19 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken dit enorm.
Mijn zoontje moet ik ook in slaap wiegen en slapend in bedje leggen.
Als ik hem een beetje wakker erin leg is het gelijk standje 100 huilen.
En als die slaapt is het max 30 min.
Geprobeert om hem te laten huilen en bij hem te blijven om te troosten maar hij word geen moment rustig.
Ik lees graag mee voor tips. Kan dat goed gebruiken.
4 jaar geleden
Onze doet dit precies ook. Maar als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij erg goed.
Wij hebben ervoor gekozen hem in z’n bedje te laten liggen en hem liggend te troosten. Niets helpt hem overigens qua troosten. Dus we blijven puur bij hem met onze hand op z’n hoofdje en/of buikje om hem te laten weten dat we er zijn voor hem.
Als het na minutenlang op standje 110 eindelijk wat rustiger huilen wordt dan laten we hem vaak alleen omdat hij dan sneller in slaap valt.
Hij slaapt snachts ingebakerd en overdag niet.
Ik moet zeggen dat het nu met 15 weken iedere dag korter lijkt te duren en hij gaat nu ook niet meer bij elk slaapje op 110 huilen. Soms huilt hij nu gewoon direct zachtjes en kunnen we hem achterlaten zodat hij binnen enkele minuten in slaapt valt.
We hebben onze zorgen over het enorme krijsen besproken met het consultatiebureau maar zij gaven aan dat we de juiste dingen doen en dat sommige kleintjes dit nu eenmaal nodig lijken te hebben. Het was goed om er dan bij te blijven maar was niet eens nodig volgens hun. Meer voor onze eigen gemoedsrust.
4 jaar geleden
Hi, wat vervelend voor jullie.. ik ben begonnen met zelfstandig slapen vanaf week 6. Voor heen deed ik ook wiegen. Als je op verlosmoeder kijktop youtube verteld ze hoe je een baby zelfnstandig in slaap kan laten vallen. Ik heb haar methode gebruikt en het heeft geholpen!
Wat ik deed was in slaap wiegen net wanneer zijn ogen sluiten legde ik hem heel voorzichtig in bed. Eerste paaar keer werdt hij gelijk wakker en ging huilen, dan pakte ik hem weer op en maakte ik hem rustig. Vervolgens deed ik het weer. Ik heb dit wel echt consequent gedaan bij ieder slaapje 2 weken lang. Het was een hell..maar heb er nu echt profijt van. Nu leg ik hem gelijk in bed en huilt hij niet meer. Misschien helpt het. Succes!
4 jaar geleden
Ik doe mijn zoontje van 13 weken ook wiegen voor bed tijd. Kwartiertje schommelen in de schommelstoel en dan leg ik hem in bed en dan slaapt hij. Snachts laat ik hem liggen, maar gelukkig huilt hij niet. Speentje erin en hij slaapt verder.
Ik vind dat kwartiertje schommelen juist fijn. Even quality time met mijn zoontje.
4 jaar geleden
Ik gebruik de 4s methode voor overdag, is altijd even huilen maar ik kan haar half slapend wegleggen met de speen in der mondje.
Geef je borstvoeding? Misschien wilt hij graag clusteren, ik laat femke voordat ze savonds moet gaan slapen altijd clusteren. Ik lig dan samen met haar in bed, ze ligt dan te sabbelen en te drinken meestal een half uur lang. Als ze los laat en in diepe slaap is ga ik naar beneden. Meestal is dit na een uur. Als het voor mij bedtijd is verleg ik haar in de co-sleeper. Dan is het afwachten of ze dan nog een voeding wil maar meestal slaapt ze zo diep dat ze gewoon blijft slapen. Het voordeel hiervan is dat ze geen speentje heeft zodat ze niet wakker wordt van de speen als die uit haar mond valt.
Soms is ze tijdens het clusteren ook onrustig, hiervoor gebruik ik dan ook de 4s methode.
4 jaar geleden
Hoi! Ik lees in je berichtje dat je zoontje veel met zijn benen trappelt. Dat is een teken van oververmoeidheid. Misschien een tip om streng de wakkertijden aan te houden en/of hem wat eerder op bed te leggen? Onze dochter is ook 15 weken. De wakkertijd is dan maximaal 1.5 uur. Maar vaak is ze na een uur al moe, dan leggen we haar op bed.
4 jaar geleden
Ik herken dit ook!
Eerst als ik hem in bedje deed dan sliep hij meteen.
Maar bij onze zoon komen zijn tandjes al door(hij is 15 weken)
Nu moeten we hem ook in slaap wiegen. Het is ook een fase hoor denk ik. Ik lees ook dat ze wat meer wakker zijn rond 15 weken.
Dat word wel weer beter straks!
Slaapt jullie kindje goed snachts
Want ons mannetje is overdag veel wakker en heeft kleine slaapjes van een half uurtje en na zijn laatste fles valt hij wel meteen in slaap.(hij slaapt dan goed de nacht door)
Ik ga wel weer oefenen met hem zodat hij zelf in slaap kan vallen
Maar nu heeft hij zon last van zn tandjes dus ik wacht nog even.
4 jaar geleden
Hoi! Mijn kleine is 13 weken, die wieg ik nog iedere dag in slaap. Het hoeft niet bij ieder slaapje, maar hij heeft vaak nog wel hulp nodig. Volgens mij is dat hartstikke normaal, en ook goed voor de band met je baby. Dat slaaptrainen komt later wel, laat je baby niet langer huilen dan nodig is. Hij is nog zo klein.
Ik volg deze slaap coach op insta:
https://instagram.com/thenewsleepcoach
Mss heb je daar wat aan.
4 jaar geleden
Hier ook hoor. Hij slaapt savonds en snachts wel meerdere slaapjes achter elkaar, maar overdag na 45 min wakker en kan dan zelf ook niet meer verder. Ik zit hem in de stoel en dan valt hij vaak weg, soms wordt hij dan even licht wakker als ik hem wegleg, maar helemaal zelf lukt hem nog niet. Hier ook huilen (krijsen) en wil hem ook niet laten huilen. Belangrijk is vooral dat je de wakkertijden aanhoudt en zorgt voor een bepaalde routine (vooral dingen in een bepaalde volgorde doen, zorgen voor slaapassociaties zoals slaapzakje aan en witte ruis etc). Wanneer je kindje 6 maanden is geweest kan je langzaam aan meer gaan ‘coachen’.
Boeken als baby in een droomritme en Slaap! Kan ik aanraden :) Geen zorgen nog hoor! ❤️
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Ik ben nu stapsgewijs bezig hier aan te werken. Onze zoon is ook 15 weken en ik leg hem nu bij elk eerste signaal gaap of wrijven in de ogen gelijk in zijn bedje met de puckababy aan, ik zet dan rustgevende baby muziek aan via spotify op mijn telefoon. De ene keer moet ik 10 minuten blijven zitten om tussen zijn oogjes te wrijven en de andere keer valt hij zelf in slaap. Maar het echte wiegen doen we nu nog alleen voor het na bed gaan in de avond dit vind ik ook juist een fijn momentje nog.
4 jaar geleden
Je kindje is nog erg jong, heel normaal 😊 hier moet ik het bij elk slaapje doen, slaapt vaak nog in mijn armen in bed! Dit is heel normaal en natuurlijk 😊
Baby’s horen niet zelfstandig in hun eigen bed te slapen 😊
4 jaar geleden
Kan het ook zijn dat hij ergens last van heeft? Ons mannetje sliep de eerst weken niet. Later bleek zijn nek helemaal vast te zitten door de bevalling. Hierdoor begon hij echte te krijsen als we hem op zijn rug legden. Osteopaat heeft wonderen verricht.
Overigens huilt hij nu ook wel eens voordat hij in slaap valt. Het is dan max 5 minuten huilen om de prikkels van de dag te verwerken. Eerste keer was dit vreselijk om te doen, nu weet ik dat hij het echt nodig heeft. Slaaptipsvoorbaby's.nl heeft goede blogs hierover.
Maar zo klein nog, volg vooral je eigen gevoel.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar tot een week geleden!
Mijn kleine man is inmiddels 13 weken en moesten wij ook altijd wiegen om in slaap te komen. Ging zeuren als hij moe was maar viel niet zomaar zelf in slaap.
Wij bakeren hem wel al sinds 6 weken ongeveer in. Maar tegenwoordig zetten wij white noise aan. Hij valt binnen 10 minuten zelf in slaap. Soms lukt het niet maar 9 van de 10 keer is dit een succes. De eerste keer had ik hem in bed gelegd, white noise aan en ik ging even naar het toilet met het idee dat ik vast zo weer aan zijn bedje zou zitten. Bij terugkomst was meneer in slaap gevallen, ik wist niet wat ik meemaakte 😅