16 Reacties
4 jaar geleden
Zou dit eventueel even met een verloskundige bespreken. Ik weet wel dat ik bloedverdunners kreeg tijdens m'n zwangerschap om de kans op hoge bloeddruk etc tegen te gaan. Dus in zovere lijkt me dat wel te kunnen maar het kan wel zo zijn dat dit andere medicatie was dan wat je nu krijgt.
4 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn zwangerschap acetylsalicylzuur moeten slikken tot de bevalling en fragmin moeten injecteren gedurende de hele zwangerschap tot 6 weken na de bevalling.
Door een antifosfolipiden syndroom heb ik een vergrote kans om bloedstolsels te krijgen met kans op vroege miskraam, vroeggeboorte etc.
In het begin vond ik het spuiten heel eng. Maar uiteindelijk was ik het zo gewend dat het te doen was
4 jaar geleden
Reactie op Kleinekat1405
Ik heb tijdens mijn zwangerschap acetylsalicylzuur moeten slikken tot de be ...
Thx voor jouw ervaring! Wat spannend moet die periode voor jou geweest zijn zeg!
Ik heb zelf ook eerste 14 dagen moeten injecteren dit was voor mij geen probleem gelukkig.
Ik ga maandag de internist even bellen.
4 jaar geleden
Hier ook trombosebeen 1,5 week na de bevalling. Ik gebruik nu bloedverdunners levenslang. Ik ben met gynaecoloog in gesprek geweest. Bij een nieuwe kinderwens stoppen met acenocoumarol en fragmin spuiten. Zwanger worden met bloedverdunners vergroot de kans op afwijkingen
4 jaar geleden
Reactie op 07-07-21
Oke, en de fragmin is dan dus ook de kans groter op een baby met afwijkinge ...
Nee fragmin is veilig voor je kindje.
Ik vind het wel heftig om aan een 2e te beginnen. Elke dag spuiten vanaf kinderwens vind ik best een dingetje. Plus omdat ik een stent heb gekregen wegen ze niet wat zwangerschap daarmee doet. Hij kan dicht gaan zitten etc
4 jaar geleden
Reactie op 07-07-21
Ja ik snap dat je het allemaal heel spannend vindt! Houd dat je ook tegen o ...
Nee eerlijk gezegd niet. Ik heb altijd meerdere kindjes gewild.
Toen ik op de IC lag hebben ze gezegd dat ze liever geen stent zetten, omdat ik dan geen kindje meer zou kunnen dragen. Uiteindelijk is het toch een stent geworden, dus daar ben ik echt wel even van slag door geweest. In gesprek gegaan met gynaecoloog etc. en volgens hun moet het kunnen mits ik goed gemonitord wordt.
Mijn dochter wordt nu wat ouder en ik merk wel dat ik meer aan haar denk. Wat als het echt helemaal mis gaat, dan was ik egoïstisch en koos ik voor een ander kindje terwijl ik al een prachtig kind heb gemaakt. Ik moet minimaal 1,5 jaar nu aan de bloedverdunners en dan ga ik weer naar de gynaecoloog om de details te bespreken.
Hoe sta jij erin ?
4 jaar geleden
Ik snap jouw zorg wel, maar ik denk niet dat je het als egoïstisch moet zien hoor. Als de gynaecoloog groen licht geeft dan moet je er op vertrouwen dat het goed komt. Je kunt het juist ook zo zien dat je dochtertje het juist ook heel leuk vindt om een broer of zus te krijgen.
Ik heb ook nog epilepsie dus ik moest ruim van te voren onder toezicht zwanger worden. Ik heb er voor zover ik kon alles aan gedaan om gezond zwanger te raken. Gelukkig was mijn lichaam er helemaal klaar voor alleen heb ik PCOS dus dat ging niet vanzelf maar met behulp van medicatie. Nu heb ik dus met 3 dingen te maken: epilepsie, trombose en PCOS...😅 Ik heb er best even over gedaan dus ik ben zo dankbaar dat ik een gezonde zoon ter wereld heb gebracht! Een tweede is geen must maar als het mogelijk is dan zou ik het wel heel leuk vinden. Aangezien er zoveel factoren zijn die meespelen krijg ik het wel een beetje op m'n heupen. Mijn lichaam herstelde gelukkig heel snel weer dus ik voel me fysiek wel weer sterk.
Ik ga maandag denk ik maar even contact opnemen met alle artsen en dan hoop ik dat ik onder toezicht met een goede samenwerking gezond zwanger kan raken etc. (Niet zo'n zin in het hele circus voorafgaand)
Ik denk dat als het lukt ik 2 jaar ertussen heel leuk zou vinden maar ik weet dat je het niet voor het zeggen hebt.Voor mij nu dus het dilemma wanneer ik van start moet gaan en of het wel verstandig is.
Op dit moment geniet ook zeker nog heel veel van mijn zoon!
4 jaar geleden
Je mag gewoon zwanger worden met als je een keer trombose hebt gehad! Het is verstandig om contact op te nemen met de huisarts voordat je zwanger wil worden. Met sommige antistolling wordt een zwangerschap afgeraden waardoor het soms nodig is om in die periode andere bloedverdunners te gebruiken. In de zwangerschap en kraambed heb je weer een verhoogd risico op trombose waardoor je in deze periode fragim spuitjes moet gebruiken.
4 jaar geleden
Ik moet juist bij een volgende zwangerschap bloedverdunners nemen om te voorkomen dat onze volgende ook zo dysmatuur word p0.4 dus ik neem aan dat het gewoon mag dan?
Alleen zoals eerder benoemd misschien een anders soort.
4 jaar geleden
Ik moet juist bij een volgende zwangerschap bloedverdunners nemen om te voo ...
Ja zeker. Fragmin bijv. is gewoon veilig
4 jaar geleden
Ik moest bij mijn zwangerschap ook bloedverdunners innemen , op recept gekregen en dan tot 36 weken innemen.