23 Reacties

3 jaar geleden

Zo ziet ze er nu uit. Zelf denk ik niet dat ze te smal is, althans ze oogt niet te smal. Ze ziet er gewoon gezond uit.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is bij 14 maanden bij het cb geweest en woog toen 8 kg en 82 cm. Beweegt veel en eet ook veel. We moeten over 2 maanden terug komen en waarschijnlijk willen ze verder onderzoek doen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Dus lees graag mee.

3 jaar geleden

Reactie op Mommyxavier

Mijn zoontje is bij 14 maanden bij het cb geweest en woog toen 8 kg en 82 c ...
Dezelfde situatie dus. Ik heb mij er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt omdat ze gewoon alert is, ontwikkeld, goet eet en drinkt en slaapt. Eigenlijk niks mis mee. Maar nu ga ik toch denken wat zou er dan kunnen zijn?

3 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Dezelfde situatie dus. Ik heb mij er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt omda ...
Ja inderdaad dat heb ik ook. Ontwikkeld zich goed. Maar de groeicurve loopt achter volgens het cb. Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Zal er echt wat zijn of is het gewoon zijn/haar bouw.

3 jaar geleden

Reactie op Mommyxavier

Ja inderdaad dat heb ik ook. Ontwikkeld zich goed. Maar de groeicurve loopt ...
Precies. Mijn moeder was vroeger ook smal en mijn zus ook precies zo. Ik dan weer niet, en mijn vriend ook niet. Als er medisch iets niet goed zou zijn dan zou ze toch zieker moeten zijn, of vaker ziek of er ziek uitzien? Maar ze is eigenlijk bijna nooit ziek.

3 jaar geleden

Wij komen idd bij kinderarts inmiddels vanwege de groeicurve, mijn kleine is rond de 75cm en 8.2 kg ongeveer. Daar is de kleine man helemaal binnenstebuiten gekeerd en is er eigenlijk niks gevonden. Kinderarts gaat ook voornamelijk uit van verdere kindje buiten de curve, is hij blij? Eet hij? Drinkt hij? Poep en plas? Ontwikkeling in orde? Dan is de kans heeel groot dat er niets aan de hand is en daar hou ik me dan ook maar aan vast ☺️

3 jaar geleden

Reactie op ambeeerrrr92

Wij komen idd bij kinderarts inmiddels vanwege de groeicurve, mijn kleine i ...
Bij mij had de vrouw het over een doorverwijzing, maar een verwijzing naar wat dat weet ik eigenlijk niet? Die dingen die je benoemd heeft ze vandaag idd ook al gedaan en toen kwam ze dus ook tot de conclusie dat ze het eigenlijk niet weet waardoor het komt en het misschien met het vele bewegen te maken kan hebben, maar ze had niet echt een verklaring. Vond mijn dochter ook een beetje bleek, daar was ik het niet zo mee eens want die is echt niet bleek. Als ik die naast haar nichtje zet dan is ze gewoon gekleurd want haar nichtje die is echt wit. Dus ik weet ook niet zo goed waar ze dat vandaan haalt of dat ze gewoon opzoek was naar een reden? Verder ontwikkeld ze goed buiten dat ze nog niet loopt, wat ook nog niet zo erg is, is er niks mis.

3 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Bij mij had de vrouw het over een doorverwijzing, maar een verwijzing naar ...
Bij ons zoontje is er bv ook bloed geprikt via de kinderarts. Moeten wel nog zeer regelmatig op controle. Dus ik denk dat ze verwijzing naar kinderarts bedoeld

3 jaar geleden

Hoelang is jou kindje?

3 jaar geleden

Reactie op Liesjexx

Hoelang is jou kindje?
79.3 cm vandaag gemeten.

3 jaar geleden

Ons zoontje wijkt ook erg van de groeicurves af (15mnd, 8kg en 75cm). Hij krijgt pregestimil (dieetvoeding) en die moeten we blijven geven tot hij minstens 10kg weegt. Er is een kinderarts, dieetist en preverbale logopedist bij betrokken. Ik denk dat dit vooral komt omdat per toeval een zeldzame genetische afwijking is ontdekt en ze niet zeker weten of de achterstand in zijn groei daarmee te maken heeft.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is met 14 maanden gemeten en is 75 cm en weegt 8.6 kg lengte zit nog net op het randje van de gemiddelde tabel, en haar gewicht zit er al best ver onder, ze zakt steeds veder naar beneden. Bij ons bij het cb maken ze zich juist totaal geen zorgen, terwijl ik nu denk van klopt dit wel.. Gelukkig is het een heel vrolijk en blij meisje die het super goed doet, dus daar gaat mijn eerste gevoel wel naar uit. Maar als ze bij de volgende controle nog meer zakt of bijna niks is aangekomen ga ik er toch even wat veder over door vragen.

3 jaar geleden

Reactie op AnnikaOS

Ons zoontje wijkt ook erg van de groeicurves af (15mnd, 8kg en 75cm). Hij k ...
Ohw dat is wel heftig zeg.. hoop toch dat dat allemaal niet nodig is bij haar, maarja je weet het maar nooit. Bedankt voor het delen van je verhaal! Kan ik mij iniedergeval voorbereiden op wat komen kan. Hopelijk gaat het snel goed met je zoontje 😘

3 jaar geleden

Reactie op Chan04080107

Mijn dochtertje is met 14 maanden gemeten en is 75 cm en weegt 8.6 kg lengt ...
Ja valt mij vaker op dat de artsen veel afwijken in hun handelen. Mijn kindje zit nog gewoon binnen de lijnen dus opzich nog geen reden tot zorg lijkt mij. Dat de op de rand zit oke maar die gemiddelden zijn er toch omdat niet elk kindje het zelfde is.

3 jaar geleden

Reactie op Chan04080107

Mijn dochtertje is met 14 maanden gemeten en is 75 cm en weegt 8.6 kg lengt ...
Mijn dochter heeft zowat de zelfde curves. Ze is 15 maanden, 74 cm en 8,4 kilo. Hier maken ze zich ook geen zorgen omdat ze haar eigen lijn volgt. Deze gaan nu zoiezo iets dalen, omdat de kindjes beweeglijker worden.

3 jaar geleden

Hier al een jaar bij de kinderarts ivm afbuigende curve (lengte + gewicht). Ook bloedonderzoek gedaan, maar tot nu toe nog geen oorzaak gevonden. Vanaf 6 maanden kreeg ze voeding met extra calorieën. Met 11 maanden (6,7 kilo) heeft ze een sonde gekregen zodat we haar ‘s avonds wat extra sondevoeding kunnen geven. Nu is ze met 15 maanden 72 cm en 8,0 kilo. Ze zit met lengte en gewicht laag in de curve. Maar in verhouding is het nu wel redelijk. Maar ze buigt nog steeds af in de lengte.. 😕

3 jaar geleden

Geen enkel kindje is hetzelfde, dus het is elke keer weer een afweging voor de jeugdarts op het consultatiebureau wat te doen als de groeicurve afbuigt. Dat er verschillende adviezen gegeven worden of er verschillend beleid wordt gemaakt komt ook doordat elk kindje op een andere plek in de groeicurve start, er wordt gekeken hoe de groeicurve is verlopen tot dan toe, hoe het kindje het doet, wat er wordt gegeven qua eten en drinken, wat de ouders willen, hoe de bouw in de familie is, of er nog andere zorgen zijn… daarom heeft het niet zoveel zin om te vergelijken wat er bij een ander kind met afbuigende groeicurve gebeurt. Daarbij is het idee van het CB om problemen zoveel mogelijk te voorkomen, en dan komt het voor dat er uiteindelijk toch niks aan de hand bleek (gelukkig). We kunnen ook met z’n allen afspreken dat er pas wordt doorverwezen als een kindje echt onder de groeicurve uitkomt, maar dan zijn er ook kindjes voor wie de zorg te laat komt, en dat wil je ook niet… Hopelijk niks aan de hand bij je kleine!

3 jaar geleden

Reactie op Niamh26

Geen enkel kindje is hetzelfde, dus het is elke keer weer een afweging voor ...
De vraag was ook meer, of er meer kindjes zijn er wat ze dan gaan doen als ze verder gaan onderzoeken. Niet het vergelijken en dat doet ook niemand hier. Verder is er trouwens nooit iets afwijkends geweest met mijn dochter, ook bij de geboorte niet. En laat ze nu ook verder niks afwijkends zien. Ik denk dat je het topic misschien verkeerd hebt geïnterpreteerd.

3 jaar geleden

Hier is mijn dochter 88cm en weegt 8,7kg. Hier maken ze zich geen zorgen hoor en ik ook niet😅

3 jaar geleden

Hier ook sl verschillende keren dat Nico niet voldoende aankwam. Ik moest gewoon vaker naar de weegmomentjes komen maar er is nog niet echt verder onderzoek gedaan ofzo. Er werd wel telkens gezegd als hij nu niets bijkomt binnen 6 weken moet hij verder worden opgevolgd. Maar is nog niet gebeurd omdat hij de laatste keer toch net voldoende was☺️ Nico weegt ook pas 9kg