9 Reacties
één jaar geleden
Ik zou rustig vertellen dat slaan pijn doet en dat je dat niet wilt.
Vooral geen standje geven want hierdoor laat je zelf ‘conflict’ zien als optie, als iets acceptabels. Hiermee gooi je misschien alleen maar olie op t vuur.
Beter gewoon niets zeggen en afstand nemen, of dus rustig uitleggen dat we elkaar niet slaan maar wel mogen aaien.
één jaar geleden
Hier idem!! Eerst doet hij alsof hij gaan slaan, als ik hem zeg "je mag niet slaan, het doet pijn. Je mag wel aaien" dan slaat hij met volle hand in mijn gezicht.. Als hij blijft slaan en ik hem dit meermaals gezegd heb, dan zet ik hem 10 sec in de hoek. Gewoon om hem bewust even geen aandacht te geven en het ongewenst gedrag te negeren. Dit lijkt momenteel wel te werken. Maar andere tips zijn zeker welkom!
één jaar geleden
Afleiden en handje pakken en aai-beweging maken? Of zodra hij slaat ‘nee’ zeggen en op de grond zetten en gewoon verder gaan met waar je mee bezig was? Als je denkt dat het ontlading van iets is of emoties uiten zou je samen kunnen gaan springen of dansen om de spanning er even af te halen. Dus ‘nee niet slaan, maar kom we gaan even springen als een vuurpijl/raket om je boosheid eruit te schieten’. Ooit ergens gelezen op een opvoedsite 😊
één jaar geleden
Misschien de beste tip, misschien de slechtste tip, maar ik ga zelf nep huilen 🌝 en dan schrikt ze en geeft ze een knuffel en een kus 🙈 GEEN idee of het pedagogisch verantwoord is maar haar straffen heeft 0 zin nog op deze leeftijd en lichaamstaal leek mij de beste manier om haar bewust hiervan te maken 😁. Ze doet het nu bijna nooit meer 🫶🏼
één jaar geleden
Mijn zoontje slaat de kat en krabt en bijt vooral mijn man..
Heel soms doet ie dit bij mij en ik kan op dit moment ook precies aan zien komen wanneer hij dit gaat doen.
Bij de kat gaat het al beter en zeg ik de hele dag door aaien aaien aaien.
Als hij moe of gefrustreerd is en het duurt te lang met bv omkleden dan wil hij weleens bijten of krabben.
Ik kan het nu tegenhouden omdat ik t aan zie komen en zeg ook hier weer aaien of kusje geven.
Gaat na 2 dagen al beter..😅
Als hem iets niet lukt met spelen raakt ie gefrustreerd en slaat ie om zich heen en duwt alles weg, hier ga ik bij hem zitten en leg ik uit dat dat niet nodig is en dat mama altijd kan helpen.
Zoals zandhoopje aangeeft, misschien kun je eens kijken welke momenten dit zich voordoet of misschien dat je het toch ergens kan aan zien komen.
één jaar geleden
Ik denk dat het ene manier van uiten is omdat ze nog niet meer woorden hebben? Maar ik zet haar vaak even op de grond en zeg dat het niet mag.. en zeg dat ze wel mag stampen dus dan ga ik met haar stampen.. vaak zorgt dat voor ontlading en gelach. Maar ik vind het ook best moeilijk