,8 kilo en 87,3 cm.
Ze vinden haar ook te klein. Daarom willen ze haar nu om de 3 maanden zien. Totdat het goed gaat.
Ook vanwege omdat het met gewicht wel snel gaat. Terwijl ze gezond eet. Proberen we zo goed mogelijk te doen
Je kan ook altijd vragen of je eerder langs kan komen. Lijkt mij dat het mag
9 maanden geleden
Oke, als ik dit allemaal zie dan valt het misschien wel mee. We mogen sowieso eerder komen als we het niet vertrouwen maar werd er gewoon een beetje nieuwsgierig van hoe het bij leeftijdsgenoten zou zijn. En als hij nog verder blijft zakken, gaan we gewoon bij de arts verder kijken.
8 maanden geleden
Hier van 6 juli, lengte weet ik eff niet maar hij weegt 18.1. is wel een forse kerel, niet dik, maar gewoon ontzettend groot en wordt al vaak 4 geschat.
Zolang je kind goed eet en drinkt, zou ik me niet perse druk maken, het gewicht wat je aangeeft klinkt uiteraard aan de lage kant, maar je hebt altijd uitschieters. Nogmaals, zolang ze nog lekker eten en drinken en verder gewoon goed in de energie zitten, zou ik me niet direct enorm druk maken
7 maanden geleden
Zoontje is van 23 juli, net aan 12,5 kg en nog geen 90cm groot. Hij zit nu in het eerste kleuterklasje en is de kleinste van de klas🤭 maar, ontzettend beweeglijk, eigenlijk voor z'n lengte en gewicht wel breed gebouwd aan z'n schouders enz. Ik maak me totaal geen zorgen🙈 hij is altijd heel klein geweest.
Ik vind het contrast eigenlijk wel grappig met z'n broertje (bijna 10 maanden oud) die is nu namelijk 9kg en 75 cm😅
Zolang ze verder gezond en in verhouding zijn, denk ik dat het helemaal prima is. Elk kindje is anders..