5 Reacties

5 maanden geleden

Hier word ook altijd erg lomp gespeeld. Bij onbekende kindjes is hij wel wat voorzichtiger, maar bij z’n broertje (die gelukkig net zo lomp is😅) gaat het er soms echt lomp aan toe.

5 maanden geleden

Reactie op chan1994a

Hier word ook altijd erg lomp gespeeld. Bij onbekende kindjes is hij wel wa ...
Pff hahah dan is het misschien maar goed dat hij een broertje krijgt. Fijn dat ze voorzichtiger zijn bij onbekende kindjes

5 maanden geleden

Hier precies zo. Luid, druk en lomp. Heb het ook eens nagevraagd bij vriendinnen (een aantal werken bij de kinderopvang) en die geven ook aan, typisch jongens. Wij hebben er nu een kleine meid bij van 4 maanden. En ook met haar is hij soms heel lief en daarna veel te hard en te wild. Oplossing hier is veel naar buiten en stoeien. Laten spelen met andere jongens (met hetzelfde gedrag op het kdv/peuters) werkt hier ook😇

5 maanden geleden

Hoi Ik herken mijn dochter van 3 er wel een beetje in. Ze stoeit graag en is wel wild. Zal niet op een kindje springen dat is gevallen, maar ze zal wel duwen en trekken om met kindjes te spelen. Ook met haar kleine baby zusje kan ze wat wild zijn. Ik probeer haar daarin te begeleiden maar ze zal er spelenderwijs achter moeten komen dat niet alle kindjes zo spelen. Moet wel erbij zeggen dat ze afgelopen zomer 2 oudere kindjes tegenkwam die precies zo speelden als haar..lekker ruw. Stoeien, duwen, boven op elkaar duiken. Ze vonden het alle 3 prachtig. Dus soms is het een kwestie van de juiste kindjes uitzoeken om mee te spelen. Komt wel goed.

5 maanden geleden

Reactie op HexaBella

Hoi Ik herken mijn dochter van 3 er wel een beetje in. Ze stoeit graag en i ...
Ja eens, dat spelen met oudere kinderen herken ik. Dus dat proberen we op te zoeken, en ik probeer sterk jonge kindjes te vermijden…. Uit bescherming voor allebei