32 Reacties

5 jaar geleden

Niet wielrennen, wel mountainbiken! Ik heb drie weken geleden voor het laatst op de fiets gezeten, ik was toen 18 weken zwanger. Inmiddels is mijn buik weer flink gegroeid en vind ik dat geschud toch wel wat spannend worden, dus heb ik besloten de mountainbike maar even in de schuur te zetten tot na de bevalling. Ik denk dat wielrennen wel zou moeten kunnen omdat je over een glad wegdek fietst. Het is natuurlijk ook een stukje ontspanning en dat is ook heel belangrijk 🤗

5 jaar geleden

Ik heb vandaag gefietst op mn gewone fiets, door het zandpad (met gender reveal cupcakes in de fietstas: Afrader 😅). Ik voelde in het begin de hele tijd mn benen tegen mn buik. Toen dat ophield, voelde ik dat ik ontzettend moest plassen. Het idee dat er 'op mn blaas werd gedanst'.. Ik weet niet of het voorover zitten op een wielrenfiets prettig gaat zijn..

5 jaar geleden

Wat lekker! Hier helaas maar uit mijn hoofd gezet en mijn fiets voor dit jaar maar achter in de schuur geparkeerd. Ik moet echt heel vaak plassen en nu je nergens even kunt stoppen voor een terrasje 😂...

5 jaar geleden

Ik heb mijn fiets maar verkocht, na de komst van mijn eerste kwam het er al niet meer echt van en ook met het oog op een tweede. Voor fietsen moet je toch echt overdag alleen tijd vrij kunnen maken, in vergelijking met andere sporten vond ik het erg lastig te combineren met een klein kindje. In de zwangerschap zou ik het zelf ook niet doen, het wordt volgens mij ook afgeraden. Je evenwicht is anders, de kans dat je valt groter en op een racefiets is je lichaam sowieso al zo kwetsbaar bij val/ongeluk. Maar die afweging moet je zelf maken denk ik. Ik fietste sowieso niet erg vaak, maar het scheelt misschien als je meer ervaren bent. Je zou het ook eens met je verloskundige kunnen bespreken.

5 jaar geleden

Ik wil wel maar mag van m’n vriend niet meer ivm val-gevaar. Niet dat ik zo’n volgend type ben, maar denk dat hij gelijk heeft dit keer.. is denk ik een persoonlijk keuze want ik ben eerder nog nooit gevallen en kan me goed voorstellen dat andere dames wel gewoon nog even rustig gaan fietsen. Wel merk ik nu op een spinningfiets dat het bij mij daar beneden nu wat gevoeliger is dan normaal. Na een half uur op die fiets vind ik het mooi geweest. Maar misschien moet ik nog wennen aan dat zadel..

5 jaar geleden

Toevallig vandaag nog 40km gefietst! (Racefiets) We kiezen een route met treinstations in de buurt, mocht ik onverhoopt naar huis willen. En er is genoeg proviand en water mee. Dan is het best goed te doen!

5 jaar geleden

Ik heb gisteren nog op de racefiets gezeten. Een ronde (20 km) rondom het dorp zodat ik altijd binnendoor naar huis zou kunnen aan. Viel me niet tegen, maar wel snel het gevoel dat ik moest plassen. Even een minuutje stoppen en rechtop staan en het gevoel trok weer weg.

5 jaar geleden

Hier 18 weken zwanger, en zojuist een klein toerke van 25km gefietst op de racefiets! Wel meteen een hoge hartslag en snel buiten adem 😅 maar inderdaad rustig aan rijden en extra alert zijn! Dan moet dat zeker kunnen 🤗

5 jaar geleden

Reactie op Jose85

Ik heb gisteren nog op de racefiets gezeten. Een ronde (20 km) rondom het d ...
Ik heb vandaag gefietst en had precies hetzelfde met mijn blaas, ook een paar keer even gestopt.

5 jaar geleden

Leuk, meer fietsende meiden 🚴‍♀️💪 Ik probeer 2x per week te fietsen op de racefiets. De laatste tijd vooral indoor. Zwift heeft speciale trainingen voor zwangere vrouwen. Gisteren buiten 40km gefietst en rustig aan gedaan, heerlijk! Zolang het goed gaat blijf ik lekker fietsen.

5 jaar geleden

5 jaar geleden

Wie van jullie fietst nog? Vandaag weer een rondje gedaan 🚴‍♀️ Ben nu 23+5. Merk wel dat het zwaarder wordt, vooral de houding is niet echt fijn meer. Toch fijn zo’n ritje in de zon!

5 jaar geleden

Ik wil nog wel een keer proberen, maar vrees dat ik moet opgeven. Op de stadsfiets kwam ik niet verder dan een kilometer of 6. Heb echt enorm last van mijn buikspieren helaas

5 jaar geleden

Jaaa! Met het mooie weer wil ik heel graag weer een rondje maken. Tot nu toe op de spinning Bike maar dat begint wel minder lekker te zitten bij mijn buik, verwacht dat ik daar door de afleiding buiten minder moeite mee heb. Het plan is morgen :) vriendlief gaat mee want die vind het toch niet helemaal fijn idee :( ik vind dat hij zich druk maakt om niks maar dat ben benieuwd hoe het gaat!

5 jaar geleden

Reactie op iowe

Jaaa! Met het mooie weer wil ik heel graag weer een rondje maken. Tot nu to ...
Lief hè die mannen van ons. Die van mij wilt niet meer dat ik ga vanwege valgevaar of een evt ongeluk. Hij heeft mij overtuigd. Maar als jij je zeker genoeg voelt moet je zeker lekker gaan en ervan genieten!!

5 jaar geleden

Wie van jullie fietst nog? Vandaag weer een rondje gedaan 🚴‍♀️ Ben nu 23+5 ...
Ik ben overgegaan op een spinningfiets. Geen risico op vallen of ongelukken. Tot een uur vind ik fietsen nog lekker, daarna ben ik het wel redelijk zat :)

5 jaar geleden

Reactie op happy24

Lief hè die mannen van ons. Die van mij wilt niet meer dat ik ga vanwege va ...
Schatjes! Hij vertrouwd mij inderdaad wel maar de andere ‘wegpiraten’ niet :) Maar hij kan tevreden zijn want deze iets meer dan 20 km was wel een van de laatsterondjes, buik zit toch niet meer zo lekker (draag heel erg van voren) :( nog maar even extra genieten van deze mooie dagen :)

5 jaar geleden

Missen jullie het wielrennen ook met dit mooie (fiets)weer? Kijk nu al uit naar volgend jaar zomer, dan kunnen we weer 🚴‍♀️☀️

5 jaar geleden

Missen jullie het wielrennen ook met dit mooie (fiets)weer? Kijk nu al uit ...
Ja! Enorm, ik zei al tegen mijn vriend als er een volgende komt proberen we die te plannen in de winter 🤪

5 jaar geleden

Oh ja! Ik ook, mijn vriend ging gisteravond en voelde me stiekem een beetje sip 😩 Volgend jaar kopen we een fietskar voor achter zijn racefiets en dan kunnen we met baby op pad!