Hey allemaal,
Gisteren hadden we de 36 weken echo. Het bleek dat de baby een afbuigende curve heeft qua gewicht/buikomvang. De artsen maken zich zorgen over dat de baby mogelijk te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik zou al uiterlijk met 39 weken ingeleid worden i.v.m. zwangerschapsdiabetes. Maar nu de baby juist te klein is en ze bang zijn dat ze nog verder achter gaat lopen qua groei hebben ze besloten om me met 37+2 in te leiden. Er werd gezegd dat de placenta waarschijnlijk z'n werk niet goed genoeg doet. Dus hoe langer we de bevalling uitstellen hoe minder voedingsstoffen de baby krijgt. Het kan misschien zelfs zo erg worden dat de baby straks ook geen zuurstof meer krijgt.
Bij zwangerschapsdiabetes wordt eigenlijk verwacht dat de baby eerder te groot dan te klein is. Dit zag ik echt niet aankomen. Ik wist ook even niet wat ik moest denken. Ik maak me erg zorgen voor de kleine. Ik moet nu extra alert zijn of de baby goed genoeg beweegt en bij twijfel meteen bellen. Dus ik ben nu continu op mijn hoede voor het geval dat het misgaat. Ik krijg donderdag 30 maart een extra echo en 1 april word ik ingeleid. Maar ik weet echt niet hoe ik dit volhoud. Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik maar even denk dat er straks iets met de kleine gebeurd en ik het niet door heb. Ik word ook zo verdrietig als ik aan mijn zoontje van 20 maanden denk die straks mogelijk nog minder aandacht zal krijgen als de baby meer zorg nodig gaat hebben vanwege vroeggeboorte en lage geboortegewicht.
Bij mijn 1e zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad. Ik ben met 38+1 bevallen(ingeleid) hij werd groot ingeschat. Hij was uiteindelijk 3557 gram bij geboorte. En is verdet helemaal gezond gelukkig.
Hebben meerderen met zwangerschapsdiabetes te horen gekregen dat de baby een afbuigende curve qua gewicht/buikomvang heeft? Hoe is het daarna verlopen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Yasemin